Ketelaars Watch "new project" deel2

Gefeliciteerd en als je nu een idee hebt s’nachts, kan je direct aan de slag😇

1 like

Gefeliciteerd met je nieuwe huis/werkplaats! Is 18m² niet te klein?

Dat wordt Ketelaar en Zn. :innocent:

3 likes

Nice! Een mooie stap voorwaarts! Gefeliciteerd

Je kan in normale situaties 2.5m vergunningvrij aanbouwen dus achter die werkruimte en bijkeuken is nog wel wat te winnen. Geen idee waar je exact woont maar als het niet te drassig is en weinig hei-werk dan is het ook nog wel financieel interessant te doen.

1 like

Hij heeft ook nog een bovenverdieping op de garage met een soort van Franse kap, misschien dat aanbouwen niet eens nodig is, al zie ik geen trap op de plattegrond…

1 like

Een aanbouw is niet nodig, horlogemakers machines zijn klein, vandaar dat ik meer dan genoeg ruimte heb aan 18m2! De ruimt die ik afgelopen 3 jaar heb gehuurd is 30m2 en die is eigenlijk veel te groot. Elke dag leg ik een halve marathon af tussen alle verschillende machines en afwerk stations.

7 likes

Wel goed voor de conditie dan, elke dag een halve marathon, respect :muscle:t2:

2 likes

Nog maar 90 schroeven te gaan :muscle:
Afdeling black polishing

30 likes

Volgende stap uurwerk bruggen afwerken:

Ondertussen tandwielen snijden:

En daar langs de nieuwe zwanenhals de juiste positie geven en aanpassen in mijn tekening, deze nieuwe zwanenhals kost ongeveer 1 nier per stuk, maar ik heb me voor genomen geen compromis te doen op prijzen bij inkoop, alleen het beste is goed genoeg:

41 likes

Ziet er goed uit👍

1 like

Niet meer zelf maken?

1 like

Nee, dit is iets wat ik zelf niet beter kan maken, vandaar dat ik heb besloten dit onderdeel in te kopen.

6 likes

Prima afweging :+1: :grin:

1 like

Nog niet, amigo.

1 like

Draadvonken?

4 likes

Ik had dat woord net een beetje verbannen uit mijn hersenen (of wat daar voor door gaat)

:unamused:

2 likes

Bij mij dagelijkse kost :sweat_smile:

1 like

Ik ben toe aan wat ontwikkeling, ik merk dat mijn hersens te weinig geprikkeld worden nu ik alleen productie aan het draaien ben. Helemaal nu ik ook geen druk meer in mijn hoofd heb over te weinig orders, leveranciers, financiën en ontwikkeling van de bestaande modellen.

Op de een of andere manier heb ik veel prikkels nodig om 100% scherp te zijn heel de dag. Nu ik heel de dag op automatische piloot bezig ben merk ik ook dat ik veel minder energiek ben.

Wel een voordeel, ik heb meer vrije tijd, beter werk en vrijetijd balans en ik slaap tegenwoordig geweldig!

20 likes

Fijn, Stefan, dat je zo goed slaapt.
Je wilt meer uitdaging? Doe één of anderhalve dag ontwikkelingswerk.

1 like