Super mooi ontwerp! Een tourbillon op 6 uur zou een mooie upgrade zijn…
Gefeliciteerd zeg ! Wat een mijlpaal.
Dat staat op de planning! de tourbillon is hiervoor al uitgetekend, echter is dat in pittig project die ik volgend jaar pas op ga starten.
Ik had al zo’n vermoeden… maar dat zal zeker een uitdaging zijn. Mooie projecten in het vooruitzicht
Afgelopen 5 dagen 60 aanvragen voor een horloge binnen gekregen van nieuwe klanten
Mooi compliment uiteraard, maar dat is 4 jaar aan werk
Goed bezig . Ook voor het nieuwe model?
Op zich niet verkeerd in het kader van continuïteit
Keerzijde… Snap dat je er ook wat “onrustig” van kunt worden als de aanvragen in zulke aantallen binnenkomen.
Ja klopt! ook erg veel mensen die direct willen gaan voor de Terra Luna. Wel apart, sommige bestellen zelfs 2 horloges, een Ketelaars met Eta uurwerk, zodat ze in de tussentijd al een horloge van mij hebben en een Terra Luna zodra deze uit komt.
Maar tot nu toe heb ik nog geen bestellingen aangenomen voor de Terra Luna. Dit horloge is echt complex, dus eerst rustig uit ontwikkelen voor ik hier bestellingen voor aan ga nemen.
Even een (late) reactie terzijde, ik vind het juist een voordeel dat het echte productiejaar van een exclusief horloge vaak valt terug te leiden uit het serienr + andere aanduidingen ipv wat er op de kaart staat.
Dat was een foute opvatting van Haaren. Een horloge wat af is ligt hier hooguit 3 weken op de plank, dan is de test fase afgerond en gaat deze naar de klant.
Yep had ik ook gelezen je maakt ze op basis van een order.
Mijn reactie was algemeen…ik vind het bv wel fijn dat ik van mijn Omega SMP het werkelijke productiejaar kan achterhalen op basis van het serienr. (ook handig als de datum op de kaart sterk afwijkt of helemaal ontbreekt)
Props voor het vakmanschap die je met ons deelt overigens.
Het enige dat ik hierop kan bedenken is: RESPECT!
Even een vraag Stefan, waarom wordt er zoveel materiaal weg gefreesd? Als je het plaatje waaruit je dit doet dunner maakt hoeft er niet zoveel weg?
Ik ben wat dat betreft onwetend vandaar mijn intresse.
Jammer genoeg had ik alleen high carbon steel (O1) in 3mm variant liggen (destijds 100cmx4cm besteld)
Dit is inderdaad jammer en kost alleen maar frezen. Gisteren avond heb ik de 1mm variant besteld.
Het ding is dat 3mm gangbaar is, dit staalsoort word veel gebruikt bij het maken van messen, vandaar dat je aan 1mm ook een stuk moeilijker aankomt, ik heb het uiteindelijk besteld in Engeland.
Ik heb ook meerdere soorten spring steel liggen van 1mm, alleen jammer genoeg heb ik tot nu toe weinig succes behaald met het zacht krijgen van dit materiaal.
En er gelukkig ook je brood mee verdienen
Wat wordt ze mooi zeg, mede doordat je er zoveel tijd in stopt!
De understatement van het jaar.
Prachtige techniek zeg ! Schitterend om te zien en volgen.
Gaaf zeg; prachtig bedacht èn gemaakt
Stefan, mogelijk ken je de video al maar ik vond het een leuke aflevering van Talking Watches. Maximilian Büsser is een inspirerende man
Zeker waar!
Het merk MB&F is de reden dat ik 5 jaar geleden begonnen ben met horloges maken.
Buiten dat is het een geweldig persoon, onlangs een kort gesprek met hem gehad.
Hun stijl is precies wat mij aanspreekt in de horlogewereld, en dat is 3D elementen zodat eke complicatie nog velen malen interessanter tentoongesteld word, en buiten dat laten zien hoe de complicaties aangestuurd worden in plaats van deze mooie techniek te verbergen achter een wijzerplaat. Hun zijn mijn grote voorbeeld van waar ik naartoe aan het werken ben.
Als techneut zijnde vind ik het juist geweldig om de volledige techniek achter elk horloge te kunnen zien.
Bij dit model is echt alles zichtbaar, van de escapement, tot hoe de tijd verzet word, hoe elke complicatie functioneert, van de basis van de aandrijving tot de daadwerkelijke complicatie zelf.