Ketelaars Watch "new project" deel2

Uitdaging; waar blijft die tourbillon? :wink:

3 likes

Een mooi bewerkte metalen horlogedoos met temperatuur geactiveerde nitinol zelf openende scharnieren?

2 likes

Lastig heh zonder stress :rofl: :+1:!

1 like

Neem iemand in dienst : twee voordelen. Je hoeft het saaiste werk niet meer te doen en je hebt alle stress van het hebben van personeel :innocent:

6 likes

Goede tip! ik gunde mezelf deze tip niet omdat er nog te veel werk ligt wat af moet, maar misschien ga ik die toch toepassen.

Tourbillon, eigen uurwerk voor de gewone modellen, Terra Luna, German silver uurwerk bruggen voor de Eta6497, Moonphase model met quickset en time only model voor de gewone collectie.
Ik heb genoeg ideeën die ik het liefst zo snel mogelijk op wil pakken, alleen tijd hier in stoppen is tijd weg halen van de gewone productie die voor een mooie stabiele cashflow zorgt.

Dat is iets wat ik nooit zal doen :stuck_out_tongue_winking_eye: Daar lever ik te veel vrijheid voor in.

Deze productie ronden probeer ik elk onderdeel weer beter te maken dan voorgaande bewerkingen. Dit maal heb ik wat extra tijd gestoken om de anglage en gepolijste schroef en jewel pockets beter te krijgen. Bij de voorgaande foto sessie van @malus65 zag ik te veel oneffenheden in zowel de anglage als de jewel pockets. Daar kan ik niet mee leven, dus nu heb ik dit proces verbeterd.

23 likes

Mooie anglage, top!

1 like

Hey wonderkind … :wave:

Dit is toch wel een hele positieve ontwikkeling :sunglasses::ok_hand: Top afwerking

3 likes

Erg mooie afwerking inderdaad :+1: . De PanomaticLunar gaat het volgens mij zwaar krijgen als ik de uurwerken met een loupe ga vergelijken…

1 like

Ziet er weer beter uit, tijd voor een nieuwe sessie zou ik zeggen :ok_hand:

1 like

Ik denk dat mijn afwerking beter is. challenge accepted :stuck_out_tongue_winking_eye:

Hier trouwens een foto van het geheel:

22 likes

Hier een kort filmpje,
De video kwaliteit valt wat tegen, maar dat komt door het gecomprimeerde video format van Instagram.

2 likes

Ik denk het ook als ik dit zo zie eigenlijk. Ik zal de microscoop er bij pakken tegen die tijd.

1 like

Ik snap de link niet

Hm, hij kwam in het verkeerde topic terecht. Stom foutje van mij. Moest in crypto-topic over Lidl bits :wink:

Poef, it’s gone.

1 like

Ik verwar die 2 topics ook vaak :stuck_out_tongue_winking_eye:

4 likes

Hier hoort een knight rider deuntje bij…

1 like

Pockets polijsten:

29 likes

Zeg nooit nooit :innocent:
En in vaste dienst nemen is voor een eenmanszaak een risico, maar stel er meldt zich een uiterst vaardige zzp er met gouden vingers? :scream: Voor het domme werk natuurlijk, dat levert vrijheid op!

:face_with_raised_eyebrow: klinkt als kapitaalvernietiging.

Moet je ook nog iemand vinden die met een techneut, autididact, kunstenaar, perfectionist en naamgever een 100% klik heeft. Al zou hij het willen denk ik dat Stefan nooit iemand gaat vinden om aan te nemen die aan zijn eisen voldoet…

2 likes

Vroeger had ik altijd het idee om mijn bedrijf uit te groeien tot iets groots, die passie heb ik niet meer. Ik word het gelukkigste als ik zelfstadig kan werken met alleen verantwoordelijkheid richting mijn klanten. Een horlogemerk die ik wel eens spreek is op dit moment zijn bedrijf steeds verder uit aan het laten groeien kwa productie en personeel. Met personeel gaat je productie omhoog, dit betekend meer tijd kwijt met bijzaken. Vervolgens neem je hier iemand voor aan. Aanvragen gaan verder omhoog dat betekend weer een extra personeelslid.

Stel je drijfveer is om zo veel mogelijk te verdienen met zo veel mogelijk kopzorgen dan is dat misschien de juiste stap.

Mijn ambities zijn anders, ik wil lekker zorgeloos mijn ding doen en zolang ik genoeg verdien om ervan te kunnen leven vind ik het allang prima!

25 likes