Baseplate 2.0
Werkelijk prachtig! Leuk dat je alles deelt
Heb je eigenlijk een specifieke opleiding hiervoor gedaan?
Lekker bezig Maar wat doet die dertiger tussen de vijftigers?
Nee, dit is een uit de hand gelopen hobby, Ik heb bachelor elektrotechniek gestudeerd.
@JeR, klopt, maar die verdwaalde dertiger is wel de laatste van de 30 reeks.
Vandaag een kleine aanpassing gemaakt in de terra luna tekening. met de afstandsbepaling ben ik uit gegaan van 100% perfecte tandwielen van Eta, echter heb ik geen rekenging gehouden met de zijwaartse slag die een tandwiel kan hebben zodra deze op de as geperst word. In mijn tekening had ik een lucht ruimte tussen 2 tandwielen van 0.07mm (die mochten elkaar niet aanraken) echter raakte die elkaar net aan. door de zijwaartse slag van 0.1mm in 1 tandwiel. Tekening aangepast naar 0.3mm ruimte
en vandaag ga ik de resterende stalen bruggen frezen.
Dat gaat een knap movement worden
Ik vind de tekeningen al prachtig laat staan straks de real deal!!
Prachtig om te zien de vorderingen die je maakt en dat je het ons ook laat zien.
Mooie doorontwikkeling zo te zien! Gaaf dat je de maan en aarde ook goed vanaf de caseback kan gaan zien. In combinatie met de afwerking die je nu al hebt en waarschijnlijk alleen maar toffer wordt gaat dit wel echt een heel mooi uurwerk worden!
Wanneer verwacht je de eerste prototypen te gaan maken? en is het al mogelijk op de wachtlijst t komen…?
Bedankt voor het vertrouwen in mijn werk, echter neem ik hier geen preorders meer op aan. Deze lijst is eigenlijk al te lang. Zelf wil ik deze eerst rustig uit ontwikkelen voor ik hier definitieve stappen in ga ondernemen.
Voor nummer 0 ga ik trouwens een combinatie gebruiken van donker en licht, wat denken jullie hier van?
Eerlijk gezegd vind ik het moeilijk om uit dit plaatje een goed beeld van het resultaat te krijgen.
Wat wil je bereiken met dit contrast?
Wil je iets benadrukken of wil je juist iets minder op laten vallen?
Spelen met contrast lijkt mij een leuk idee, ga je ook ander materiaal toepassen zoals een exotische kunststof?
Donker voor bij de maan en licht voor bij de aarde? Op zich wel een leuk idee. Maar of het ook gaat werken zonder dat het too much wordt vind ik inderdaad moeilijk te visualiseren.
Ik ben een stille volger van jou topics. Soms voel ik de noodzaak om te reageren. Erg vet om jou te zien uitgroeien tot een volwaardige independent. Ondanks dat je in een niche categorie zit, denk ik wel dat je jezelf ooit gaat meten met de grote jongens. Niet lullen maar poetsen. Lekker busy en keep 'em coming Stefan!
Kan mooi zijn maar hoe laat je dat goed overkomen als het in de kast zit?
Langzaam maar zeker.
Net zoals de ontwerp fase is de opbouw fase ook met 2 stappen vooruit, 1 stap achteruit. Maar ik ben niet ontevreden over de uurwerk kant. Dit gaat echt high end uitstralen na de afwerking. Maar eerste 1 brug opnieuw frezen door een aanpassing in het ontwerp.
Ziet er erg goed uit, zelfs van de zijkant. Zijn deze bruggen al van staal?
Ja! ik ga alle bruggen van staal maken op de brug na waar de opwind tandwielen op gemonteerd worden. Dit omdat hier veel tandwielen en onderdelen gelagerd worden op een as/gat. Stalen as op stalen tandwiel/click/veerton gaat ben ik bang op elkaar in werken.
dus vandaar de tweekleuren combinatie uit je vorige post
Je zet er geen steen/jewels in?
Nee, dat is op deze plaats van het uurwerk ongebruikelijk.