Ketelaars Watch "new project" deel2

Ja Wilko, ook jij moet die duistere kennis van jou een keer doorgeven aan jou Mini-Me`s
image

4 likes

:laughing: :laughing: :laughing:

Tja, ik heb al eens geprobeerd de katten wat skills bij te brengen maar het enige wat ze doen met horlogeonderdelen is voetballen :grimacing: :sweat_smile:

2 likes

Ketelaars watches sleutelhanger :sunglasses::ok_hand:

36 likes

Is Sinterklaas langs geweest?:+1: Ziet er goed uit hoor

Wauw, wat een mooi vakwerk :ok_hand:t2:

Nice :+1:. Promomateriaal voor bij uit te leveren horloges? :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ik heb onlangs een Ketelaars mogen ontvangen wegens goed gedrag :stuck_out_tongue_winking_eye:

Uiteraard meteen de sociale media kanalen spammed met dit horloge. Nu heb ik enkele serieuze klanten die ook een geschilderde wijzerplaat willen. Maar nu komt de vraag, wat zou je voor zo iets moeten vragen? Ik ben met mijn wijzerplaat al een kleine 40 uur bezig geweest. De aanvragen voor een soortgelijk iets met meer details zal mij al snel een 80 uur kosten. Ik weet uiteraard ook dat ik niet de nieuwe jaquet droz ben kwa skills. Althans nog niet :joy: :ok_hand:

Ik ben benieuwd hoe jullie hier over denken.

30 likes

wat een ambacht :ok_hand:

1 like

De vraag is hoe je je wil positioneren.

Marktwaarde? Wat kost een vergelijkbaar horloge met handschildering?
Of arbeidswaarde? 80 uur x een tarief = prijs.

Wat jij wil… dat is het leuke als ondernemer :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

80x €125 minimaal. Dat is een flinke premium inderdaad, maar jouw tijd is goud waard. Je hebt maar 1 Stefan in dienst.

Of wellicht ken je iemand die voor je zou kunnen schilderen. Coop is helemaal hip :wink:

1 like

Ik voel een collab aan komen met @DontEatYellowSnow

.
Maar.
Die 80 uur, hoe verhoud zich dat tegen de productietijd van het horloge zelf. Wat als je het percentage aan extra tijd bij de prijs zou rekenen
Daarnaast 80uur maal je kosten.
Dan heb je een bottom line.

En niet te goedkoop want dan is het niet speciaal genoeg.

2 likes

Bedankt voor jullie input! Ik heb het mee genomen en een goede prijs onderbouwd/voorgesteld bij de klant waar we beide tevreden over waren.

4 likes

Niet onbelangrijk is verder: kom je dan nog wel aan horloges bouwen toe, zelfs al krijg je het tarief wat je wil? En vind je het leuk (genoeg) om te doen?
Kan iemand anders het doen? Wat vraagt die?
Ik zou me over het tarief minder druk maken. Vraag jezelf gewoon wat het moet kosten dat je blij bent de optie te verkopen. Willen ze dat niet? Geen probleem toch? Het is een offerte. En de toch al hoge exclusiviteit gaat door het dak heen met zo’n handgeschilderde plaat erin. Zelfs al zou het een aanzienlijk deel van de verkoopprijs zijn, dan kan het het nog waard zijn.
Succes met de overwegingen!

2 likes

Ho, ik was net te laat! Good for you dat het al goed is gekomen :slight_smile:

Outsorcen die wijzerplaat, er is hier op het forum voldoende kennis aanwezig die dit graag op zich nemen.
En nee ik denk niet meteen aan Jurk :innocent:

2 likes

Als de grote merken een bijzondere vraag krijgen dan besteden ze dat ook gewoon uit aan bijvoorbeeld een Anita Porchet.

Ik zou er daarom serieus over nadenken of je niemand kan vinden die hier echt heel goed in is, zodat jij jezelf kunt blijven richten op de uurwerken. Ik kwam in een snelle Google zoektocht deze mevrouw tegen:

16 likes

Precies dat !

1 like

Dat kan zomaar de gouden tip zijn!

5 likes

At your service…

1 like

Mijn oom is kunstenaar die dit soort dingen altijd als kerstkaarten maakt. Is ook werkzaam in een heel bekend museum in Rotterdam en daar verantwoordelijk voor de tentoonstellingen. Enorme Pietje precies en niet snel tevreden. Hij zou dat goed kunnen denk ik. Maar dat zal dan idd niet goedkoop zijn. Hoewel hij het waarschijnlijk in een kwart van de tijd doet.

4 likes