Wow, goed bezig, Stefan. Mooie symmetrie zo. Aarde en maan? Hoe dik zou zoiets worden in 39mm?

Strip steel for a wide range of applications
Strip steel in an extensive number of steel grades suitable for a wide range of applications.
Wow, goed bezig, Stefan. Mooie symmetrie zo. Aarde en maan? Hoe dik zou zoiets worden in 39mm?
Je maakt me nog trotser dan dat ik al was op je
Maar moet ik die betrouwbare bron nog eens extra checken?
Heel tof om te zien dat dit dan weer “even” in Fusion is uitgewerkt.
Super gaaf om te zien!
Halleluja! Dat is een prachtig formaat!
Dat is niet wat mijn vrouw een prachtig formaat vond, maar als ze dat tegen jou zeggen…
Laten we Stefans draadje vrij houden van lulligheid. En waar het mij aangaat, ik heb het al moeilijk genoeg met mijn kinderpolsjes van 16,5 cm.
Laten we Stefans draadje vrij houden van lulligheid
Precies dit ik probeer in dit topic alleen fatsoenlijke content te posten, laten we de reacties dan ook op niveau houden.
Heel vet ! Volg
Ook dit nieuwe draadje volg ik weer met plezier en ben net zo als anderen echt onder de indruk. Wilde dat simpel even melden. Ook voor mij is net 40mm een ideale maat.
Alweer een tijdje niet meer gereageerd, maar mooie stappen. Volgens mij ben je erg lekker bezig:
Dat moet een mooi 2021 worden. Kijk met spanning uit naar de vele mooie updates.
Erg mooie foto. Dit moet toch wel prachtig voor jou zijn. Allemaal zelf gemaakt, petje af hoor👌🏻
Niceeee
Een beetje opbouwende kritiek: alles straalt pure klasse uit, originaliteit staat hoog maar op een of andere manier vind ik de kast niet bij de rest passen. Weet niet helemaal waar dat aan ligt maar ik denk dat het is dat deze redelijk gewoon is, de kast is zoals zovelen terwijl je uurwerken en wijzerplaten duidelijk afwijken van normaal.
Moet het perse anders? Nee natuurlijk niet, misschien is het dat alles zo snel verbeterd en de kast gelijk blijft. In ieder geval blijf zo doorgaan en ben zeer benieuwd naar de 39mm versie.
Zijn wel erg mooi hoor. Niet helemaal mijn smaak, maar verder
Er gebeurt al erg veel op de wijzerplaat, vandaar dat ik de kast redelijk traditioneel heb gehouden.
Vandaag trouwens een goede manier ontdekt om high carbon steel/springsteel te zachten.
Zie hier de keramiek iglo
Wat je wil is het materiaal opwarmen en over een lange periode de temperatuur steeds verlagen. De gasfles wordt steeds leger, dus steeds kleinere vlam dus te temperatuur wordt zo steeds lager.
Na ongeveer een uur heb je bruikbaar staal om te frezen. Volgend jaar ga ik hier een nette variant van maken.
Stefan, kijk het huurcontract nog eens na. Mag je wel zo met vuur spelen in die ruimte? Ik krijg er de rillingen van.
Heb niet alles gelezen, sorry.
Maar waarom doe je dit?
Als je staal zo verhit verander je de structuur van het staal en de eigenschappen. Is het niet handig om dan gewoon ander staal te nemen?
Je kan ook staal kopen wat nog getemperd moet worden. Dan kan je het goed bewerken, en daarna de juiste eigenschappen geven door het op de juiste manier te verwarmen en af te koelen.
Hier verschillende soorten staal met gegevens over harden en wat er gebeurt als je het opnieuw verwarmt:
Strip steel in an extensive number of steel grades suitable for a wide range of applications.