Dan verwacht ik eigenlijk meer berichtjes als “o ja, meer!!! Meer!!!”.
Ik geef je een like, puur omdat ik het woord nog niet kon
Knap dat je zo denkt! Ik denk ook wel dat dit je lukt met de voortgang die ik tot nu toe heb gezien
Olie bad is klaar!!!
Gisteren getekend, vandaag af en gemonteerd.
En in de tussentijd nog tijd gevonden om wat boterhammen te metselen
En het eerste uurwerk te assembleren en af te stellen.
Over het oliebad, ik heb een reservoir waar de olie uit gepompt word, deze olie gaat eerst door een filter voor deze door de pomp gaat. Hierna stroomt de olie door een water flow sensor. De olie komt vervolgens terecht in het bad, via het volgende kanaal stroomt de olie weer een buis in:
en gaat door het 2e filter. Hierna stroomt de olie weer door een water flow sensor, door de gegevens van de sensoren te vergelijken kan ik een lekkage ontdekken voor er te veel schade is aan de kast. Hierna komt de olie weer terug in het reservoir.
Er komt nog een extra buis die ik monteer aan de rand van het bad zodat dit de kans verkleint op overstromingen.
Hagelslag? Je bent zo lekker gewoon gebleven
Ga je nog patat eten vandaag?
Maar nu eerst weer naar de werkplaats toe jij!
Voor de grote jongens
Mooi gemaakt Stefan !
Mijn werkdag stops altijd tussen 18:00 en 19:00 tot in de nacht werken begin ik niet aan meestal verleg je dan je tijden en begin je in de ochtend weer erg laat. Buiten dat als je lang werkt (lange dagen maakt) werk je meestal ook niet efficiënt!
Oeh, zit je al in dat stadium?
Ja! De modellen met de balans in het uurwerk ben ik nu aan het assembleren
Wat een heerlijke instelling. Als je werk je hobby is, hoe fijn is het dan om aan het werk te gaan. Wie zou dit nu niet willen? Goede beslissing Stefan.
Een kunstenaar die beide oren nog heeft en niet aan de drank of drugs is. En het mooiste is nog dat wij, de HF-ers, de start en de hele ontwikkeling live mogen meemaken. Daarvoor dank.
Lekker hoor, die pindakaas.
Je zit met muizen in de werkplaats?
Hagelslag noemen we in België bij sommige dialecten “muizenstrontjes”.
Volgens mij zit er niet eens “cement” op/tussen.
Wat ik zelf heel gaaf zou vinden is als je de platine en kloven van RVS maakt, doet grönefeld ook geloof ik mooie foto
Dat is zeker gaaf!
Dat is ook de reden van dat olie bad. Nummer 0 van mijn Terra Luna gaat voor mijn eigen collectie gemaakt worden. Deze ga ik volledig in RVS uitvoeren, dus zowel de base plate als alle bruggen.