Jullie favoriete "budget" horloge

Paar tientjes :slight_smile:

3 likes

wel echt gaaf horloge voor 100 euro!

1 like

De 2 budgetblijvers.
Beiden “unbeatable” in hun (prijs)categorie naar mijn bescheiden mening.

4 likes

Onder de 250 en niet de mijne, maar ken iemand die er 1 heeft. Voor iemand die geen hardcore mechanical head heeft of gewoon n makkelijk net horloge wilt, lijkt me dit zo n ideale all rounder. Makkelijk ander bandje er op door de normale lugs, duurzaam volledig v rvs en saffierglas, praktische functies als datum, alarm, stopwatch etc, geschikt om mee te zwemmen met 5 bar, en vooral geen omkijken naar door de solar en RC.

LCW-M170D-1AER

Of zn analoge chrono neefje voor n tientje meer

LIW-M700D-1AER

4 likes

Mijn favoriete budgethorloge, zijn er eigenlijk 3. Of beter gezegd, 3 uit dezelfde serie. Seiko SRPA23 (wit), 25 (blauw) en 27 (zwart). Initieel is de zwarte op leren band, maar dat heb ik aangepast.
Onder de € 300, 100m WR en met 42mm voor mijn polsen perfect.

7 likes

Ik heb zelf ook een zwak voor dit horloge, alleen de prijzen van deze horloges lopen op internet echt uiteen van 125 euro uit Japan tot 350 euro in Duitsland. Ik wil hem wel , alleen niet voor de hoofdprijs

De bambino blijft m’n favo budget dresser

5 likes

20210116_164114
Deze voor €280,- heb je een mooie toolwatch met handwinding, en een mooie afwerking

Mooi quartz horloge met saffier glas voor 7 tientjes. :+1:

4 likes

Ik ken weinig van Panerai… maar deze wijzerplaten zijn toch kopieën (replica/fake)? Er staat letterlijk “PANERAI” op, geen “PANELAI” ofzo. Dus dat is volgens mij wel in strijd met de forumregels?

1 like

De linkse was z’n eerste horloge, de rechtse de real deal na x-aantal jaar. Als ik het goed lees.

1 like

Ik een nieuwe Citizen, nou dat is wel mooi hoor voor dat geld. Een NY2300 maar familie van de NY0040 die ik al een x voorbij zag komen in dit topic en die nieuw gewoon onder de 200 te krijgen is.

2 likes

:point_up_2:
Wat @Seikonaut hierboven zegt

Excuses, had dit niet goed begrepen uit jouw tekst.
Maar ook de linkse dial is toch identiek aan de officiële?

1 like

No worries, kan gebeuren.

Ik meen me daar n hele discussie over te herinneren op WUS.

Wie nou eerder die benaming heeft gebruikt en of het een algemene benaming is.
Alsof n merk de term diver, diver’s, divers registreert en dat daarna niemand meer zo iets op de wijzerplaat mag zetten.
En hiermee dus ook de algemene term (militaire) marine in t Italiaans.

Een grijs gebied wat hier toegestaan is.

1 like

“Budget prijs” is natuurlijk erg relatief, maar deze Omega handwinder met een redial door de oude horlogemaker zelf gedaan, heb ik in april 2019 gekocht bij een leuk ouderwets juweliers winkeltje voor € 295,00 met garantie en service.
Ongeveer een half jaar later is er een nieuwe kroon en kroonstift in gezet, uiteraard garantie, zonder kosten!

De juwelier was vroeger Omega dealer en heeft dit horloge destijds verkocht en altijd onderhouden
Het horloge ziet er aantrekkelijk uit, draagt fijn en loopt zo ongeveer volgens COSC prestaties.

Omschrijving:
Omega handwinder diameter zonder kroon 33 mm, International Collection, 1962, caliber 601. 17 jewels, Goud 20 micron.

(De Oris 400 op de cover van het blad heeft mijn interesse gewekt)

8 likes

Mooi horloge.

Maar bedoel je massief goud of verguld?

1 like

Dank je wel, deze is verguld, 20 micron. (Ik zal het even aanpassen)

1 like

:star_struck: Whooow, mooie deal :+1:

2 likes

Dank je wel, ik kom af en toe bij het winkeltje, als ik iets leuks zie, zal ik het wel posten.

2 likes