Meedoen.
Winnen = prijs omhoog.
Alles wordt duurder & je wachtlijst is lang genoeg om dat te kunnen maken.
Meedoen.
Winnen = prijs omhoog.
Alles wordt duurder & je wachtlijst is lang genoeg om dat te kunnen maken.
Uit zakelijk oogpunt denk ik dat het een behoorlijke investering is zonder duidelijk zakelijk doel. Winkans is beperkt en het is niet dat je de marketing nu nodig hebt.
Sowieso dubieus om zo’n bedrag te moeten betalen om mee te kunnen doen…
Het klinkt meer als een persoonlijk streven, dan zou ik voor dat soort geld liever leuke andere dingen doen…
Misschien net daarom. Als het orderboekje geen hulp nodig heeft, moet je toch net een ander doel vooropstellen? Stilstaan is achteruitgaan.
Dat wel natuurlijk. Maar ik ga er maar van uit dat voor dat soort evenementen “normaal” is?
Dat is zeer zeker mogelijk. En persoonlijk streven is wat goeie vakmensen voorstuwt om uitzonderlijke vakmensen te worden.
Meedoen. Niet alles is in geld uit te drukken. Mocht je het halen, dan heb je iets waar je je hele leven gigantisch trots op terug kan kijken. En zoniet heb je een verhaal dat nog generaties Ketelaars’en over de lippen gaat gaan.
Go for it.
Eens!
@TS is het een idee om eerst nóg meer horloges af te maken en volgend jaar mee te doen? Dan heb je meer klanten als bewijs dat je horloges de shit zijn en je wel MOET winnen💪🏼
Qua marketing: Ik zou eerder wat doen rondom de bizarre plot twist van de gelijknamige crypto muntjes? Maar goed, ik ben allergisch voor prijzen. Helemaal als je er voor moet betalen. Goede wijn behoeft geen krans.
In welke klasse wil je mee doen?
En betalen alle bedrijven 6k als ze voor de prijzen gaan?
Er staat een horloge van € 495,- verkoop tussen de winnaars.
Christiaan v d Klauw staat ook bij de winnaars van 2021, bij kalender en astronomie horloges. Dat is een horloge van € 150.000,-
Ik zie eigenlijk niet veel “kleine” bedrijven bij de winnaars staan.
Als je € 700 investeert, en je krijgt te horen dat je € 6000 moet betalen om verder te gaan, weet je dan vooraf wie die andere 5 zijn?
Hmmm, ik vind het een duur gala waar je misschien naartoe mag.
Beter spijt van de dingen die je hebt gedaan, dan spijt hebben van dingen nooit gedaan hebt.
Persoonlijk zou de GPHG mijn rug op kunnen, want je hebt toch genoeg exposure. Anderzijds kun je misschien nog meer klanten aantrekken met die dure inloting. Maar toch is het een onlogische uitgave in mijn optiek.
Ik zou zeggen, maak mij de pis niet lauw.
Dit doe je niet uit zakelijke overwegingen, dit doe je als life achievement. Eeuwige roem en de erkenning dat je meespeelt met de groten. En daarvoor hoef je niet te winnen; de laatste ronde is ook al mooi. Kortom, als het financieel uit kan, dan zou ik het zeker doen.
Misschien zelf zo n festival organiseren?
Meedoen. Hoewel 6000€ niet weinig is…
Maar als je wint, heb je de eeuwige roem. En je kunt vast wel iets bedenken om die winst te gebruiken, zowel financieel als artistiek.
Als je niet wint, heb je iets om over na te denken, een goede leerschool dus. En kun je dat meenemen in je volgende werken.
Win-win lijkt me
6K….
Order portefeuille is al vol.
Exposure is er dus al en wie weet hoe groot deze nog gaat worden komend jaar met je eigen uurwerk.
Om te laten zien dat je meedoet met de eredivisie heb je dit niet voor nodig. Dat doe je al en je bent zeker geen eenheidsworst. Juist door niet mee te doen en je eigen koers te blijven varen bekrachtig je dit nog eens.
Om trots te zijn heb je zo’n event niet nodig want dat mag je sowieso al zijn.
Ik zie geen enkele reden om hier 6K voor uit te geven, Je hebt geen enkele reden om je nog te moeten bewijzen…en eeuwig roem is ook maar tijdelijk en relatief. Tenzij het stemmetje in je hoofd irritant blijft knagen dat je dit moet doen….
Oke, het besluit is genomen. Ketelaars Watches gaat dit jaar niet mee doen aan de GPHG.
De reden. Een prototype is nooit de beste versie van een model die je maakt. Dus stel ik wacht een jaar en ontwikkel dit model verder uit zal ik met nog meer trots dit model presenteren. Reden 2, Ik kan het geld wel missen, echter investeer ik op dit moment dit geld liever in risico onderdelen (eta uurwerken). Vorig jaar had ik besloten om mijn glass box crystals in bulk te kopen zodat ik de komende 8 jaar zonder zorgen deze kon gebruiken, en vanaf gisteren is het bedrijf waar ik ze koop gestopt met produceren. Vandaar dat ik mijn inkomsten voor de komende jaren op dit moment liever veilig stel door te investeren in risico onderdelen in plaats van dit geld te doneren aan GPHG 2022.
De timeline van de Terra Luna ga ik niet verschuiven en zal voor de laatste entry van de GPHG klaar zijn (zodat ik dat doel behaald heb). Echter met de wedstrijd mee doen ga ik een jaar verschuiven. Mijn doel van mee doen aan de GPHG is toch een stukje erkenning in de horlogewereld, echter heb ik het gevoel dat dit de Terra Luna ook zonder de GPHG de erkenning gaat krijgen op de grotere horloge websites en interviews.
Hoe dan ook iedereen bedankt voor het meedenken!
Yikes, dat is wel schrikken. Goeie zaak dat je een voorraad ingeslagen hebt dan inderdaad. En als je nog van dat soort kritieke supply chain punten hebt dan is het geen slecht idee. Orderboekje is niet meer waard dan het vodje papier als je niet kan leveren tenslotte.
Dat is ook wel weer waar.
In elk geval onthoud ik aan deze thread dat ik Instagram moet installeren en in het oog houden. Héél benieuwd naar wat die Terra Luna gaat zijn eens die af is.
Volgens mij maak je de juiste afweging en keuze. Het geeft je meer tijd om echt alle leermomenten in het productieproces te verwerken en optimaliseren. Zodat je volgend jaar echt het beste van jezelf kan laten zien.
Als dit een “ding” is wat je altijd al wilde doen, dan zou ik het doen. Tuurlijk is het veel geld, misschien kan je uitstappen als je de 1e ronde hebt overleefd? Aan de andere kant ook weer raar misschien.
Prima keuze denk ik.
De manier hoe je je bedrijf leidt, en hoe je zelf innoveert, heeft zo’n prijs niet nodig.
En
Dit zegt genoeg
Respect voor deze verstandige keuze!
R.E.C.E.P.T.!