Ziet er erg gaaf uit, echt prachtig!
Is die uurwerkhouder een tooltje of heb je extra materiaal laten zitten waardoor je beter kunt werken wat je er nog af moet frezen?
Dat is extra materiaal wat ik heb laten zitten, deze kan ik gemakkelijk in mijn freesmachine monteren door de positie gaten aan de zijkant, verder heb ik daar nog 2 grotere gaten om deze op mijn machine te schroeven.
Verder is het ook gemakkelijk vast te houden, zonder het daadwerkelijke uurwerk aan te raken.
Slim bedacht.
Ik was wat aan het spelen met de kleur settings van mijn render.
Wat denken jullie hier van:
Meh. Doe mij maar luxe lichte uurwerken.
Erik…
Een duistere variant van het model!
Lichte kleuren. Gepolijst of wat dan ook. Die zwarte meuq vind ik niks.
In gun blue! Gaaf!
Contrast! Mooi.
Deze render is voor mij duidelijker dan de vorige.
Ik vind de donkere achtergrond mooi. De bewegende delen springen er nu meer uit.
Anderzijds vraag ik me af welke kleur het uiteindelijk wordt. Zwart bestaat in veel schakeringen, donker uit nog meer tinten.
Wordt het een geanodiseerd metaal of ga je het met warmte kleuren zoals het blauwen van de schroeven en de wijzers?
[fantasie/creatieve modus aan]
Mijn materialenkennis is beperkt, maar is een ander materiaal zoals Carbon of een exotisch metaal geen interessante mogelijkheid?
Nu ik toch loop te fantaseren lijken emaille of ebbenhout ook leuke materialen om mee te experimenteren.
[fantasie/creatieve modus uit]
Het zal je niet verbazen, maar een donkere variant lijkt mij mooi. Geeft zoals eerder al gezegd een mooi contrast met de bewegende delen qua kleur.
Mocht je op zoek willen naar een alternatief materiaal voor bepaalde delen; zwart zirconium heeft een mooie matzwarte kleur met nog een beetje een ‘metaalglans’ er door heen
Dat is een gouden tip!! Daar ga ik wat mee experimenteren!
Nr. 0 als in prototype? Ziet er strak uit in ieder geval.
Dat is een verschrikkelijk mooi uurwerk zeg.
Heel fraai
Gaaf! Dit begint er echt op te lijken. Ik ben blij dat je de keus hebt gemaakt om echt bijzondere dingen te gaan maken, daar maak je wel naam mee. Je hebt een hoop geleerd met het verfraaien van die ETA’s, nu door naar het serieuze werk
Ziet er gaaf uit. Maak je nu alle onderdelen hiervoor zelf? Dus ook veerton en alle tandwielen?