2ehands onder de 1k wel te vinden:
SBGF017
Sorry, maar hier kun je in een nette setting echt niet mee komen aanzetten…
Ik gebruik deze als bijna allround alternatief als het te koud / warm / zweterig / diefstal gevoelig / etc is om een horloge uit mijn vintage collectie te dragen. Maar toch net te sportief naar mijn gevoel. (Maar aan die cultuurstrijd wat er wel en niet heurt ga ik me maar niet wagen )
Mijn perfecte GADA horloge voor onder 1000 Euro bestaat niet. Er is altijd wat te zeiken.
Zo vind ik dit een aardige kandidaat:
De Serica 6190 Storm Grey. Mooi horloge wel. Beetje skere bracelet. Ik begrijp het concept van die Bonklip, maar toch.
Daarom zeg ik budget verdubbelen.
SBGX261, 263 en 265 zijn de absolute bom. Voor wie nu zegt “en die lume dan?”… Lume is voor kinderen.
Dat kan ik beamen, de wijzerplaat is ook grandioos!
Niet heel erg GADA, het mooiste eraan is de fenomenale afwerking, die doet het toch niet lekker met krassen butsen.
(nou ben ik ook wel een beetje een prinsesje wat dat aangaat)
Zijn wij niet allemaal kinderen die met glimmend speelgoed willen spelen? Ik hou er wel van.
Voor mij is dat de Oceanographer 98B407 a.k.a ‘Devil Diver’.
Deze gaat mee naar het zwembad, met klussen, dagjes uit en alles waarmee je maar een kras kunt oplopen. Heerlijk zorgeloos horloge.
En een hommage free pass op de explorer +1!
Lijkt er inderdaad sterk op maar eigenlijk is het een homage aan de ref.6429 .
Edit: zie op C24 een exemplaar voor ruim 44K. In doe het wel met de Smiths
Al een paar jaar helemaal happy met de NB1050-59E.
Zwemmen, klussen, trainen, hakken, zagen etc. En nerjes genoeg
Ik ga serieus ff kijken, gaaf ding zoals ik al zei. Lekker op een nato en dan iets comfortabels in staal erbij zoeken. Thnx voor de tip!
Ik ben zware fan van de Traska Commuter. Prachtige case, kristal, afwerking, dial. Verfijnd en toch sporty. Alles dat je zou wensen van een GADA. En je kan er praktisch elke band op steken als je wil - alles past 'm.
Damasko DS30, onverwoestbare field watch, die op staal of op leer ook prima onder de manchet van je overhemd past
Beide lijken me een prima GADA onder/rond de 1k.
GADA is in mijn optiek:
Een G-shock valt op de belangrijkste punten af.
Ik zie dat een Seiko Alpinist (zelfs nog de GMT) nog precies lukt voor dat bedrag.
Voor mij de ultieme Explorer-achtige ‘adventure watch’ met voldoende eigen karakter om het interessant te houden, goede functionaliteit (robuustheid, waterdichtheid, power reserve en de GMT vind ik een bruikbare bonus) zonder rare poespas, normale afmetingen en je kunt er nog vrij fatsoenlijk mee voor de dag komen.
Seiko SPB379J1 | Seiko Prospex Alpinist GMT | BoumanOnline ✓ 9.5 klantbeoordeling ✓ Officieel Dealer ✓ Juwelier sinds 1979
Price: EUR 949