Ketelaars Watch "new project" deel2

Wauw, echt wauw. Heel mooi met die nieuwe plaat. Ben benieuwd naar de 39mm variant.

Maar tegen wie zeg je dan wel ja?

Tegen de mensen die het langste wachten.

Ik heb een lijst met email addressen van al de geïnteresseerde, deze lijst hou ik aan. Sommige projecten waar ik nu mee bezig ben hebben 3 jaar lang op deze lijst gestaan.

11 likes

Stefan hanteert gelukkig nog een wachtlijst !
Gezien mijn leeftijd heeft dat voor mij geen zin meer :sunglasses:

3 likes

Misschien een overweging om de kasten van (wit)goud te maken? Het horloge verdient dat ook wel naar mijn idee.

Ik heb de eer en het plezier gehad om de werkplaats te mogen aanschouwen, inclusief stukjes meteoriet en hele krokodillen. Mijn mond staat nog steeds half open van het aanschouwen van al het moois. Voelde me als een kind in de chocoladefabriek van Willy Wonka :star_struck:

En nu komt het lastigste stuk. Geduld :stopwatch:

20 likes

Jezus Christus. Ik heb dit hele draadje op een weekendje gelezen. Chapeau dat je dit allemaal zelf doet Stefan. De kans dat ik er ooit een ga bezitten is klein omdat dit allemaal buiten mijn budget is :disappointed_relieved:.
Maar je kan hier niet omheen dat hetgeen je allemaal doet een kostprijsje heeft.
Je mag trots zijn op jezelf

Je hebt het precies moeilijk om een wachtlijst te hebben neem ik aan. Je hebt al een aantal keer aangegeven dat het je een beetje stoort dat er zoveel wachtende zijn.

Ik zou van een wachtlijst afstappen. Rustig je horloges afmaken en ze daarna aanbieden met eventuele op maat aangepaste wijzerplaten.

Je legt jezelf de druk op om alles af te werken. Dan kan je je geld innen op het moment dat de horloges zo goed als af zijn. Uitlevering tijd is korter. Niemand moet lang wachten want er is geen wachttijd.

En zoals ik al zei. Een Ketelaars is vakmanschap. Naambekendheid komt met klasse en ik zou geen side ventures doen met een andere manufacturer. Het moet uniek blijven. Ik denk dat je wachtlijst op dit moment het wel aangeeft dat je goed bezig bent :slightly_smiling_face:.

Groetjes uit België. Deze ga ik blijven volgen

2 likes

Dit jaar ga ik toch mee doen aan de GPHG, het stond al jaren op de planning, maar dit jaar gaat het echt gebeuren.

Ik ben nu de 2e Terra Luna aan het maken waar ik enkele verbeteringen door heb gevoerd. Buiten dat gaat dit horloge de afwerking der afwerkingen krijgen waardoor ik dit horloge ook echt met trots verkiesbaar kan stellen.

Op dit moment heb ik nog 2 maanden de tijd, als het goed is heb ik de 2e versie binnen 6 weken af (ik heb bijna alles gefreesd afgelopen maanden)

de hoofd platine heb ik gefreesd uit German silver zodat het horloge iets meer kleur krijg, buiten dat heb ik het systeem waar de stem in draad verbeterd en gaat deze 2e versie maar 1 ring krijgen voor de tijdsaanduiding (breguet numerals)

71 likes

Wat een gaaf project en wat is de terra luna een prachtig exemplaar geworden!

1 like

Stefan, heel, heel veel succestoegewenst op de GPHG!

2 likes

En als je dan meedoet en nog veel bekender wordt; ga je dan de bedrijfsvoering aanpassen? Toch personeel aannemen, prijzen omhoog, anders wordt de wachttijd alleen maar nog langer toch?

1 like

Bedankt!! waar ik nu mee bezig ben voldoet aan het niveau om mee te doen. Het is altijd een droom van mij geweest en het lijkt me geweldig om al tot de laatste 6 te horen binnen een categorie als “self taught watchmaker”

@W_G

Ik ben niet van plan om iets aan te passen aan mijn bedrijfsvoering of prijs. Dit is puur een persoonlijk doel/droom zonder commercieel doeleinde. Mijn leven is goed zoals het nu is, mijn bedrijf verder uitgroeien zal mij niet meer geluk brengen.

39 likes

Hier trouwens nog een kort filmpje van de baseplate:
https://www.instagram.com/p/C6A5ySboap6/

5 likes

Heel tof! Wanneer vind dat plaats?

Veel succes!

1 like

Heel veel respect voor wat je hier schrijft. En wat een heerlijk besef. Heel veel succes bij de Grand Prix.

2 likes

Hear hear :+1:

2 likes

Ik weet de uitkomst al. Ketelaars #1

3 likes

Heel fraai gemaakt, veel succes met het GPHP project

2 likes

Veel succes met de GPHG!
We duimen uiteraard. :smiley:
Weet je al in welke categorie je gaat meedoen?
Men’s Complication?
Calendar and Astronomy?
Artistic Crafts?

1 like