Ja die is zeer mooi gemaakt. Ben er zelf ook nog steeds heel blij mee
Cool man dat je nu al zoān mooi horloge aan wil schaffen, dat je er zelf voor gewerkt hebt of je hem cadeau krijgt gaat niemand hier wat aan hĆØ, maar alsnog chapeau voor jouw mentaliteit!
Gezien je er hard voor gewerkt hebt ben je je er ook van bewust dat het āgeen broodje kaasā is wat je wilt gaan kopen, dus het advies wat al eerder gegeven is ga gedegen onderzoek doen, ga langs bij wat juweliers om zaken te passen en kom zo rustig tot een conclusie.
Je zult dan meteen merken welke juweliers je wel en niet serieus nemen en zo ook beetje koren en kaf kunt scheiden.
Zodra je dan je keuze definitief hebt gemaakt, dan is het zaak om goed geĆÆnformeerd het horloge van je dromen aan te gaan kopen.
En de beste deals sluit je niet bij een juwelier (daar moet immers ook de schoorsteen roken), maar ik snap ook wel de redenatie van je ouders.
Mooie van een rustig en gedegen onderzoek is dat je tegen die tijd wellicht een weloverwogen goed beargumenteerde beslissing kunt nemen.
Want tja 1000 euro meer betalen tov horloges die je hier in het blauwe gedeelte kunt kopen doet stiekem best pijn als je er zelf voor gewerkt hebt lijkt me zo.
Succes man met de reis naar je grail, doe het niet te snel want de reis en voorpret is minstens zo leuk als het daadwerkelijke bezit!
Ik snap zeker mijn ouders ook wel het gaat tenslotte ook al wel over een redelijk bedrag. Maar ik heb al een mooie two tone op het forum gezien en dan doet het zeker pijn om ā¬1000 āteveelā te betalen. Hebben jullie nog een paar tips waarop ik moet letten, welke juweliers goed zijn en welke ik absoluut moet wegblijven.
Misschien moet je je ouders dit topic even laten lezen ik zou sommige forumleden (even goed inlezen) meer vertrouwen dan een juwelier uit Maastricht
Je zit hier tussen liefhebbers dus wordt echt niet zomaar genaaid. En weet zeker als je een advertentie van het forum hier bespreekt je een eerlijk advies advies krijgt incl de minpunten.
Ik zal me verdiepen in welk type je wil, en hoe deze er fabrieksaf uit gezien moet hebben. Ook goede juweliers verkopen horloges waar aardig op gepoetst is of waar de onderhoudsgeschiedenis wat schimmig is.
Aangeschaft via dit forum van een vertrouwde verkoper. Met Rolex servicepapieren, circa ⬠3100,00 betaald. Dat redt je niet bij een officiële juwelier. Nee, is niet te koop
Daās geen geld om je pols even goed af te klemmen!
Ik zou ook liever een horloge van het forum kopen, een betere prijs en inderdaad waarschijnlijk ook beter te vertrouwen dan sommige juweliers. Het is mij wel opgevallen dat er niet zoveel two tone DJ te koop zijn op het forum, of geef ik dan de foute zoekterm in?
Welke juweliers kan ik je niet zeggen maar waar je op moet letten is of het horloge gepolijst is, dat wil zeggen dat de originele facetten en gebrushte oppervlakken afgerond zijn of glad geworden.
Verder als je hem op jubilee koopt is de rek van de band ook een goede indicator van hoeveel hij gedragen is. Als je het horloge horizontaal houdt en de band hangt met de gesp naar de grond zou ik hem overslaan (of de band laten reviseren maar dat is ook niet goedkoop)
Een paar fotoās ter illustratie
- De staat van de kast en band zijn het belangrijkste. Neem desnoods iemand mee met meer ervaring.
- Koop bij voorkeur in de buurt. Stel dat er iets mis is met je horloge, is het vervelend als je een paar uur in de trein of auto moet zitten om er naar te laten kijken.
- check recensies en āervaring metā hier op het forum.
- Ik vind 5750 geen gekke dealer-prijs voor een two-tone dj met blauwe plaat Ʃn diamanten + doos+papieren. Deze wijzerplaat is wel een heel gewilde. als je er nog 250 vanaf lult, heb je een goede patser-klok voor dat geld. MITS de staat van de kast, band en plaat goed is!!
- Ga eindeloos veel horloges passen. Zowel nieuw als oud. Daar leer je veel van en gaat je uit eindelijke keuze beter maken.
Ik zou idd eerst heel veel gaan passen, voor dat bedrag wil je wel een horloge dat perfect past op je pols.
Als je van bling houdt zijn er ook nog wel andere high end merken die dingen in budget maken, zekers tweede hands. Maar als je er hard voor gewerkt hebt, doe dan gewoon je ding
Wel nog ff te overweging: mooie g shock en een wereld vliegticket op je 18e is ook niet verkeerd⦠De amazone over varenā¦n%#Ć·n in thailand etc etc geeft qua lessen en bagage meer dan een rolex . Zelfs een crappy plakmerk horloge gedragen op een wereldreis wordt een kostbaar bezit na afloop
Het gevoel van vrijheid als je b.v. ruim een jaar kan doen en laten wat je wilt is onbeschrijflijk mooi en gaaf als herinnering
38mm om precies te zijn
Een reis van een jaar voor 5k. Teach me!!
genoeg backpackers die voor 5k een jaar zuid-oost asie doen, das dan wel back to basics
Bekende van me kocht een DJ van een juwelier met een Italiaanse naam in Limburg. Met hun garantie, zou perfect lopen. Amplitude was klote en het ding bleek gewoon nooit geserviced te zijn. Viel na 3 maanden letterlijk stil.
Geserviced door een horlogemaker die ik heb aangeraden en inmiddels 100% in orde. Wel een smak extra kostenā¦
Doe er je voordeel mee.
Tja service altijd incalculeren bij een ouder horloge dat niet geserviced is, zowel particulier als bij een handelaar. Werd die service onder garantie wel door de handelaar betaald?
Hij was er al een x mee teruggeweest en toen zei men dat het horloge prima liep (amplitude 247ā¦).
Het was uren rijden voor hem, 3,5 u. Dus hij was er klaar mee. Te kostbaar.
Daarbij: geen vertrouwen meer. Als je met droge ogen te horen krijgt dat zoān horloge perfect loopt ondanks een Witschi die een lage amplitude geeft en een klacht over stilvallen, dan is het wel duidelijk. Dozenschuivers, was de getrokken conclusie.
Ja, laat hem even een paar sportkasten zien zodat hij op de facetten gaat letten bij vintage Datejusts