Ketelaars Watch "new project" deel2

Of gewoon UWV.
Lekker netflixen en schultenbräu bier

4 likes

Ik ga me hier eens in verdiepen!

3 likes

Een bouwpakket voor de doehetzelver :grin:

Ik zou een triple date ook wel heel cool vinden

Gaat het dan niet snel deze kant op : https://jacobandco.com/timepieces/astronomia-sky-platinum-950-tourbillon?

Lijkt me overigens wel gaaf om met de positie van de aarde te ‘spelen’.

1 like

OK, ik ben veel te snel door dit topic gegaan maar ik ga het zeker nog eens wat meer tijd voor uittrekken, wat een fan-tas-tisch project en het metier en ambacht dat hier wordt getoond is dermate buitengewoon en hoogstaand, ik werd nieuwsgierig om te weten welke de andere 4 merken zijn die een 3D wereldbol verwerken en ik vond volgende:
Greuber Forsey
Hysek
Jacob&Co
en
Girard-Perregaux
zijn dat de 4 in kwestie?

Eerlijk gezegd ben ik slechts een toeschouwer die geniet van het getoonde vakmanschap, mij past eigenlijk alleen een diepe buiging. Maar als je om inspiratie vraagt, dan help ik graag.

De complicaties die ik interessant vind zijn degene die vragen om technisch vernuft en creativiteit van de maker. Zo vind ik de manier waarop je de wereldbol in je horloges laat draaien veel interessanter dan de wereldbol zelf.

[creatieve modus aan]
In het verlengde daarvan zou ik het fantastisch vinden om een product te zien dat hetzelfde doet als een GPS, maar dan mechanisch.
Ik denk dat ik een astrolabe een mooie toevoeging zou vinden. Het liefst met een wijzer die de zonsopkomst en ondergang precies aangeeft.
[creatieve modus uit]

Geen idee of zoiets al bestaat of mogelijk is, maar dat maakt mij niet uit.
Ik kijk vooral uit naar het verhaal over de technische uitdagingen en oplossingen. (Als je die wilt delen natuurlijk.)

Getriggerd door deze opmerking zou het ook wat zijn door je basis horloge te vullen met olie met 2 verschillende viscositeiten zodat ze mooi verdeelt raken, 1 in licht blauw de ander licht geel en dan alles laten golven… Mmm misschien dat ik ook aan de zon / vrijheid toe ben :desert_island: :sunglasses:

1 like

Je zou wel een platte maanfunctie zoals in de Oris Dat Watt kunnen combineren met de 3 D wereldbol.

Het begint ergens op te lijken.

80 likes

Fantastisch Stefan, simpelweg fantastisch. Alleen jammer dat je geen orders meer aanneemt! :wink:

1 like

Mooi hoor, wat is er hier met die aardbol aan de hand?

5 likes

Ik heb de epoxy gepolijst tot het bijna een spiegel was. Dus wat je ziet is reflectie :sunglasses: :ok_hand:

6 likes

Perfectie :+1:t2:

Dat komt wel weer, maar komende 12 maanden ga ik de order stop vol houden.

3 likes

Een 24-uurs voor mij. Past mooi bij de roterende aarde en de mysterieuze opengewerkte stijl en is een niche de la niche.

2 likes

Nice!

1 like

Dit horloge is echt gaaf geworden :grinning_face_with_smiling_eyes::ok_hand::ok_hand:

Ik mocht hier van een klant all in gaan. Daarom heeft dit horloge alles wat ik aanbied plus meer.

• Nieuw reverse balance wheel systeem
  • Afwijkende complicatiebrug met dubbele ring en andere wijzers
  • Een aarde geschilderd in 20 kleuren blauw, dus diep en ondiep water, maar ook dag en nacht
  • Nieuwe geëtste wijzerplaat kleur, dit neigt naar een hele luxe kleur bruin brons
  • Persoonlijke naamplaat
  • All in uurwerk afwerking
  • Persoonlijke gravure op het uurwerk
60 likes

Prachtig contrast met die donkere wijzerplaat, inderdaad heel gaaf :ok_hand: :ok_hand:

1 like

Super gaaf! Mogen we de achterkant ook zien? :blush:

1 like