Was ook mijn gedachte, dat gaat Stefan wel oplossen met e.o.a. freesje oder so etwas
Wel “cool” als je zegt, 20 horloges en het is klaar.
Echt een exclusief horloge dan.
Maar je bent dan niet heel kwetsbaar?
Als je een jaar maar 10 klanten hebt ipv 20, wat dan?
Ik zou zeggen Carpe diem.
Tenzij je al een wachtlijst van 10 jaar hebt natuurlijk.
Daar ben ik niet zo bang voor, ik heb een lijst om op de wachtlijst te mogen. Het gaat echt nergens meer over. Op zich wel overweldigend, tegen verwachting in dat het zo snel zou gaan.
Supergaaf Stefan !
Jammer dat ik niet een keer binnen kan lopen om een horloge te kopen…
Corona gerelateerd of spaarrekening gerelateerd?
(bij mij zeker het laatste, als het eerste niet zou bestaan).
Je vergeet de wachtlijst hè. Dit jaar kun je daar al niet meer op komen
Ken je die wachtlijst, je mag op de wachtlijst voor mensen die op de wachtlijst willen komen. Moet je wel een Hublot en een Tag Heuer kopen.
Wachtlijst gerelateerd
Hahahaha
En een setje Ketelaars gouden oorbellen…
Je hebt een aantal prachtige horloges maar het verbaasd mij dat je rond kan komen met 20 horloges te maken. Is het je enige inkomen?
Klopt, dit is mijn enige inkomsten bron, en ik verdien er genoeg mee om van te kunnen leven. Ik rij niet voor niks een Ford focus uit 2004
Tsja… maar wel een dikke Ketelaars om je pols
Maand 1 zit er op van dit jaar, de laatste 3 horloges van vorig jaar afgemonteerd, Verder bija de eerste 10 kasten afgewerkt (op het polijsten na)
En na veel werk eindelijk de wijzerplaten af
Waarvan het meerdere soorten zijn met verschillende afwerkingstechnieken en kleuren.
Deze maand staat in het teken van wereldbollen maken, dus de komende maand gaat dat elke dag 8 uur door de microscoop kijken worden.
Is afwisseling niet prettiger dan continu hetzelfde onderdeel? Het zal allicht sneller zijn maar op een gegeven moment kan je toch geen wereldbol meer zien, tenminste dat zou ik hebben. dat is ook een reden dat ik geen horloges maak, behalve kapot
Prachtig, echt heel erg mooi allemaal!
Mooi man . Ik volg dit draadje met steeds meer interesse
Klopt!, maar door veel van 1 onderdeel te maken verdien je niet alleen tijd, maar de kwaliteit word ook een stuk beter.
Maar ik zet lekker een bakje espresso, zet wat muziek op en doe lekker mijn ding. Ik vind het niet meer zo erg om van 1 onderdeel meerdere stuks te maken.
Het is geweldig dat ik niet meer met druk hoef te werken zoals voorgaande jaren, nu is het eigenlijk gewoon lekker met de handen werken. Verder heb ik nu een redelijk efficiënt klanten contact systeem opgezet waardoor ik alle informatie redelijk snel heb (al deze informatie kan ik makkelijk bundelen waardoor het 10 minuten kost om te weten te komen welke onderdelen ik in welke aantallen moet maken dit jaar) en op veel standaard mailtjes kan ik een standaard (al gegenereerd) berichten terug sturen.
Jij bent echt goed georganiseerd, ook fijn dat je zoveel kan in de automatisering. Als je het op die manier aan blijft pakken komt het helemaal goed, respect
En we zitten toch ingesneeuwd komende week