Ketelaars Watch "new project" deel2

Goed gezien! Alleen jammer genoeg gaat dat niet, ik plak de plaat met secondelijm vast. Als ik te efficient omga met de plaat blijft er te weinig oppervlakte over wat met lijm vast zit op de plaat en komt het geheel los tijdens het frezen. Wat ik nu heb gedaan is echt op de max.

7 likes

dat kan beter, of toch niet ? :tongue:

1 like

Niet als je zo efficiënt mogelijk om wilt gaan met je materiaal. En na het frezen de secondelijm oplossen in accetone en je product valt van je werkgebied af.

3 likes

Maar is het dan niet handiger om op dezelfde voet door te gaan met je huidige modellen en toch te gaan denken aan eigen personeel waaraan je werk uitbesteed?

Een instapmodel kan zeker een goed idee zijn voor een stabiele cashflow, maar dan zou ik eerder denken aan een simpele driewijzer of bijvoorbeeld een redelijk standaard maanfase. Je kunt daarmee ook je eigen signatuur geven aan het ontwerp. De 3D Terra complicatie zie ik niet echt als iets wat past bij een instapmodel, ook als de afwerking standaard is. Je doet dan denk ik toch afbruik aan je huidige Terra model.

Ik snap de keuze of gedachte wel. Het zal voor- en tegenstanders hebben. Dit weet je pas nadat je het model op de markt hebt gebracht.
Voor die 4k zit er ditmaal wel een stalen bracelet bij neem ik aan😜

Beetje late reactie maar toch.
Persoonlijk zie ik dit als een zwakte bod en vrees ik dat je verder af komt te staan van dat geen wat je zou willen. Je order portfolio is boem vol.
Je wilde geen productie draaien en nu ga je er een facet aan toevoegen om productie te kunnen draaien door er een 2e lijn naast te zetten. Ik vrees dat je er andere taken voor bij gaat krijgen die veel minder fun zijn. Eigenlijk ga je market development doen terwijl je dat niet nodig hebt en meer productie voor jezelf activeren. Ik vrees dat je er niet onderuit komt om uit te breiden (zij het met in een eerste fase een samenwerking) of je bij een wachtlijst moet neerleggen. Roger Smith heeft ook een wachtlijst van 8 jaar met een team van - uit mijn hoofd -14 personen.
Waarom niet je huidige bedrijf anders vormgeven? Zelf wil je ontwerpen en ontwikkelen. Zorg dat je er iemand bij pakt die graag mee wil groeien en een gedeelte van je huidige productie capaciteit op zich kan nemen. Hierdoor blijf je controle houden. Het product blijft zijn eigenschappen houden waardoor er momenteel een wachtlijst is en je wachtlijst zal iets korter worden….tenminste. Meer out in the open zal ook meer vraag gaan genereren.
Overigens altijd bereid om er bij een bakkie verder over te bomen. Ik ben vaak genoeg in Eindhoven.

5 likes

Ik heb ook wel zin in koffie. :grin:

Maar ik herken Stefan in mezelf, ik heb ook 20 jaar lang alles zelf willen doen toen ik een camper bedrijf had.
Wat je zelf doet doe je meestal beter denk je en dat is ook vaak zo.

Maar op een gegeven moment ga jij of je bedrijf daar toch problemen mee ondervinden.

Vast personeel is duur, als het wat rustiger is moet je ze toch betalen en er komen vaste kosten bij.

Daarom had ik voor zelfstandige medewerkers gekozen.
Je krijgt hulp wanneer je het nodig hebt en betaald ze ook enkel wanneer je ze nodig hebt.

Hen opleiden kost tijd en ze zijn nooit zo goed als jezelf met al je jaren ervaring, maar ook dat komt goed.

En dan heb jij zelf meer tijd voor wat jij denkt dat alleen jij kan of leuk vind. Ok, je houd iets minder geld over, maar je krijgt er wel wat rust en plezier voor in de plaats.

Andere mogelijkheid is wat een vriend van me toepast… prijzen van je product omhoog waardoor er bepaalde klanten afhaken, je verdient er niet minder door, in tegendeel, maar hebt wel meer vrije tijd voor ontwikkeling en het product wordt nog exclusiever.

Je ondervind nu een bedrijf dat aan het groeien is en je zoekt naar oplossingen, dat hoort er bij om zaken te doen. Groeipijnen! :slight_smile:

Succes met je keuze, het komt toch uiteindelijk allemaal goed, wat je ook kiest.

8 likes

Wat denken we van een rubber strap?

28 likes

Draagt meestal erg comfortabel

Bij een Ketelaars horloge hoort een band die onderscheidend is. Ik vind dat een rubber band, hoe comfortabel ook, niet onderscheidend genoeg is.

2 likes

Die loopt erg dicht tegen de bezel aan, of niet? Strak! :ok_hand:

:point_up_2:dat dus

Ik denk niet dat het verkeerd is als er keus is voor de klant tussen verschillende banden

Dan wel verschillende lengtes aanbieden, want niets vervelender bij rubber straps dan een lange overhangende flap :weary:

1 like

Ik ben het eigenlijk wel met Omanido eens. :grimacing:
Tenzij ik daardoor lager op de wachtlijst kom, dan ben ik het met hem oneens :joy:

Dit is het enige horloge waar ik niet over zou twijfelen en waar ik onmiddellijk resources voor vrij zou maken.

2 likes

Ik zou hetzelfde denken maar moest meteen even terugdenken aan een mb&f release uit 2022, die zat ook op rubber en vond dat toch wel heel tof. Maar kan komen omdat ik een plaat daarin heel mooi vond bij het rubber.

12 likes

Dat. Rubber is in mijn ogen iets voor duikers en toolwatches, en dan eerder voor de minder dure regionen van die soorten. Rubber op een Rolex vind ik evengoed lachwekkend bvb. Gezien het design van de horloges zelf zie ik de combinatie met rubber niet zo. Niet dat ze er niet cool uitzien, maar past niet echt bij de niche. :slight_smile:

2 likes

Ik heb nul recht van spreken; ik bewonder je creativiteit en projecten enorm. Ik ben het wel eens met het feit dat onderscheidend beter is. Misschien zelf wel Zo hard dat het een herkenning voor de liefhebber kan zijn.

Kun je lug holes tappen zodat je er kleine schroefjes in kunt draaien ipv pushpins? Dan zit je niet meer vast aan -het middenstuk- van een band en zijn de mogelijkheden, hoe ver gezocht of -out there- best groot

2 likes

Stefan, het lijkt prima zo, je hebt zo het lijkt het uiteinde van de band in de kast verwerkt. ook mooi.
Maar is een dergelijke band altijd verkrijgbaar tot in lengte van dagen? Dan kun je beter een vrij normale bandaanzet hebben.

1 like

Ja, heel gaaf. Maar dan wel met wat structuur zoals Longines en zonder dat grote Breitlingesque logo en met een Cut To Size clasp erop met daarop je embleem.

1 like