Ik doe niet aan patenten, alles wat ik bedenk zal al vast ooit bedacht zijn.
(Stel dit is niet het geval) Door het juist openlijk te delen op dit forum zorg ik er er voor dat het niet gepatenteerd kan worden door een ander merk zodat ik dit model kan blijven maken.
Wat maak jij gave dingen zeg
Ik meld me nogmaals aan voor je wachtlijst
Mooi ontwerp in ontwikkeling. Vraagje: hoeveel mm in doorsnede zijn je zon en maan?
Die komt in de volgende versie. Daarvoor moet Stefan alleen nog even koude kernfusie op kleine schaal voor elkaar zien te krijgen
Geef mij 1 jaar.
Precies
Kom op dat red je ook wel in 6 maanden😀
Groots! Deze tekeningen maken heel nieuwsgierig naar het resultaat. Wetend wat voor prachtigs je normaal gesproken maakt, is er sprake van enige mate van hoge verwachting…
Ik dacht meteen aan Stefano da Vinci
Holy cow, dat is geschift. Respect
Wat is je voorlopige planning voor prototype en productie?
Binnen nu en 3 weken is de proto klaar (ik ben op dit moment met geen andere projecten meer bezig)
Ik heb wat geld apart gelegd voor de GPHG van dit jaar. Hier ga ik aan mee doen en ik verwacht dat ik wel bij de laatste 6 binnen een categorie kan vallen.
Zodra dit uurwerk klaar is komt er een artikel op Monochrome en Hodinkee te staan.
2 personen van 2 grote YouTube kanalen komen direct hier naartoe gevlogen om er een video van te maken.
Dit horloge gaat mijn merk op de kaart zetten als het goed is. Mag ook wel Ik heb er een volledig werk jaar aan besteed alles bij elkaar opgeteld (ongeveer 2400 uur)
Dot zou jij volgend jaar zomaar kunnen zijn.
Rete cool, deze tekening kan zo op een poster
Op een of andere manier hebben de Chinezen onderstaande brug (geen idee hoe zoiets echt heet) voor mij echt verkloot, als ik een horloge zie met zo’n brug krijg ik altijd een aliexpress gevoel, ongeacht de prijs of uitvoering.
Ik weet dat ik nu echt aan het vloeken ben in de kerk, kan er ook niets (meer) aandoen.
Bij deze mijn excuses
Ben wel benieuwd naar het geheel, hopelijk kan jij mij weer waardering geven voor deze constructie.
Altijd aan aliexpress denken is ook niet goed voor de gezondheid/ mensheid
Geloof mij maar dat deze brug je niet aan Alie express doet denken
Hier wat voorbeelden van de top der horlogerie:
Greubel Forsey
Voutilainen
Gewoon een mooi voorbeeld.
George Daniels pocketwatch
Ik heb me eerder afgevraagd hoe stabiel zo’n brug is die alle contactpunten in een rechte lijn heeft. Torsiekrachten gaan in theorie veel meer effect hebben daar, maar geen idee of dat in de praktijk iets uitmaakt.
Die brug gaat nergens heen, deze is namelijk gehard tot rockwell 65. (Ik gebruik hier O1 toolsteel voor) verder is de balans dusdanig licht dat deze geen grote kracht uit kan oefenen op de balansbrug, buiten dat heeft de balans ook nog middelpuntvliedende kracht wat zijwaartse kracht tegenwerkt.
Ik volg hier wel
als je je met hem kan meten dan zit je wel goed
Super update . Mooi gedaan die spaken van de tandwielen op de complicatiebrug. Ik kijk uit naar de fotoserie van het afgewerkte horloge