Erg goed gelukt Stefan. Is dit voor de nieuwe HFLE? Of is dit proces erg kostbaar?

P&O Cruise Ship Iona by David Wood UK | Download free STL model |...
1:500 Scale Model of P&O Cruises Iona Cruise Ship | Download free 3D printable STL models
Erg goed gelukt Stefan. Is dit voor de nieuwe HFLE? Of is dit proces erg kostbaar?
Ik was serieus onderstaand horloge aan het overwegen. Maar vraag me nu af waarom het zo duur moet zijn. Toch eenvoudiger te produceren dan verwacht.
Er zit bij mij jaren aan teken kennis en technisch inzicht in om tegenwoordig redelijk snel nieuw ideeën te kunnen realiseren. Dus al lijkt het eenvoudig hoe ik het hier post, de mal die ik hiervoor heb bedacht is alles behalve eenvoudig aangezien het de druk van de compressie moet kunnen weerstaan, de overtollige epoxy af moet kunnen voeren en demontabel moet kunnen zijn om het carbon werkstuk er weer uit te halen. Is de prijs te verantwoorden wat zenith extra vraagt voor een carbon versie van hun horloge, nee.
Tof zeg Aardig strak zo te zien
Wel ik dacht het net te vragen, nu ik zelf de basis ken voor een simpel 3D tekening te maken… hoe lang alvorens je een bruikbare mal hebt getekend?
Ik zou er weken over doen door filmpjes en forums aan te spreken en ben niet zeker of ze ooit echt perfect zouden zijn om te gebruiken…
Ik heb de mal in 30 minuten getekend Fusion 360 heeft geen geheimen meer voor mij
De meester heeft gesproken:grinning:
prachtig maar of de plaat ook carbon moet zijn vraag ik me af!
Haveman heeft ooit voor mij een oud horloge smetteloos opnieuw verguld!
Uiteindelijk wil je een Rolex zeggen ze maar ik wil toch eerst (en liever) een Ketelaars
Stuk veiliger ook
De wachtlijst zal wel vrij gelijk lopen.
De wachtlijst
Ach, als daar geen sprake meer van is …
Geen winst te behalen met een list price horloge? dan is het snel afgelopen met de hipe
Eerste stap: wachten om een plek in te mogen nemen op de wachtlijst. Het zal de moeite waard zijn…
Forged carbon dial en case.
Kijk je wel uit voor splinters? Dus zoveel mogelijk met handschoenen werken.
Wij hebben jarenlang met carbon hengels gevist, en een carbonvezel in je hand kan flink gaan zweren. Ijzersterk en vederlicht, maar niet slijtvast. We hadden er ook een of andere vloeistof (epoxy?) bij om periodiek de veel gebruikte delen opnieuw te lakken.
prachtig maar of de plaat ook carbon moet zijn vraag ik me af!
Ik ga dit horloge zo licht mogelijk maken, dus ik ga carbon all the way
WauW!
Ik ga dit horloge zo licht mogelijk maken, dus ik ga carbon all the way
Ook het uurwerk?
Kun je er ook fatsoenlijk draad voor het achterdeksel in produceren?
Kan jij dan in het vervolg deze man even helpen met zijn ontwerpen…
Zou er enkele maanden mee bezig zijn.
1:500 Scale Model of P&O Cruises Iona Cruise Ship | Download free 3D printable STL models