Hé, die kende ik helemaal niet.
Maar die modelletjes zijn dan weer net te klein.
Voor mijn pols is 35 tot 39 mm ideaal.
Digitaal en vierkant durf ik wel kleiner te gaan, maar rond liever niet
Vergeet niet de grote aantallen mensen waarvan de ogen gesmolten waren door het licht van de bom (zeer uitgebreid vastgelegd in Nagasaki en Hiroshima).
Gefeliciteerd, je horloge loopt op tijd. Je hebt echter geen idee hoe laat het is.
Blijkt die minute repeater optie nog nuttiger dan eerst gedacht.
Welbesteed geld.
Ik draag vooral quartz. Automaten zijn voor mij onhandig, ik wissel graag en draag een horloge vaak één of twee dagen op rij en dan een week niet.
Een handwinder zonder datum is voor mij geschikter dan een automaat. Dus daar wil ik nog een leuke dresser mee.
Ik vind automaat vooral een feature voor ‘elke dag hetzelfde horloge, nooit opwinden.’ Quartz is makkelijk als een horloge regelmatig een weekje niet gedragen wordt.
Hhmm interessant. High-end is de Engelse vertaling van hoogwaardig. Definitie hoogwaardig:
- Met een hoog gehalte 2) Perfect 3) Prima 4) Van uitstekende kwaliteit 5) Verheven 6) Zeer verheven
Het is gewoon arbitrair.
Nee, maar geloof vooral wat je wilt geloven
Het is nergens wettelijk vastgelegd. Dus per definitie arbitrair.
Dan ga ik wat anders vragen…
Waar heb je meer vertrouwen in, in een ruige, onberekenbare omgeving, een Rolex Explorer/Sea Dweller, of…
In dat geval nog steeds een rolex, maar als je dan die shitizen draagt ziet de rest het tenminste dan niet… dus dat is ook ok.
Dat dan weer wel, want die kan je ruilen voor een business class ticket huiswaarts.
Mwoah als het zo doorgaat kan je gewoon met de trein naar huis .
Gelukkig maar dat ik geen Rolex heb dus
Kan quartz een comeback maken? Antwoord: Rolex…
Wat bedoel je Pieterswatch, komt Rolex weer met de Oysterquartz?
Ik bedoel dat ik weer van alles over rolex lees maar weinig over de vraagstelling. Valt me op dar veel topics vroeg of laat weer om rolex draaien.
Ja mooi. Ik kan me herinneren dat Archie Luxury dat jaren geleden al eens zei op Youtube: “Waar je in de wereld ook bent; als je zonder geld komt te zitten en je hebt een Rolex aan de pols, dan kan je die altijd meteen verkopen en van de opbrengst een ticket naar huis betalen.”
Ah, ja daar heb je wel gelijk in. Ik moet bekennen dat dat niet altijd lees en er meestal vlot overheen scroll…
Or did you mean “Waar je in de wereld ook bent; als je zonder geld komt te zitten en je ziet iemand met een Rolex aan de pols, dan kun je die altijd meteen verkopen en van de opbrengst een ticket naar huis betalen”?
Maar goed. Quartz. Comeback. Van nooit weg geweest. Ik zou de Eco-zilla pakken. Al is het maar omdat het een baas is.
Dat weet jij net zo goed als ik. Quartz is gewoon een stroming in de geschiedenis van de horlogerie. Niet meer en niet minder. Voor mij als horlogerie liefhebber dus wel degelijk belangrijk. Waar de voorkeur van de persoon naar uitgaat is puur subjectief. Meer woorden hoef ik er in mijn beleving niet aan vuil te maken, maar ook dat is uiteraard subjectief.
Mijn Seiko Monster is mijn dagelijkse ‘toolwatch’ al 22 jaar, geen service, still going strong, afwijking +/-3 minuten per week en nog steeds waterdicht
En dit gaat nog wel even door, totdat hij stopt of het glas aan de binnenkant beslaat
Mijn Monster gaat mij nog wel overleven
Zelfs ‘als de bom valt’ gaat deze vrolijk verder, probeer dat maar eens met een quartz onder extreme omstandigheden