Probeer de kleur eens wat dieper te krijgen?
Wat dacht je van tiffany blauw
Nog even over verzenden. Met goede koerier versturen en niet verzekeren en dan apart verzekeren bij Secursus. Is uitstekend en nog goedkoper ook.
Dat is toevallig precies de optie waar ik voor heb gekozen! Ik heb mijn creditcard aangevraagd en zodra deze binnen is ga ik gebruik maken van secursus.
Let er op dat het een strikte voorwaarde is dat je niet aan de doos mag zien wat erin zit. Dus geen reclame of “kijk mij doos met duur horloge” uitstraling.
Wijzerplaat af
Hier kan je versie 1 en 2 zijn. De test versie klopte kwa verhoudingen niet, vandaar de 2e wijzerplaat. Ik ben bij de 2e plaat ook overgestapt op waterbasis verf in plaats van olie verf. Dat had ik eerder moeten doen!
Erg mooie progressie
Hecht die waterverf of zet je eerst een hechtingslaag?
Iets meer details van het schip. zeilen lijken er los op te zitten.
Fixeer je de beschildering ook?
Bizar om te zien hoeveel detail je op z’n klein oppervlak weet te krijgen.
Wat is de diameter van die dial? 35mm ofzo?
Ik gebruik primer als ondergrond. verder fixeer ik de lak niet. Zodra het eenmaal droog is lost de verf ook niet meer op met water. Ik gebruik deze verf:
36 mm
Ze zitten toch echt vast met verf.
Zonder gein, er zitten best wat details in, deze komen jammer genoeg niet zo goed over op de foto .
Afrondingsfoutje
Ben je niet bang dat de geoxideerde delen op termijn de messing onderdelen gaan aantasten?
Erg mooi zeg!
Hoe krijg je het voor elkaar…
Misschien een plaat met 0,01mm kruiskopjes gestamed?
Vooral heel veel geduld.
Wel grappig, toen ik jong was (jaar of 6) ben maanden naar de therapie geweest omdat ik mijn concentratie niet vast kon houden en mijn werk afraffelde. Het heeft goed geholpen
Zou je niet zeggen
Moet bekennen dat ik de eerst zonder schip het mooist vond, zoveel mensen zoveel wensen.