Vakmanschap!
Zonder een zeurkous te willen zijn en wil je ook niet voor het hoofd stoten: 2x een wereld(bol) op de plaat is voor mij te veel van het goede. Wereldbol -> maan -> wereld is niet logisch.
Vakmanschap!
Zonder een zeurkous te willen zijn en wil je ook niet voor het hoofd stoten: 2x een wereld(bol) op de plaat is voor mij te veel van het goede. Wereldbol -> maan -> wereld is niet logisch.
Fantastisch mooi! Lijkt me helemaal tof als de atmosfeer van de aarde (blauw) en de lichtjes op het continent (gelig) zacht gloeien in het donker dmv lume. Echt pure kunst dit, hulde.
Iedereen even 1 post terug lezen daar staat de moonphase complicatie beschreven.
@Bram27 klopt! Dat is mijn ruwe test behuizing die ik alleen gebruik om bepaalde onderdelen uit te lijnen.
Die is nog niet geschilderd, dat bewaar ik voor het laatst, eerst de wereldbol afmaken
Gaaf, zou wel voor een meer grijzige tint gaan.
Snap im dat je dat wilt doen, maar wat als je de astronaut iets meer textuur geeft maar geen kleur? Dat is wat ik bedoel.
Ik proef dat Plees zich terugtrekt, ik neem z’n plek in de wachtrij wel over dan
Moonphase nummer 2
Hou je wel rekening met de “klare” en “donkere” kant van de aarde? Volgens de schaduw van het mannetje op de maan, kijkt het ventje naar een 2/3 donkere zijde van de aarde.
Op je foto wordt wel duidelijk wat ik bedoel.
Niks daarvan
ik probeer het nog beter te krijgen
Ik zie je helemaal werken aan dit kunstwerk met het bijpassende nummer op de achtergrond
Scherp opgemerkt!
Naar mijn smaak maar het uurwerk wat duidelijker afleesbaar worden, maar verder niets dan lof!
Yes please
Bedankt voor je feedback, maar zoals je ziet heeft mijn poppetje een andere schaduw aangezien het licht bij mijn variant van rechts boven achter de aarde komt.
Ouwe copyright ontwijker
Dat bedoel ik juist. Er is volgens mij te veel detail te zien op je aarde, want dat is een 2/3 niet belichtte kant. Maakt voor de rest niet uit hoor, het was enkel mijn eerste gedachte.
Misschien moet jij ook maar eens een horloge gaan maken, dat tevens een stuk kunst is. Zo te lezen gaat dat meteen een meesterwerk worden.
Geintje natuurlijk, maar geloof maar dat Stefan er zelf al heel erg lang over heeft nagedacht en bijna net zo lang al aan heeft gewerkt.
@stefanketelaars , Wat een complex horloge weer. Al die details laat je niet van de wijs brengen.
Wel knap hoe je met al die tips/commentaar omgaat. Ik zou er niet tegen kunnen.
Maar we zijn je dankbaar dat je het geduld houd en ons deel laat zijn van de ontwikkelingen. Blijf vooral doorgaan en deel je triomfen.
Het is weer Terra Luna tijd, en zoals elk jaar roep ik weer dat dit model dit jaar af komt.
Ik heb met de opgedane kennis van afgelopen maanden de complicatiebrug aangepast en veel verbeteringen doorgevoerd:
Verder heb ik het onderdeel waar de uren en minuten aanduiding ring op gemonteerd worden aangepast in vorm en ook het 60t en 59t tandwiel. Deze hadden strakke vormen, maar dat paste niet zo goed bij de rest.
Verder ook de 3D maanbrug aangepast zodat het vooraanzicht er wat strakker uit en ziet, en enkele plaatjes aan de voorkant toegevoegd zodat gaten waarmee ik de uurwerkbruggen aan de achterkant monteer niet zichtbaar zijn op de voorkant.
Ik verwacht dat ik nu de meeste kinderziektes er uit heb om een 3e prototype te gaan bouwen.
En voor klanten die niet willen gaan voor een drukke voorkant heb ik ook de optie getekend voor een wijzerplaat:
Dit project is echt krankzinnig. Ik snap ook niet waar ik de concentratie vandaan haal al die jaren. Met dit project ben ik echt op de top van mijn kunnen aan het werken.
Hier trouwens een mooie foto wat elke lijn laat zien van elk onderdeel. En om elk onderdeel te tekenen gebruik je weer 10x zo veel lijnen en circels.
Maar wel heel erg gaaf; Kan niet wachten tot hij in volle glorie te aanschouwen is
Bedankt! je moet er een lange adem voor hebben, maar het gaat het wachten waard zijn.
Hoe weet je eigenlijk hoe het zit met patenten? Laat je zelf een complicatie patenteren? Soms hoor ik een merk een uurwerk uitbrengen met tig patenten erop🤪 ben benieuwd! Prachtige horloges btw.