+1
Ik had al wat erbij getypt.
Groot gelijk
Mocht de enveloppe alsnog aankomen, dan zal de koper dat heus wel melden en je alsnog weer betalen
Het is inderdaad afhankelijk van de tekst van de advertentie. Als de koper al âjaâ heeft gezegd en eigenlijk de zaak zou moeten komen ophalen, maar later vraagt om de zaak alsnog opgestuurd te krijgen, dan ligt het risico van verzending in principe wel bij hem (koper).
Dat is soms meer een verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen.
Onzin. Zodra een pakket het handen van de verkopende partij verlaat, is diegene niet meer verantwoordelijk voor post problemen.
Bij cousinsuk kan je ook kiezen om geen track en tracé te doen en daar staat ook bij dat zij nergens voor verantwoordelijk zijn.
Je bol.com slaat ook nergens op want bol verzend altijd met track en tracé.
Koper wou geen track en tracé? Jammer dan, eigen schuld als hij kwijt is. Dat is ook wat postnl zelf zegt.
Ik verzend persoonlijk alles met track en tracé, aangetekend en verzekerd tot 500 of hoger.
Goed punt.
Dan is het niet meer dan logisch dan een business ten alle tijde track en tracé doet.
Je kan van er van alles bijhalen. Appels met peren gaan vergelijken.
Maar gaat dat helpen ?
Ik vind het aanbod om de kosten te delen heel redelijk. Het gaat om een beperkt bedrag. Dat doet dus niet echt pijn, lijkt mij.
Hopelijk ligt hij morgen op de mat.
Euh ja, dat is precies het punt. Ik zou de eer aan mezelf houden of goed verzekeren.
yeah right
Laatst een envelope ontvangen van een HF lid waar een NATO in had moeten zitten. We hebben de kosten gedeeld. Lijkt me wel zo fair.
Ooit exact hetzelfde gehad als verkopende partij. Kosten ook 50/50 gedeeld.
Ik vind dat geen enveloppe om een object in te versturen. Als die tussen de rollen wordt getrokken, duwen de rollen de inhoud eruit.
Eens. Totdat de koper gaat zeuren dat hij het hele bedrag terug wil. Dan zou ik afhaken als verkoper.
Dan hebben wij het beter opgelost dacht ik zo!
Exact dezelfde casus. Ik heb een case opgestuurd, nooit aangekomen. Vervolgens een nieuwe case opgestuurd.
Beetje flexibiliteit hier is toch wel zo werkzaam onderlingâŠ
Post heeft het wel druk momenteel natuurlijk.
zonder daar meteen een waarde aan te willen kwalificeren (mijn toetsenbordkrijger tijden liggen achter mij, dit forum is voor mijn hobby), maar dan een andere vraag:
wat is ethisch? hoe zou jij behandeld willen worden in zoân geval?
Daarom verstuur ik in een echte enveloppe, met bubbeltjes, lucht en goed dichtgetaped. Een horlogebandje is geen kerstkaart âŠ
Als de koper bewust heeft gekozen om het object op deze manier en bijvoorbeeld niet als brievenbuspakketje te versturen, vind ik het persoonlijk zijn verantwoordelijkheid. Mocht TS zelf hebben aangeboden te versturen in een enveloppe, dan vind ik dat dit wel op een zorgvuldige en verantwoorde manier moet gebeuren. Met een standaard enveloppe is het bijna vragen om dit soort problemen.
Ach, het ging om 3,50 per persoon. Ik had het zelf aangeboden. Gedeelde smart is halve smart.
Goeie vraag. In het kader van:
denk ik dat dat voor zowel de koper als verkoper geldt.
Ik vind het dan ethisch om de kosten te delen.