Dus lekker je eigen route gaan, zowel met je bedrijf als op je fiets.

Dus lekker je eigen route gaan, zowel met je bedrijf als op je fiets.

Ik denk dat je in jouw positie de rol moet omdraaien. Jullie willen mijn product verkopen, dat kan onder deze voorwaarden en anders, even goeie vrienden, heb ik er geen interesse in. Klanten genoeg die zelf de weg naar je weten te vinden. Mogelijk kost het je zelfs klanten omdat via een partij ze de aansluiting met jou als persoon kwijt zijn, wat volgens mij juist je product zo interessant maakt.
Die luxe is er niet altijd, maar in dit geval ben ik het met je eens!
Poef, de prijzen en lengte van de wachtlijst van een Ketelaars horloge vliegen nog wat omhoog door dit soort reviews… Hoe lang is je wachtlijst inmiddels?
Ik zit voor volgend jaar bijna vol (nog 2 plaatsen vrij)! Tegenwoordig plan ik ook minder projecten per jaar in zodat ik ook ruimte over hou voor ontwikkeling. Elk jaar produceer ik maximaal 20 horloges. Zodra ik mijn eigen uurwerk modellen uit ontwikkeld heb zal ik het aantal terug brengen naar 10 per jaar.
In de schilderkunst heb je Rembrandt en Vermeer. De ene schilder met een groot oeuvre, de ander met een zeer bescheiden oeuvre. Beiden grootmeesters! Ketelaars Watches zit in de hoek van Vermeer. En dat is een exclusieve hoekje voor de fijnproevers.
10? Dat doet Rolex in 5 minuten.

Daarom is een Ketelaars voor de ware conniasseur en een rolex voor jochies. 
Hm, stel dat Rolex 8 uur per dag, 365 dagen per jaar produceert. Dat zijn 2920 fabrieksuren op jaarbasis. Dan produceren ze bij 800.000 horloges per jaar, 274 horloges per uur of 4,5 horloge per minuut.
Lijkt me een hee ander segment, pure productie waarbij iemand misschien nog net gekeken heeft naar het horloge, of een horloge waar iemand zijn ziel en zaligheid in stopt…
Jammer joh, er is echt wel wat aan te doen (mits je het wil). Ik ben van een ultra slechte slaper een goede slaper geworden.
Hier ook. Kost wat tijd, af en toe naar slaappsycholoog, maar ik slaap nu best goed.
uitgegaan van 1 miljoen horloges en 24 per dag produceren.
Dan 1,5 horloge per minuut…
Toevallig slaap ik laatste weken echt perfect! Ik heb een stuk minder zorgen en heb ontdekt dat lezen voor het slapen gaan erg goed werkt. Op de een of andere manier ga je minder piekeren na het lezen en val ik binnen 15 min in slaap. Meestal lees ik ook vooral boeken waar je veel zelfreflectie bij toe moet passen (master your mindset, succes door groter denken, 7 habits of highly effective people) dit haalt ook veel onrust weg en doet je het grotere plaatje laten zien.
En verdeel dat eens onder 4000 mederwerkers 
Waar waarschijnlijk 3000 sales, inpakken en kwaliteit… maar 1000 man over. Dan kom ik met 5% verzuim en 5% verlof, op ongeveer 900 man. 5 dagen per week is 250 dagen per jaar.
800.000 horloges op jaarbasis is dan 3.200 horloges per dag. Dan doet iedere medewerker 3,5 horloge per werkdag. Dat is 2,2 uur per horloge.
Dat is peanuts ten opzichte van assemblage van het uurwerk, afstellen en poetsen van het horloge en alles. Rolex moet heel veel geautomatiseerd hebben.
We gaan richten het off topic 
Dat zou wel een heel duur bedrijf zijn.
Het bedrijf waar ik werk heeft geen 75% overhead.
Ik zou het eerder andersom denken, 1000 man aan directie, ondersteuning (HRM) sales e.d.
Post meer pics !!! 
Dan zijn we zo weer ontopic hoor… smullen !