Juiste maat of niet?

Ja toch!!!

Nee nog niet, bedankt voor de tip! :muscle:t4: Ik zal morgen eens even langs de G&G lopen.

1 like

Nee Drankdozijn,
G&G is veel te duur en heeft weinig.

2 likes

Moet ook gewoon kunnen …

welkom op dit mooie Forum :wink: enne maat is gewoon prima hoor.

Welkom en sterkte met de v̶e̶r̶s̶l̶a̶v̶i̶n̶g̶ hobby.

Zelf draag ik van klein naar groot en dan opnieuw.
Dagje 36 millimeter, dan 39 Calatrava, 39 BB 925, 39 Presage, dagje 40 Portugieser, dan 42 Speedmaster, uiteindelijk 44 millimeter Sinn UX en dan weer klein….

Gewoon dragen wat bij je past en dat bepaal je zelf.

Nee. Ik zit met het omgekeerde. Ik ben een 49 jarige man met polsen van 18,5 cm omtrek, vrij breed en plat ook nog, en ik vind 39mm tegenwoordig bijna te groot dragen.

Ik ben aan dit soort horloges gewend geraakt:

(37mm diameter)

(27mm breed, is trouwens wel heel fors)

(35mm, maar vierkant, dus ook fors)

En verder nog wat andere dingen die allemaal 36, 37, of 38mm zijn. Als ik dan m’n Grand Seiko van 40mm om gesp is het gewoon een kolderiek groot horloge.

Als je aan wat kleiner went wil je ook niks anders meer.

Specifiek die Eterna draagt wel wat kleiner dankzij de vorm van de kast, bezel en wijzerplaat. Als je dan ook nog een gelakt zwarte plaat zonder minute track of indices hebt, ja, dan lijkt het wel heel erg op een sieraad.

Niks op tegen trouwens. Staat je goed, is een leuk horloge, en doet het goed. Ik vind dat dat wel een geslaagde. Maar ik begrijp dat je misschien even moet slikken als je altijd grotere of sportievere horloges draagt.

3 likes

Die maat kan je prima hebben :+1:

1 like

Onzin.

We zijn nagenoeg leeftijdsgenoten en ik heb een ca. 18 / 18,5 cm polsmaat (afhankelijk van de temperatuur) en ik neig meer en meer naar de kleinere maatjes. Staat eleganter en draagt prettiger. 42 mm is bij mij echt een uitzondering aan het worden en alleen als de kast een korte lug-to-lug maat heeft. 35-40 mm is mijn favoriete range waarbij de onderkant al snel de sweet spot heeft.

35 mm PRX

4 likes

Even zonder gekheid… deze maat staat je prima. Ik hou niet van erg grote horloges

1 like

Nou, inderdaad. Het draagplezier vind ik groter met maximaal 40mm. Groter kan wel maar dan vibd ik het fijn als hij ook lichter (dunner) is

1 like

Inderdaad een dames horloge op een manne pols.

1 like

Welkom. Dat horloge staat je goed. Je niet druk maken over damesachtig of niet, gewoon dragen wat je bevalt. Negeer opdringerige meningen van anderen.

1 like

Ik heb liever dat je dat zegt dan andersom​:+1:t2::joy:

Komt goed, dankjewel😊

Lang leve quartz!

1 like

Anne.
Was er al gezegd dat hij je prima staat? :grimacing:

1 like

Hoe heb je dit geflikt? :rofl:. MacDonald’s?
Onderarmen trainen heeft bij mij niets uitgehaald. Bijkomen lukt me al jaren niet…

Dit komt ook doordat je de mouw helemaal teruggeschoven hebt. Onderarmen zijn vaak niet echt het toppunt van mannelijk schoon.
Dit in combinatie met de hoek waarin je de foto gemaakt hebt, maakt t hele plaatje nogal kut tbh.

Maak eens een nieuwe foto in de spiegel, met je mouw naar beneden en je hand hangend langs je lichaam. Ik denk dat het prima kan, afhankelijk van je kleding en setting.
In een wat nettere gelegenheid waar het horloge niet het meest opvallende hoort te zijn, denk ik dat het er erg goed uit kan zien

2 likes

Gewoon dragen wat jezelf het mooist, prettigst en comfortabel vindt
De mening van een ander is als wc-papier; veeg er je achterste mee af
M’n eigen pols is18 cm en draag of 41 (Breitling Superocean 1998) of 42 (Omega Speedmaster 3861)
Beide met originele stalen band

2 likes

Niet mee eens, prachtmaat en een mooie horloge :ok_hand:

1 like

Arm training
Wel je broek aanhouden en buikriem strak aantrekken, is goed voor de extra weerstand! :joy: :joy:

En wel de arm gebruiken waar ook jouw horloge aan prijkt! :face_with_hand_over_mouth:

Nee, gekheid natuurlijk!

Als je je onderarmen (dmv polsbewegingen met een lichte dumble, alsof je gas geeft) traint, met weerstand dat aan de bovenkant je arm tegenhoudt, werkt als een tierelier. Je merkt gaandeweg de reps dat je onderarmen zich helemaal volzuigen met bloed, waardoor de onderarm spieren ook dikker en harder worden.

2 likes