Ketelaars Watch "new project" deel2

Als je een CNC machine zelf gebouwd hebt die zo nauwkeurig is kom je uiteindelijk in de CNC hemel…streept zich mooi tegen elkaar weg😎.

1 like

Wat kost het om een Euro munt 1 op 1 na te maken?
Ik vraag dit voor een vriend :grimacing:

5 likes

Ik kan het voor 2 euro… :wink:

3 likes

Hmm, zou dat wellicht heroverwegen. Dit soorten mannen hebben allerlei connecties en kunnen je werk laten zien op plekken waar het anders niet zo snel terecht komt. Niet dat je het nu niet al druk genoeg hebt, maar het kan wel eens goed uitpakken wat betreft je plek in de horlogerie.

2 likes

Hier heb je zeker gelijk in! Alleen ergens vind ik het ook wel een mooie gedachte dat ondanks je al het geld van de wereld hebt niet perse alles kunt kopen.

Ik heb vaak genoeg klanten gehad die mij bijna het dubbele aanboden om in plaats van jaren te wachten direct aan de beurt te komen. Daar ga ik ook niet in mee omdat dat tegen mijn principes is. De enigste uitzondering die ik heb is als een klant met een enorm gaaf idee aan komt dat ik niet kan wachten om aan het project te beginnen. Buiten dat is de datum van interesse leidend voor wanneer iemand aan de beurt komt.

15 likes

Vind ik een hartstikke mooi idee, maar (een) directeur van omega is natuurlijk iets anders dan meer geld bieden. Is ook een mooie kans om in een ander circuit met je horloges te komen.

Aan de andere kant, ik weet niet of je überhaupt interesse hebt om in de lijstjes met (high-end) independent watchmakers te komen?

Geef het genoeg tijd en daar kom je zeker tussen.

Het is uiteraard een enorme eer om daar tussen te komen. Maar ik heb het idee dat je dan ook wel wat geleefd gaat worden. Je komt dan veel meer in de media, meer mensen willen jou ontmoeten/ je werkruimte bezoeken. Buiten dat moet je ook nog steeds een bedrijf runnende houden.

Ik merk ook dat dat de keerzijde is van een steeds bekender worden. Het is uiteraard geweldig dat zo veel mensen interesse tonen in wat je maakt. Maar uiteindelijk zijn horlogemakers toch het liefste horloges aan het maken :rofl:

10 likes

:rofl:

Ja joh, het wordt tijd om personeel in dienst te nemen dan :rofl:

1 like

Ook wel bekend als de personeelshel :innocent:

4 likes

Heel goed Stefan, het is ook de beste marketing namelijk die je kunt hebben. Gewoon zoals het komt en geen voorkeur geven links of rechts, het zal sommigen misschien tegenstaan maar de beste strategie. Daarmee laat je duidelijk zien dat voor jou alleen belangrijk is om je klanten fair te bedienen en geen onderscheid maakt.

Ook laat je ermee zien dat het niet om geld te doen is maar om een goed product te leveren en tevreden klanten te hebben.

Daarbij maakt het je nog exclusiever en begeerlijker, niet meegaan in marketing gezwam en voor doekoes gaan.

Ik zeg het nog maar een keer, wat je doet is fantastisch en hoe je als persoon erin staat ook, dat is je merk.

Keep on trucking straight ahead :+1:

1 like

Exclusiviteit maakt begeerte, wanneer geld of roem geen rol spelen is dat voor zulk soort lui zeer frustrerend omdat ze dat niet gewend zijn. Hierdoor verlangen ze er nog meer naar en wachten ze geduldig. Ik zeg dikke :+1:t2: voor deze insteek, niet alles is te koop.

ik bied 3x de prijs…

1 like

Weekend goed besteed, naar het noorden van het land gereden voor een lorch platina draaibank met cross slider.

De draaibank was nagenoeg nieuw! Ook bij deze draaibank was de voorgaande eigenaar overleden vandaar de verkoop. Blijft toch een gevaarlijk beroep horlogemaker. Op wonderbaarlijke wijze was er bijna geen roest te bekennen op de draaibank, en kwa geleiding voelde alles aan alsof het recht uit de winkel kwam en dat terwijl de draaibank al 20 jaar in een niet verwarmde schuur stond. Normaal gesproken ben ik een paar dagen bezig om de roest te verwijderen, overal weer een nieuwe brush/ polijst of verf behandeling op te zetten. Bij deze draaibank was ik na een halve dag klaar.

Na een weekendje klussen de setup opgeknapt en omgebouwd vaarvan dit het resultaat.

(De inham in het werkblad bij de knoppen is nog niet af, hier maak ik nog een cover voor)

40 likes

:rofl:

Pas je wel op dan? :wink:

3 likes

Ik kijk wel uit :rofl:

7 likes

Na 4 jaar ontwikkeling komt de fout der fouten naar boven bij de Terra Luna, zowel de aarde als de maan draaien de verkeerde kant op. Op dit moment was ik met het laatste proto deel bezig voor ik de laatste freesbewerking ging doen aan het uurwerk. De denkfout die ik gemaakt heb ik heel logische. Stel ik pak de aarde als voorbeeld. Ik heb hetzelfde aantal tandwielen gebruikt zoals bij de 3D Terra in motion. Maar de fout zit in de plaats waar ik de bol aanstuur. In het 3D terra Model drijf ik de bol aan via een liggend rad gemonteerd aan de onderkant van de bol. Bij de Terra Luna drijf ik de bol aan via een liggend rad aan de bovenkant van de bol. Stel dat dit geen liggend rad was maar een gewoon 2D tandwiel dan zou dit niet uit maken waar je dit tandwiel aandrijft gezien de draairichting altijd hetzelfde is. Echter nu we in het 3D werken maakt dit wel degelijk verschil. Het heeft even geduurd voordat ik begreep hoe deze fout werkt. In mijn hoofd had ik hier nooit rekening mee kunnen houden omdat ik dit nog nooit meegemaakt heb. Hoe dan ook jammer, maar beter dat de fout er nu uit komt dan bij de GPHG.

26 likes

En nu? :nerd_face:

2 likes

Als je het horloge op zijn kop draagt draaien de bollen wel weer goed!

Nee, zonder gein. ik moet zowel bij de maan als aarde een extra tandwiel toevoegen. Het gaat krap worden, maar door wat te schuiven moet dat wel lukken. Hoe dan ook heeft dat geen negatief effect op het proto uurwerk wat ik tot nu toe gemaakt heb (omdat ik hier dit deel nog niet uitgefreesd heb)

13 likes

Een hip groen kleurtje erop en iedereen wil hem.

8 likes

Heel jammer dit, maar ik offer me wel op, maak hem maar af en stuur hem maar naar mij op… :wink:

2 likes

Balen zeg :grimacing:
Veel succes met bedenken en uitwerken van een oplossing :+1:

1 like