Ketelaars Watch "new project" deel2

Degradatie dus.

Datzelfde streven hadden Breguet, Daniels en Smith ook.

Ik zie het pertinent niet als degradatie van zijn high end werk. Je moet het zien als wat het is: een instapper in serie gebouwd. Compleet los van het bespoke deel.

Een zodanige, betaalbaardere, serie vergroot wel je naamsbekendheid en kan vlot geld in het laatje brengen.

Maar goed, of Stefan ervoor openstaat is de 1e vraag. De 2e vraag is, of zijn ontwerp dan als forumlimited gekozen wordt. De 3e is, welke prijs eraan komt te hangen. De 4e hoe groot de oplage wordt…

1 like

Daar ga je al… Die arme @stefanketelaars zit al tot eind 2022 vol met zijn eigen agenda :cowboy_hat_face: Dan moet hij voor een appel en een ei meewerken aan een hfle?

3 likes

Nee joh, als een echt grote meester doen; gewoon een goedkope stagiaire. You pay peanuts, you get monkeys.

3 likes

Ik zei toch dat het niet goedkoop zou zijn gezien zijn soort werk?

Daarbij is het qua uren per horloge minder werk dan de unicaten. Hij zou het in die zin voor in bijv. 2023 kunnen inplannen.

Nee maar dat zegt het HFLE reglement wel :roll_eyes:

@stefanketelaars, this is your chance :innocent:

1 like

Vandaar mijn 3e punt in een eerdere post: welke prijs komt eraan te hangen (en impliciet: hoe zit dat met de eisen hier…).

Ik zal jullie vast het slechte nieuws brengen voor er te veel mensen bij betrokken zijn.

Mijn doel is juist om steeds minder horloges te gaan maken. Mijn eindgoal is rond de 5 horloges per jaar te gaan maken. Dit worden dan horloges die extreem gecompliceerd zijn maar nog steeds de ketelaars kenmerken zullen hebben.

Mijn levensdoel is niet om zo veel mogelijk winst te maken en zo veel mogelijk horloges te verkopen op jaarbasis. Ik hobby gewoon rustig door, mijn doel waar ik nu naar toe werk is respect afdwingen bij de grote independent watchmakers. Dit doe ik niet door grote oplages te maken van een basic Ketelaars, Ik ga dit alleen bereiken als ik meer tijd ga stoppen in ontwikkeling en met modellen op de markt ga komen wat echt een indruk op mensen achter laat.

50 likes

Je kunt gewoon je eigen limited Ketelaars bestellen hoor; gewoon bij stefan Langs en hij wordt speciaal naar jouw wensen gemaakt. Meer limited kun je het niet krijgen :wink:

1 like

Zaak van lange adem, sommige mensen wachten jaaaaren op een 13-in-een-dozijn R***x :wink:
Gewoon even volhouden :muscle: :muscle:

5 likes

image

1 like

Thomas Edison zei het al: “ik heb niet gefaald, ik heb gewoon 1.000 manieren ontdekt waarop het niet werkt”. Gewoon een kwestie van 1 keer meer opstaan dan dat je valt. Succes met je prachtige project. Ik geniet van het verslag van je ‘reis’ naar perfectie.

2 likes

Nope, that ship has sailed, believe me, I tried…

4 likes

Fixed that for you! :+1:
Reden voor de daling was dat je te weinig andere topics op het forum leest, geen tijd voor natuurlijk :wink:

14 likes

Helemaal super!

De koelbak begint ook op te schieten, nog een uurtje of 3 frezen en deze is klaar.

15 likes

Heerlijk hè, dingen maken en dan ook meteen goed en snel en zonder 800 kantjes vol te pennen :ok_hand:

14 likes

't zit je hoog he :stuck_out_tongue_winking_eye:

4 likes

Ik heb geleerd mij niet zo druk te maken. Maar een beetje prikken af en toe doe ik graag. Het is jammer dat al die voorgaande topics verwijderd zijn, het zou een mooie herinnering zijn van hoe dit proces keer op keer gaat. Daarom vind ik Stefan zo verfrissend, die is meer van het “niet lullen maar poetsen”. Bovendien heeft hij een gezonde portie zelfreflectie, iets wat je Mr. Titanium helaas niet kan toedichten…

9 likes

Waar is dat topic van Dumet gebleven?

1 like

Het is een soort sadomasochisme.

4 likes