Bedankt!!
Alleen ik weet nog niet welke band echt goed past bij een blauwe wijzerplaat. Ik heb zwart, 3 kleuren bruin en 2 kleuren grijs geprobeerd, alleen het had allemaal niet de x factor.
Bedankt!!
Alleen ik weet nog niet welke band echt goed past bij een blauwe wijzerplaat. Ik heb zwart, 3 kleuren bruin en 2 kleuren grijs geprobeerd, alleen het had allemaal niet de x factor.
Stalen band is meestal het beste bij een blauwe plaat imo
Klopt! Alleen dat is jammer genoeg geen optie.
Donkerblauw leer/suede.
Ik had ff een fotootje naar Daniel Sprong bij Seattle Kraken gestuurd.
Misschien is de Nederlander in de NHL wel gecharmeerd van je horloge, en is je bedje voor goed gespreid.
Dat klinkt eerder als een nachtmerrie
Ik kom niet eens toe aan het uit ontwikkelen van nieuwe modellen, ik moet er nu echt niet aan denken als ik bijvoorbeeld voor dit model een berg orders binnen krijg.
Op dit moment heb ik jaar of 10 aan orders liggen.
Arme man, en wat ga je daarna doen?
Mijn advies: op tijd stoppen met werken , cashen, en genieten
En natuurlijk een beetje rond kutten op dit forum
Ik ben al gestopt met werken, dit is meer een betaalde hobby.
Lekker heel de dag mooie dingen maken, lage werkdruk, vals met de muziek mee zingen, veel espresso pauzes. Verder mag ik heel de dag met geweldige apparatuur werken.
Mij hoor je niet meer klagen.
O.K. een mens moet een hobby hebben
Heel goed dat u zich niet op het wijn en whisky gedeelte laat zien
Ik drink vooral alcoholvrij bier
Een beetje op de gezondheid letten.
Je bedoelt toch niet dat Hendrik ongezond leeft?
Ik zou niet durven
Ik ook 4 dagen per week geen alcohol, maar de rest van de week gaan we hier wel los
p.s. het voornemen is daar 5 dagen van te maken, is dat slim. is er een dokter in de zaal ?
Kom op Hendrik, je weet zelf het antwoord wel.
Misschien is stress wel slechter dan alcohol. Als je veel stress heb kan je zeggen dat alcohol goed voor je gezondheid is
Nou helaas niet Omanido, mijn schoonzus drinkt 7 dagen per week, en is er van overtuigd dat het levertje daar beter tegen kan dan plots in het weekend een hele fles
Poah klinkt als muziek in de oren
Nog 3 reverse balance wheel bruggen die ik vandaag gefreesd heb.
Voor de mensen die denken, cnc is gemakkelijk je hoeft alleen op een knop te drukken…
Ik laat mijn machine 1 uur warm draaien, tijdens het opwarmen van de machine zetten assen zich uit (metaal groeit als het warm word). Op deze manier heb ik al de grootste uitzetting gehad op mijn x en y as. Echter vind de grootste uitzetting plaats in de z as (waar de spindel op gemonteerd is) tijdens het frezen wordt de freesmotor nog warmer, wat resulteert in meer uitzetting. Dit vang ik op door het 0 punt na het warm draaien net iets boven het stock materiaal te leggen (0.02 mm) en bij lange programma’s pauzeer ik het programma elk half uur om de z as opnieuw te calibreren.
Bij het frezen haal ik bijna al het materiaal weg, echter laat ik 0.1mm materiaal staan om de onnauwkeurigheid van de frees op te vangen. Elke frees slingert op en neer van links naar rechts, een perfecte spindel zonder runout bestaat niet. Ik vang dit op door na het voorfrezen de slingering te meten van de frees, dit pas ik aan in mijn programma en ga dan het laatste beetje materiaal weg halen.
Het zijn veel stappen, maar tegenwoordig haal ik een nauwkeurigheid van 0.02mm met frezen.
Mooi inkijkje in de praktische kant van werken met minimale marges! Dank voor het delen!
En waar ligt de grens van zinvol tijd stoppen in een hogere nauwkeurigheid?