Heel mooi Stefan! Ik volg je topic al heel lang met veel plezier:ok_hand:![]()
Ik hoop dat dat niet te beledigend was, het was goed bedoeld… Bij de omega hierboven zitten die dingen ook enkelzijdig gelagerd…
Probleem is opgelost!
Ik heb het tandwiel op de veerton met 10% kunnen vergroten, de 2 tussen tandwielen gemaakt en een nieuwe veerton brug en brug die de 2 tandwielen op hun plaats houden.
(De brug met de 2 lager stenen is tijdelijk, hier komt een mooiere variant voor in de plaats) Verder moet alles uiteraard nog afgewerkt worden.
Buiten dit ga ik nog een nieuwe crown maken die nog net iets groter is.
Het verschil is echt niet normaal groot, van het pijn in je vingers krijgen van het opwinden van het uurwerk naar met gemak het uurwerk volledig opwinden.
Mooi dat het resultaat nu goed is👍
Op dit moment heeft het een beetje de George Daniels Rustiek…
Ook charmant.
Fijn!
Top man, lek boven water ![]()
Nu weer de detailleerfase in, succes!
Mooi en fijn Stefan!
Lekker bezig
Fixt ie ff in amper 5 dagen tijd.
Hopppaa🔥
Ik heb 5 dagen een klusjesman in huis gehad.
Weet je wat dat kost tegenwoordig?
![]()
in 4 dagen:
Nieuwe ontwerpen gemaakt, nieuwe freesprogrammas gemaakt, tandwielen gemaakt, tanden gepolijst, tandwielen gehard, tanden na gepolijst, tandwielen getemperd, tandwiel assen gedraaid, gehard en getemperd, nieuwe veer gemaakt, gehard en getemperd, veertonbrug gefreesd, gaten geruimd, draad getapt en grof afgewerkt, tandwiel brug gefreesd en gaten aan de bovenkant er handmatig in gedraaid (net iets nauwkeuriger)
Je zou bijna zeggen dat ik geen leven heb naast het horlogemaken ![]()
Tering. Respect man. Heb je wel geslapen tussendoor? ![]()
tussen 6:00 en 7:00 beginnen, en tussen 19:00 en 20:00 stoppen, dan heb je best wat productieve uren
![]()
Inderdaad, klinkt best aannemelijk ![]()
Heb ik op dit moment ook niet
Maar het is goed weer om binnen te werken!
In de zomer wat meer vrij genomen, dus die schade moet nu even ingehaald worden.
Niets gedraadvonkt
?
Doorsnee klant:
Dat is nog geen dozijn onderdeeltjes van amper enkele mm groot, ik snap niet dat dat zo duur is en zo lang moet duren. Hoeveel gram materiaal krijg je daar eigenlijk voor terug??
Seagull kan een gangwerk maken voor enkele tientallen euro’s, dan kan jij dat ook.
Hallo Stefan, even een vraag? (Terra in motion)
Zijn dit sleepsporen hoogtelucht verlies, slijtage terra sub as tandwiel die ontstaan bij wijzerplaat omlaag op hebel en ander tandwiel erboven?

Wel blijven hardlopen he
Kop leegmaken en door !