Ketelaars Watch "new project" deel2

Dat windschild gebruik altijd! Incluis brabbelend mormel als gewicht boven het voorwiel.

1 like

In de nazomer, @stefanketelaars , fiets ik naar midden Frankrijk (eerst de L.F. Maasroute) en daarna nog een stukkie verder en o, wat zou ik trots zijn, als ik dat met een shirt van jou mag doen! Kost ie?

1 like

Dat klinkt heel gaaf!

Ik kom hier nog op terug, over 2 weken krijg ik de 1e binnen, als de kwaliteit goed is zal ik doorsturen wat de inkoopsprijs is.

2 likes

Ik verwacht over een paar maanden hele wielrenteams in dit shirt :sunglasses:

4 likes

Het resultaat slaat nergens op! En dat terwijl ik de programma’s nog kan verbeteren om een nog hoger niveau te halen.

Hier 2 voorbeelden van complicatiebruggen uit German silver:

En hier kan je de nauwkeurigheid zien.
De ruimte tussen de as en het tandwiel is ongeveer 5/1000 mm (0.005 mm)

De passing is zo perfect dat met het kleinste beetje lucht het tandwiel een paar seconden blijft draaien omdat er geen energie verloren gaat in de passing.

39 likes

Het voelde niet goed om 2 maanden fulltime in de machine te stoppen waardoor de productie stil stond. Achteraf gezien had ik deze veel eerder moeten bouwen!

9 likes

Deze machine is puur voor prototype werk, buiten dat is elk onderdeel op deze machine vervangbaar. Stel er zou iets kapot gaan dan is de machine binnen no time weer up and running.

Het punt diefstal… Ik wens ze veel succes :rofl: Het totaalgewicht is ongeveer 100kg, de machine is onhandig in tillen en ze moet het 1 verdieping naar beneden zien te krijgen via een wenteltrap.

3 likes

Gaaf zeg :+1: :+1:

Wat is eigenlijk de toegevoegde waarde van nieuwzilver ten opzichte van messing? Dat je het niet hoeft te elektroplaten?

1 like

Klopt! German silver heeft een speciale legering met een hoog nickel gehalte waardoor het niet gaat oxideren.

Mooi materiaal!

18 likes

Helder, dat scheelt weer een bewerkingsstap in de productie, directe winst :+1: :+1:

1 like

Soms heb je bewerkingen aan onderdelen die onnodig veel tijd kosten. Een simpele afwerking als circulair grinding duurde best lang voor 1 bepaald tandwiel. Dit kwam doordat de spantang die ik hiervoor gebruikte nog een complete arena aan andere maten om het tandwiel heen had staan waardoor het tandwiel zo goed als onberijdbaar was voor mijn tools.

Dus hier is de oplossing:
Een spantang in een spantang.

Afwerkingstijd gehalveerd, kwaliteit verbeterd!

51 likes

Het zegt mij niets, maar ik vind het geweldig :rofl:

11 likes

Koningsdag werkzaamheden :ok_hand:

Dit is een van de vele onderdelen voor de 3D wereldbol complicatie. Je moet er eigenlijk niet over na denken wat er allemaal gemaakt moet worden maar gewoon onderdeel per onderdeel afwerken :sweat_smile:

34 likes

Ja gaat als een speer Stefan. Het blijft wat mij betreft verbazingwekkend wat jij in deze korte tijd voor elkaar hebt gekregen. Leuk dat je de tijd vind om hier te blijven posten :man_dancing:t3::+1:

6 likes

Je verwacht dat een vrouw het gaat proberen te stelen :flushed: :rofl:

Er stromen steeds meer vrouwen in de techniek, dus wie weet.

5 likes

De nauwkeurigheid van die machine slaat echt nergens op. Het is niet normaal wat er uit die machine komt. Omdat de machine zo stabiel is zijn de zijkanten van de onderdelen bijna gepolijst als deze uit de machine komen. Pas onder de microscoop zie je dat het nog een fijne laatste afwerkingsstap nodig heeft.

19 likes

Mooi bericht, Stefan! Wat betekent dit voor je horloges? Perfecte afwerking? En wat gaat dit in de toekomst betekenen voor je eigen uurwerken? Perfecte loop?

2 likes

Gaaf :+1: Kijk regelmatig met bewondering naar je skills. Echt top, leuk om te volgen :slightly_smiling_face:

Voorheen bedacht ik iets, dan was het daana altijd de grote vraag hoe nu verder om het ook daadwerkelijk te kunnen maken. Met veel pijn en moeite lukte het meestal met veel extra tools en nabewerking

Situatie nu is wat ik bedenk is meteen te maken, dit opent veel deuren!

Buiten dat haal ik nu een afwerkingsniveau die voorheen niet mogelijk was.

14 likes