Ketelaars Watch "new project" deel2

Met 4 tijdzones, gaat dat nog passen?
:innocent:

1 like

Het resultaat:

35 likes

:+1: Mooi sierlijk font

1 like

Tijd om weer eens een tool te maken/aanpassen.


Nu uitgerust met een micrometer zodat ik nog nauwkeuriger stenen kan persen.

Ik zocht al best lang naar dit tool, jammer genoeg zie je die nooit aangeboden worden. Vandaar dat ik een donor stenenpers heb gekocht en deze om heb gebouwd.

33 likes

Ziet er goed uit👍

1 like

Mooi gedaan. Maar hoewel ik geen idee heb van de kracht die erop gezet moet worden, vraag ik me toch af of de micrometer daar tegen kan. Normaal komt er geen kracht op de spoed van de micrometer toch?

Een spoed van M0.5 verdeeld over een diameter van 8mm die een druk uitoefent op een lagersteen tussen de 2 en 0.5mm? Daar ben ik niet bang voor.

2 likes

Lijkt erg veel op het origineel :blush: Top gedaan

2 likes

Stefan, heb ik het vermoeden, dat de afwijking in je proefuurwerken te maken hebben met de geplaatste stenen en de pers die je tot nu toe gebruikte?

Afgelopen maandag positief getest op Corona.

Dit is vorig jaar een zorgpunt geweest gezien ik toen ik absoluut een week werk niet kon missen.
Gelukkig ben ik vorig jaar het jaar doorgekomen zonder ziek te worden, maar jammer genoeg moest ook ik er afgelopen maandag aan geloven. Ik had verwacht dat het een keer goed mijn neus snuiten was en na een paar dagen weer aan het werk te kunnen, maar niks bleek minder waar. Ik leef extreem gezond, drink niet tot nauwelijks alcohol, sport 5 keer per week, slaap geweldig en ben nooit ziek. Ondanks dit ben ik 5 dagen echt ziek geweest, waarvan 4 dagen koorts boven de 40 graden, overgeven, hoofdpijn, duizelig.

Maar vanaf vandaag eindelijk weer de werkplaats in om het werk op te pakken (gezien ik 5 werkdagen achter op schema lig)

Ik heb geen zitvlees, dus 5 dagen niks doen is echt een straf geweest. :sweat_smile:

26 likes

Fijn dat je je weer beter voelt. Niks aan inderdaad, ziek zijn.

1 like

Dat snap ik zelfs :nerd_face:

Klinkt alsof jij lekker hebt zitten pimpelen op Stratum

Dat zeg ik ook tegen mijn huisarts :grin:

3 likes

20 likes

Tsja, daar ga je al.
Mooi dat je weer bent opgeknapt. Vond het al zo rustig in het lunc draadje :pig:

1 like

Je zou moeten weten dat alcohol ontsmet, had maar wat meer gedronken dan had je het niet gehad :crazy_face:

Mijn grootvader rookte zwarte Johnson sigaretten, zonder filter, van zijn 15de tot zijn dood op 87. Hij zei “gerookt vlees bederft niet”. :man_shrugging:t2:

2 likes

Nog leuke updates ?:slight_smile:

Ik heb nog wat gereedschap ontvangen voor de horlogemakers draaibank wat ik nu aan het opknappen ben. Verder is het vooral productie wat ik aan het draaien ben, dus niet echt spannend.

Voor:


Na:

39 likes

Weer netjes geworden

1 like