Die Galo is veul bijzonderder. Mooi ding
Heeft er al iemand Galo gezegd? ![]()
Miyota 9039 is het uurwerk in Galo, vind de galo toch wat specialer dan de Seiko. Succes met je keuze
Vind de bracelet van de Galo er cheap ogen
Horloge is qua sfeer heel gaaf, en eens wat anders dan veilig Seiko
Al…je komt wel met een gave Seiko om de hoek kijken.
Beide totaal ander vibe voor mij.
Ik had denk voor de Galo gekozen.
Was zelf erg gecharmeerd van de vintage look van de Galo en heb hem een half jaar geleden aangeschaft. Nog nooit met bracelet gedragen, maar direct de zwarte strap erop gezet. Erg tevreden met de movement en prima nauwkeurig.
Ik was te laat om hem bij de OP van dit topic onder de aandacht te brengen maar heb je interesse schroom niet…
Galo!!!
Thx, maar ik heb er net na de starten van dit topic een aangeboden gekregen, die ga ik morgen ophalen.
Had het gezien inderdaad, was meer voor overige geïnteresseerden eventueel.
Veel plezier met je nieuwe aanwinst!!
Heb je al eens gekeken naar wat zo’n skere PRX quartz al kost, man? Dan liever de Seiko. Bovendien, een liter zonnebloemolie kost ook al 2 Euro. Iets met inflatie. Een brood is ook al geen dubbeltje meer.
Tissot is ook extreem overpriced?
Heeft niks te maken met inflatie als iemand als Citizen het wel kan (En andere seiko modellen notabene ook). Ook gewoon een gerenomeerd merk en niet een of ander chinees koppieer merk. En zo zijn er nog wel meer.
Als je dan als Seiko de prijzen zo omhoog gooit en het zo duur is zorg dan ook dat het goed is, geen cutting corners, geef dan ook gewoon een solid sluiting en saffier. Maar dat doen ze dus wel en is tegenwoordig een groot pijnpunt bij seiko.
Ik betaalde 15 jaar geleden al 500 Euro voor een simpele promaster sky quartz chronograaf met mineraal glaasje. Driekwart van alles wat Citizen produceert is met skeer mineraal glas wat gewoon slechter is dan hardlex, in mijn niet onaanzienlijke praktijkervaring.
Citizen bulkt weliswaar miljarden van die Tsuyosas de wereld in die er uit zien alsof ze driehonderd piek kosten, met van die fletse saffiertjes en een wat skeer kwaliteitsgevoel, maar laten we nu niet net doen alsof entry leven Citizen op één of andere manier verheffend is, zeker niet met een 8000 serie miyota aan boord.
In tegenstelling tot al die nog goedkopere reut dan de Tuyosa die oversized, raar en gewoon lelijk is (en ik zeg dit als voormalig trouw klant van het merk) is deze Seiko gewoon een verademing. Mooi ontwerp, aardige afwerking.
Dit is zelfs een stap of vijf beter dan wat ik van Seiko kocht in 2007 en 2010. In 2010 kocht ik voor 180 Britse ponden een enorme basic bitch van een pad-printed groene Seiko quartz chronograaf op een knijterhard en skeer nylon bandje met slecht mineraalglaasje. In 2007 kocht ik voor 2500 Shekel een quartz chronograafje met titanium kast en band, dat was ook al 450 Euro. 2007.
Hou toch op. Het is echt baarlijke nonsens. Zeker wanneer je bedenkt dat iedereen en z’n moeder het altijd over straat prijzen heeft aan het einde van de levenscyclus van een product, om ze vervolgens te vergelijken met de MSRP van een nieuw op de markt gezet product.
Sneakers van vijf jaar oud koop je ook voor 30 piek bij de Scapino, zeg maar.
Evengoed op het duikertje gestemd, daar niet van. Ik word er gewoon moe van dat mensen Seiko als main offender weg zetten terwijl de werkelijkheid gewoon is dat hun prijsstijgingen uiterst matig zijn in vergelijk tot de rest van de horlogeindustrie.
nee hoor voor 300 ei msrp heb je een ecodrive saffier citizen
Een bizarre conclusie daar waar de prijs van (sommige modellen van) seiko in de afgelopen 5-10 jaar met een factor 2 a 3 omhoog gegaan is. koekoek.
Kom maar eens met een voorbeeld van zo’n model. Maar pak dan wel de originele MSRP er bij, en niet de laatst bij jou bekende bargain bin Chinese discounter grijze handel straatprijs met BTW fraude, alsjeblieft. En geef dan ook even en passant aan wat de technische verschillen zijn. ![]()
Ik trap even af: Een Alpinist is ooit in 2006 geïntroduceerd voor 500 USD of 50.000 Yen, destijds. 500 USD in 2006. 500 USD in 2006 is 850 USD in 2025 als je inflatie-correctie toepast.
Seiko heeft net de nieuwe Alpinisten geïntroduceerd. Die zijn 950 Euro. Wat krijg je dan extra voor het verschil van 100 Euro ten opzichte van de basis inflatie-correctie?
-
Ze hebben nieuwe uurwerken ontwikkeld met een langere gangreserve. Dat zal me wel jeuken, maar OK, het is een verschil.
-
Dan zijn de saffiertjes tegenwoordig AR coated. Als voormalig eigenaar van zowel de SARB017 als de SPB197 kan ik je mededelen dat dat een groot kwaliteitsverschil is.
-
Vervolgens zijn ze met een zichtbodem uiterust en weer terug platter gemaakt naar 12,5mm dikte, ook met zichtbodem. Dat is een groot belevingsverschil.
-
Voor 20 Euro meer, dus 970, heb je het op een uiterst passabele bracelet, zelfs, wat zonder meer honderd keer beter is dan het stuk stug karton wat aan de OG SAR017 zat.
-
Tot slot is er Diashield coating toegevoegd, wat krassen minder waarschijnlijk maakt. Dat was op de oorspronkelijke SARB017 niet zo, en dat merkte ik na vijf jaar dragen.
De reele/marktprijs is wat het meest belangrijke is. Dat Seiko de manier waarop de horloges leveren en de markt veranderd is natuurlijk ook relevant. Dat is 6r uurwerkjes kon kopen in horloges van 300-500 euro tov in sommige gevallen 1500 nu is natuurlijk te gek voor woorden. Zelfde geldt voor veel 4r modellen.
Nee, vriend. Dat zijn appels en peren. MSRP vergelijk je met MSRP wanneer je een merk beticht van prijsverhogingen. Daar ben je me helemaal kwijt, met zo’n kul argument.
En als Seiko strakker op de supply chain gaat zitten wordt de grijze markt per definitie duurder, dat is correct. Maar dan nog is een nieuw nieuw model ook in de grijze markt duurder dan dat ding wat 20 jaar geleden uit kwam en al lang niet meer hip is. Dus zelfs al kijk je grijs, dan is daar de factor tijd.
Bovendien heeft de FIOD eGlobalcentral ooit dicht gegooid wegens BTW fraude en gedoe met drop shipping, dus de straatprijzen van weleer (ook via Iers/chinese dropshippers op de baai) waren heel erg niet koosjer.
Nou ben je gewoon rare dingen aan het zeggen die boomer coded zijn. Ik wens je veel succes met de zoektocht naar een brood wat 10 cent kost.
Onthoud: Vroeger was alles beter.
Het zijn appels én peren. Het is een double whammy. Daardoor zijn in de praktijk de prijzen zoveel hoger. Maar ook de MSRPs zelf zijn heel veel hoger.
Genoeg legit sites/bedrijven die destijds hoge kortingen hadden dus dat argument gaat ook niet op.
Dit is pas raar om te zeggen. Een ad-hominem!
En zo transformeert een discussie over prijsontwikkelingen via meningen over de argumenten naar het categoriseren van de ander.
Jammer wel.
…
…
Nee. Ik bekritiseer je uitspraken. Ik zeg niks over jou, je karakter, of je voorkomen. Je uitspraken over prijsinstrumenten vind ik boomer coded, en ik sta achter die mening.
Mijn moeder was een boomer, en die sprak net zo over prijs. Ik hield erg van haar, maar ze had het economische inzicht van een baksteen.
Nee. Gewoon nee. De MSRP is letterlijk het enige prijsinstrument waar de producent zich van bedient. Horloge fabrikanten doen namelijk niet aan kortingen of uitverkoop, het incidentele micro brand uitgezonderd, dus de MSRP is her wel zo’n beetje.
De markt- of staatprijs is in de horlogemarkt een redelijk pure reflectie van vraag en aanbod, een prijs die de markt klaarblijkelijk voor een goed wil betalen. Net zoals market capitalisation ook geen daadwerkelijke waarde van een bedrijf vertegenwoordigt, vertegenwoordigt de marktprijs lang niet altijd de daadwerkelijke waarde van een goed.
Verschillen tussen de MSRP en de staatprijs zijn gewoon een verschil van mening tussen de producent en de afnemer. De reden dat dat in de horlogemarkt zo werkt is omdat het een redelijk vrije markt is met heel erg veel aanbieders en heel erg veel afnemers van het product. Er is geen sprake van een monopsonie of monopolie, en wat douanerechten daargelaten zijn er ook geen rare belastingen of wetgeving in het spel.
Bij de ene ligt de 3 op zn kant ![]()
![]()