Ik ben zooooo benieuwd hoe dit er in 't echt uitziet!!!
Bedankt!
Ik heb gisteren de laatste onderdelen afgewerkt aan de bodem zijde, dit ziet er echt strak uit! aankomende dagen is het de laatste 8 onderdelen maken en nog heel veel andere onderdelen aan de wijzerplaatzijde afwerken.
Proficiat! Zó lang hebben moeten vertrouwen op visie en intuïtie, dan moet dat wel een serieuze opsteker zijn
Het ontwerp voor de regulator pennen is af.
Een pen heeft een pers passing op de balansbrug, hiermee kan je de beat error afregelen, het uiteinde van de balansveer heeft een verlijmde pen van 0.7mm deze monteer ik met een fijne pas persing in de body zodat deze nog wel licht kan roteren maar niet van positie kan veranderen tijdens het bewegen van de balansveer.
De andere pen heeft een pas persing op de chaton, hiermee regel je de nauwkeurigheid af van het uurwerk. Op het uiteinde heb ik een nieuw systeem ontworpen om de balansveer op zijn plaats te houden, hiervoor draai ik 2 pennen die ik met een pers passing monteer in body. De binnenste as heb ik een diameter gegeven van 0.2 mm, de reden hiervoor is om de balansveer met het inademen zo min mogelijk te belemmeren. De buitenste pen word vanuit de onderkant geperst en kan ik roteren om zo de balansveer op te kunnen sluiten tussen de 2 pennen.
Verder is de balans getekend en al gefreesd
Vandaag ga ik het 60t tandwiel frezen voor de globe complicatie
Compaspen voor de beat error is gisteren gevreesd en de passing op de balansbrug is echt perfect (nauwkeurig op 0.01mm)
Zo alles bij elkaar zit in bijna op de 150 maak onderdelen op dit moment.
Heel erg gaaf en erg veel waardering voor je werk
T voelt wel zo
Vet.
Gefeliciteerd!
Een diepe buiging Stefan !
Wat een gepriegel !
Een eigen uurwerk, wow, dat is niet velen gegeven. En als je dat uurwerk ook nog zo exact mogelijk, wie weet binnen de COSC, kan afregelen, dan gaat heel HF een heel diepe buiging maken. Ik begin vast met buigingsoefeningen.
Alvast een filmpje om mooie strakke buigingen te maken, ook zonder stang Prachtig project om te zien én te lezen
Zodra gepubliceerd, is een patent niet meer mogelijk.
Gratz!
Damn, vet! Ik hoop dat jij tzt op welke manier dan ook ook mensen gaat opleiden. Inspirerend is het al.
Dit is niet normaal Stefan. Dit is zeer bijzonder. Petje af.
Wat een vakwerk. Tot je eigen ontwerp regelsleutel aan toe
Die beige bollen hebben ook wel iets mysterieus, Jupiter samen met de maan Europa editie?
Het zijn weerballonnen boven America
Heel erg knap gedaan
Is dat voor de mijne al of sta ik lager op de wachtlijst
Die zal het goed doen in China