Jullie adviezen?: Higher end Quartz vs vol automatisch

Heeft u ook enig idee bij het verwisselen van het batterijtje, het gereedschap zoals bijv. een pincet of een schroevendraaier bij een quartz horloge ook magnetisch ontladen moet zijn?

Bij het wisselen van een batterij gebruik ik in elk geval een matje waarop het horloge ligt.

Daarnaast afhankelijk van de bodem een Jaxa / rubberen bal (schroefbodem), of een plat Zwitsers zakmes (klik).

Vervolgens is het de vraag of het oude batterijtje met iets op de plek geschroefd zit. Zo ja, dan gebruik ik mijn passende schroevendraaier. Die is niet magnetisch.

Bij oude batterijtjes gebruik ik met regelmaat gewoon mijn titanium pincet (sowieso niet magnetisch en grijpt fijner dan andere pincetten, vind ik) om ze te verwijderen. Contactjes maak ik standaard schoon met Rodico of een microvezeldoek.

De nieuwe batterij plaats ik of met vingercondooms, of met een pincet met kunststof punten.

Dus ik gebruik geen magnetische gereedschappen.
Magneten hebben maar heel beperkt een functie in uurwerken (Omega 1310 zit er vol mee).

1 like

Ik wist niet eens dat er titanium pincetten bestonden. Tnx voor de tips en adviezen.

Mag ik u wel vragen waar u uw titanium pincet heeft gekocht?

Vragen mag gerust, maar ik heb geen idee meer…

Kijk hier eens:

Voor mij is het echt een kwestie van smaak en afwisseling of een horloge quartz of automaat moet zijn. Ik heb zowel mooie high end automatische horloges als semi-high end quartz. (Sterker nog ik heb de Longines Hydroconquest 39 in zowel automaat als quartz).

Ik kijk nu bijv voor een high end quartz omdat die altijd accuraat lopen en ik dus kan afwisselen zonder altijd mijn horloges goed te hoeven zetten. Daarbij is een GS quartz ook nog eens van top kwaliteit dus lever je nergens op in.

Ik heb een keer een lege batterij gehad op de derde dag van mijn 2 weken durende vakantie in Portugal…dan baal je enorm dat je geen automaat hebt!

Of anders een eco-drive / solar horloge?

Was het dan niet mogelijk om een batterij te wisselen in Portugal?

2 likes

Niet eens over nagedacht. Dat had natuurlijk ook gekund.

1 like

Waarschijnlijk wel bij een lokale juwelier maar…ik laat daar mijn breitling echt niet achter. Zeker ook omdat het geen AD Breitling service point betrof én bij een batterijwissel van een Breitling Skyracer ook gelijk de pakking wordt vervangen ivm de waterdichtheid. Iets wat een non-Breitling servicepoint niet kan en niet kan certificeren.

1 like

Begrijpelijk dan. Maar stopt een Breitling plotseling als de batterij leeg is? Mijn Ebel gaat op save-mode, dan verspringt de secondenwijzer niet elke seconde maar iedere 3 seconden. Dan weet je dat je de batterij moet wisselen en dat je nog een paar dagen de tijd hebt voor hij ermee stopt.

1 like

Ja hier ook maar het is dan wel vervelend als dit in het begin van de vakantie gebeurt. I

1 like

Bij een Omega SMP loopt hij dan nog een paar weken door zelfs.

1 like

Haha, wil de hele discussie hierboven niet enorm plat slaan maar kies een duiker waarbij je maximale functionaliteit krijgt voor je geld. Uitermate degelijk, automaat, accuraat, speciaal ontworpen om drukken te weerstaan die je uitsluitend in je dromen meemaakt. Onderhoud nihil. Kun je zorgeloos 24x7 dragen. :stuck_out_tongue_winking_eye:

4 likes

Daar heb je echt groot gelijk in. Al kost het veel geld, gebruik het anders kan je het beter niet kopen :wink:

3 likes

Ik ben te arm om troep te kopen die ik niet gebruik :wink:

1 like

Ah, je omschrijft de SMP 300, die dan ook nog eens opmerkelijk dun is en die ik van 1996 tot zo’n 10 jr geleden ook echt gebruikte om te duiken…

1 like

Haha dat maakt het wel makelijker he :wink: minder keuze stress :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like