Ketelaars Watch "new project" deel2

Vraag en aanbod, niet meer dan logisch medunkt. :+1:t2:

Standaard niveau een schop omhoog geven: daar kan niemand iets op tegen hebben! Behalve diegene die wel nog op het vorig prijsniveau konden intekenen en nu niet meer, maar goed, da’s zaken doen. Je bent geen VZW. :slight_smile:

Erg goede keuze denk ik. De standaard afwerking past niet bij waar je momenteel bent als merk.

Nu hoor ik een echte zakenman spreken en niet alleen de technieker!

Top, zo hoort het.

Zal ik dan de sm en bestellingen voor je onderhouden, kan jij verder aan horloges gaan werken. :stuck_out_tongue_winking_eye:

:thinking:

2 likes

Elk bolletje is met de hand gedraaid op de draaibank en onder de microscoop afgewerkt, variant van 0.7mm tot 0.3mm, in totaal 20 stuks :exploding_head:

71 likes

Zo dan! Heel mooi Stefan :call_me_hand:

1 like

Heel mooi! Misschien nog een idee om je naam in de buitenste ring in zilver te doen zodat je daar nog wat contrast hebt

2 likes

Dat zou gaaf zijn, maar met het blauwen kan ik niet plaatselijk de oxidatie laag niet laten ontstaan. Ik heb nog overleg gehad met de graveur, maar ze kan niet graveren zonder de ring aan te raken wat weer vlekken veroorzaakt op de oxidatie, dus eerst blauwen en dan graveren lukt jammer genoeg ook niet.

Maar ergens vind ik het ook wel mooi dat de merknaam er niet uit springt en te veel aandacht vraagt.

4 likes

Lasergraveren?

2 likes

Poe hee , schitterend :heart_eyes_cat:

1 like

Nee, dan krijg je niet de mooisle gravuren, ik laat verschillende onderdelen Lazer graveren, maar dat komt nog niet eens in de schaduw te staan kwa afwerking van echte gravuren.

5 likes

Jezus man. Een bol van drie tienden millimeter draaien op een draaibank? Als je ooit een paar dagen afwisseling nodig hebt, organiseer dan een masterclass “miniature lathe”, m’n kop eraf als die ook niet binnen de paar uur volzet is. :smile:

3 likes

Wat voor beitels gebruik je daarvoor? een soort injectienaalden :crazy_face:

1 like

Ik gebruik mijn kapotte 4mm hardmetalen frezen die ik onder de microscoop slijp met een kleine diamant schijf tot beitels. Maar de punt is met het blote oog idd bijna en injectienaald :sweat_smile:
Mijn afsteek beitel is bvb maar 0.2mm breed.

Ik heb de afgelopen jaren een paar honderd overleden frezen gespaard. Die komen nu perfect van pas als toekomstige beitels.

16 likes

Er gebeuren magische dingen in Waalre!
:heart_eyes:

1 like

Tja wat kan ik zeggen…je maakt geen horloges maar pure kunst ! Geweldig!

Misschien heb ik dit gemist, hebben die bolletjes een bepaalde betekenis? Misschien posities van sterren ofzo?

Zonder de kast vond ik het te blauw, nu met kast :heart_eyes:
Hij lijkt nu ook veel donkerder te zijn, zeer fraai.
Jij had toen al gelijk :+1:

1 like

Persoonlijk vind ik dit juist ontzettend mooi (je naam in dezelfde kleur). Subtiel en stijlvol…niets meer aan doen.
Met kast komt het blauw nog meer tot zijn recht. Heel erg mooi en geslaagd. Het blijft me verbazen dat je jezelf hierin weer weet te overtreffen. Diepe buiging……

1 like

Wat een prachtding zeg. Knap staaltje kunst :ok_hand:t3:

Zijn dat natuurlijke kuiltjes in het meteoriet waar die bolletje inzitten? Hoe krijg je zoiets kleins dan vast?