Ketelaars Watch "new project" deel2

Zo zeg; dat is wel even een paar maatjes compacter :ok_hand: :+1: :+1:

4 likes

Stefan, een vraag. Zijn de wereldbol en de maanbol even groot? En: is de wereldbol in het nieuwe ontwerp kleiner dan wat je in de Ketelaars Terra in Motion plaatste?

1 like

Echt super dat je dit allemaal in die beperkte ruimte hebt weten te passen :+1:. Het formaat van de Terra in motion stoort me niet, maar kleiner maakt hem toch wel veel verfijnder. Echt het voordeel van een eigen uurwerk dat je alles in het uurwerk kunt laten verzinken in plaats van het er deels boven te moeten opbouwen.

2 likes

De maan en aarde zijn inderdaad even groot. Het formaat van de bollen zijn iets kleiner dan bij de 3D terra in motion (van 6,3mm naar 5.8mm)

Bedankt :grinning: Het is kwa afmeting wel een enorme uitdaging geweest. De reden dat ik voor een kleinere kast ben gegaan is voornamelijk dat het geheel er indrukwekkender uit ziet. Waar ik voor de 3D terra juist ben gegaan voor een ruimtelijke indeling van de wijzerplaat ben ik voor de Terra Luna juist gegaan voor het maximaal vol bouwen van de gehele ruimte zodat de eerste indruk is โ€œhoe is het mogelijk dat dit er allemaal in pastโ€

Een kleinere kast betekend kleinere onderdelen wat juist weer een extra uitdaging met zich mee bracht.

13 likes

Iets zoals een kolomboor, soort van stansen kun je dan.
Plaatjes in een houder die je als een ouderwetse typmachine stukje voor stukje kunt verschuiven.

1 like

Tijd om de kleinste wereldbol tot nu toe te graveren.

30 likes

Bizar joh! Dat je in zoโ€™n kleine wereldbol uiteindelijk zoveel detail weet te krijgen in het eindresultaat!

Hoeveel kleiner is deze nu?

Als ik goed lees hier boven 0.5mm

1 like

In de avonduren en weekenden ben ik een hok aan het bouwen in de tuin. Hier gaat de 2e werkplaats komen waar de โ€œviezereโ€ werkzaamheden plaats vinden (plating, zandstralen en polijsten).

6 kuub zand weg gegraven, 8 kuub gele zand er terug in gestort. Stoep gelegd, de ruwbouw van het hok er op gezet.

Zo gaat het straks worden:

43 likes

Goed bezig!!!

1 like

Bedankt! Aan het einde van mijn werkdag heb ik altijd nog 1,5uur daglicht over, jammer om daar geen gebruik van te maken :rofl::ok_hand:

4 likes

Goed bezig. Waarom heb je ramen gemaakt met uitzicht op de schutting?

1 like

Dat is een hok wat ik op marktplaats heb gekocht. Dus vanuit een bestaande lay-out pas ik het hok aan. Het idee van dit hok is zo veel mogelijk gebruikte materialen gebruiken.

5 likes

Check :ballot_box_with_check:

1 like

Duurzaam ondernemen bij Ketelaars vastgoed b.v.! Top hoor, leuk om alles te volgen :grimacing:

2 likes

Een tip voor de horlogemakers onder ons die hun shellac oplossen in aceton, gebruik geen ecologische aceton.

Ik heb verschillende stalen onderdelen afgewerkt gisteren en eergisteren. Deze een nacht laten weken in de ecologische aceton (omdat de gewone aceton op was) om de shellac op te lossen. De volgende dag vond ik de onderdelen verroest/geoxideerd terug in de vloeistof (een kleine 2 dagen aan werk weg gegooid.

7 likes

Aarde en Maan af :sunglasses: :ok_hand:

16 likes

Wat ontzettend gaaf! Ben heul erg benieuwd naar hoe het geheel er uit komt te zien!

1 like

Zo dan!!! Dat ziet er goed uit zeg!!!

1 like

Ah shit. Eco troep. :roll_eyes:

1 like