Ketelaars Watch "new project" deel2

Geïnspireerd door het project van @Dao

Een geëtst wijzerplaat met blauwe oxidatie.

Het is iets wat ik wilde proberen. Ik vind het op zich wel iets hebben in combinatie met alle gepolijste RVS onderdelen.

Wat denken jullie?

17 likes

Nee.

Die vlekkerige bende oogt alles behalve high end.

6 likes

Niet echt iets, hoewel ik een egale diepblauwe kleur waarschijnlijk wel zou kunnen waarderen.

1 like

Als niemand deze wil ben ik wel bereid om het over te nemen, zal zo niet besteld zijn.
Het ziet er niet high end uit met die vlekken maar de rest wel de combinatie is erg contrasterend.

Als deze binnen is kan ik altijd een plaat wissel doen en heb ik niet op de jaren lange wachtlijst gestaan voor een Ketelaars. :speak_no_evil: :grinning:

3 likes

Wa wtf Erik, hoe durf je.

Nee je hebt gelijk! Ik was benieuwd of dit een mooie combinatie kon zijn met gepolijste elementen (een soort van groot contrast). Maar toch heeft het in het echt wel iets. Maar ik moet toegeven dat dit niet echt de high end uitstraling heeft waar ik naar probeer te streven.

Ik wil dit jaar weer een keer iets nieuws bedenken kwa wijzerplaat afwerking.

1 like

Maar dan heb je een gespoten wijzerplaat. Dat heeft ook weer niet echt de high end uitstraling. Met temperatuur zou ik titanium kunnen verhitten tot een blauwe kleur. Maar dit is een extreem lastige kleur om goed te krijgen.

2 likes

Dus high end. :nerd_face::ok_hand:

1 like

Je hield toch van wat uitdagingen? :smirk:

1 like

Ik ga het eens over nadenken. Een iets fletsere kleur is wel een mooie toevoeging! Gezien ik op dit moment vooral natuurlijke kleuren aanbied.

14 likes

Wauw! Moet nog wel een beetje getweaked worden. Ik zie wel potentie als je het egaler kan krijgen, lees: een soort fade van buiten naar binnen?

Nee. Niet mijn smaak. Deze blauwe kleur ondermijnd ook het exclusieve van de wereldbol. Mijn mening.

Heb ik juist wel wat mee als een soort zwerk waar de wereldbol in zweeft :+1:

Tof! Zeker op de tweede foto. Diepblauw met lichtere tinten alsof je naar de tropische zee kijkt. Mooi gelukt trouwens - even los van of het in de smaak valt, goed blauw geworden.

Hoewel ik het tof vind kan ik me de reacties voorstellen. Ik gebruikte een vostok bezel van een paar euro. Jouw horloges bevinden zich in een ander segment :rofl:

2 likes

Emaille, eventueel fumé, zou misschien wel erg mooi zijn als je wat kleur wilt. Hoewel het dan denk ik weer lastig wordt om een mooie overgang van de plaat naar de ring te krijgen. Ook ben ik het wel eens met een eerdere opmerking dat het blauw van de plaat de wereldbol er minder uit doet springen.

1 like

Ik heb toevallig koud emaille in mijn werkruimte liggen. Binnenkort zal ik eens wat gaan experimenteren.

2 likes

‘Blauwen’ kan zowel door verhitting als door behandeling met bepaalde zuren.

Voor het verhitten kan je ook het principe van inductie bekijken, dat kan vrij nauwkeurig geregeld worden qua temperatuur.
Voor het inpersen van lagers in lagerhuizen wordt dit ook vaak gebruikt.

Ik volg dit topic nu al geruime tijd en ben nog steeds zeer onder de indruk van je voortgang @stefanketelaars

Heb je er ooit over gedacht om iets anders erbij/naast te maken? Een manchetknoop bv? :smiley:

Je kunt Titanium toch ook blauw anodiseren? Of is dat niet wat je zoekt?

5 likes

Ik vind het tof voor een Vostok.
De kleur zou wel kunnen maar dan keistrak erop zodat de rest van de onderdelen eruit knallen.

1 like

Gaaf resultaat maar dan veel strakker, soort sterrenhemel/kosmos idee waar de aarde in ‘zweeft’? :thinking:

1 like