Ketelaars Watch "new project" deel2

Nee volgend jaar. Dit horloge is mooi, maar als ik mee wil doen met het nog veel beter.
Later dit jaar heb ik nog een week cursus in Zwitserland om mijn afwerkingstechniek verder te verbeteren.

Buiten dat moet er een eigen balans in. Anders blijft het altijd een mooi horloge met een standaard ETA6497 balans.

7 likes

Klinkt super. Ga je dan voor Mars ook een andere gear train gebruiken om de omlooptijd aan te passen? Nu ik dit typ; zie je dan uberhaupt dat hij ronddraait aangezien je de herkenbaarheid van de continenten mist?

1 like

Je ziet het minder goed, maar ik gebruik meerdere kleuren rood/bruin als ik mars ga schilderen, dus ik kan het wel zo schilderen dat het op valt als deze van positie veranderd. Maar dit zal wel een stuk minder duidelijk zijn dan continenten die rond draaien.

4 likes

Goede punten; je moet je kans op winst wel maximaliseren natuurlijk :+1:

1 like

Precies! En ik stel GPHG als 3 jaar uit, dus een jaar extra gaat het verschil niet maken :rofl:

4 likes

En uiteraard niet geheel onbelangrijk:

De achterkant.

73 likes

Echt fantastisch mooi, complimenten! Nog wel een vraag, waarom de kroon rechtsonder? Vind je eens kroon rechts midden niet beter passen? Is wat traditioneler, maar daarom beter passend bij de stijl van het horloge imho.

1 like

Mee eens, alleen er zit een maan van 6mm in de weg vandaar dat een hoek de enigste optie was.

4 likes

Totaal niet storend die kroon rechtsonder i.m.h.o.
Is dan ook nog eens minder kwetsbaar :innocent:
Zo n kreng wil anders nog wel een blijven haken achter een mouw

3 likes

Ik niet, ik vind de kroon off-center net een extra tof detail. Net eens wat anders weer. :slight_smile:

2 likes

En een ander groot voordeel is dat deze niet meer in je hand prikt, dus eigenlijk heeft het vooral voordelen.

4 likes

Dat wordt een interessante. De balansveer ga je wel nog binnentrekken, gok ik? Of ga je helemaal balls to the wall :smile:

Helder, ik dacht al zoiets na het posten😜. Is ook maar klein dingetje, maar ja, het zit hem meestal in de details.

1 like

Waanzinnig mooi! Aan 2 kanten draagbaar :wink:

7 likes

Overal is over nagedacht bij dit horloge, ik heb er niet voor niks 5 jaar over gedaan.

4 likes

Waanzinnig mooi. Artistiek hoogstandje :heart_eyes:
Graag nog wat foto’s als het kan voor mijn wallpaper :sweat_smile:

1 like

@malus65 gaat hier wat mooie sfeerfotos van maken, dus nog even wachten :sweat_smile:

4 likes

Prachtig Stefan! Heel vet dit. Congrats :sunglasses::partying_face:

2 likes

Fenomenaal mooi. Als dit de basis is voor verdere verfijning… dan moet ik me even mentaal voorbereiden :slight_smile:

1 like

Geweldig Stefan, wat een klasse!!!

1 like