Ketelaars Watch "new project" deel2

Langzaam maar zeker!

Ik denk dat ik deze dagen een wereldrecord heb gezet met “het langst aan stuk miniatuur wereldbollen aftekenen en graveren”
image

38 likes

Het gaat goed, met je Stefan, zowel in je persoonlijke bestaan als in het werk dat je doet. Man, wat heb ik een diepe bewondering voor je. Ik blijf je graag volgen en wie weet, dat ik ooit genoeg centjes heb voor een Terra Luna. Dat is wat mij betreft het summum!

2 likes

Prachtige details weer zeg. Geen genoegen nemen met het kunnen herkennen van Europa maar gewoon Italië en Groot Brittannië duidelijk zichtbaar :+1:

1 like

Dan is hier het N.L. record maxi wereldbol! :innocent:

5 likes

Ik volg het hier niet, maar ik zag gisteren dit op Instagram langskomen en mijn mond viel open.

Wat cool. @stefanketelaars, hoe krijg je zo’n frosted finishing op dat staal? Doe je dat zelf? Dat ziet er echt mega uit, man. Je gaat met zevenmijlslaarzen! :muscle:

18 likes

Je moet het even terug lezen dan vind je het antwoord :rofl:

1 like

Ik heb vanochtend alle 200+ reacties gelezen, ik ben een snelle jongen. Ik haal er alleen uit dat hij het niet met de hand doet, maar

Gegroet!

2 likes

Volgens mij heeft hij in zijn oude draadje er een keer iets over gepost. Ik ga niet 4000 berichtjes teruglezen, maar volgens mij was het zandstralen met het juiste hele fijne zand oid.

3 likes

Dat ben ik gisteren online ook tegengekomen! Zandstralen met glaskorreltjes:

Ik vind het van Stefan mooier, net iets groffer.

4 likes

Bedankt! tof om te horen!

2 likes

Het recept blijft natuurlijk geheim! :innocent:
Jonnie Boer laat ook niet het achterste van zijn tong zien.

2 likes

Dat zag ik niet terug in je eerdere post, excuus dat ik dat niet zo snel heb opgepikt :wink:

Prachtig om beide het geraffineerde eindproduct als je productieproces te kunnen aanschouwen! Echt bewonderingswaardig.

Mijn fascinatie voor uurwerken begon met een aantal blogs van Walt Odets (in horologium) die soms helemaal lyrisch werd van ‘anglage’ van onderdelen van uurwerken die hij onderhield. Ik kreeg eenzelfde gevoel bij het zien van de anglage op jouw tandwielen en andere onderdelen! Echt schoonheid in mechaniek…

2 likes

Bedankt leuk om te horen!

Dan zal ik nog een foto doneren van het productie proces:

Het schilderen van de wereldbol.

Dit is kleur 1 van de 5 tinten blauw die ik gebruik bij het schilderen van het water.

30 likes

Van deze wereldbollen word ik ont-zet-tend blij, Stefan! :wink:

1 like

Daar zit heel wat uur schilder tijd in. Dit is trouwens de definitieve kleuren combinatie geworden. De meng verhoudingen om elke kleur te krijgen heb ik ook vast gelegd.

Verder heb ik een speciale wereldbol geschilderd, daar heb ik niet alleen diepte geschilderd met meerdere tinten blauw, maar ook dag en nacht. Ik denk dat daar een 10 verschillende tinten blauw in zitten.

50 likes

@stefanketelaars geweldig!
Als vakman die zelf alles van A tot Z doet in zijn vak.
Sir, I tip my hat !
Het vakmanschap en attentie voor details, WOW :star_struck: ik hoop dat ik op een dag 1 van je meesterwerken mag/kan dragen.
Cheers Ben

1 like

Niet normaal wat een engelengeduld jij bezit. Hulde!

1 like

Prachtig werk zeg. Leuk om zo te volgen.

1 like

Prachtig die dieptewerking met verschillende tinten blauw :+1:

1 like