Ketelaars Watch "new project" deel2

Mooi stukje werk alweer; die 3D printer heeft zich al dubbel en dwars terugverdiend :+1: :+1:

1 like

Stefan, een nieuw ontwerp voor deze machine gefabriekt dus! Ik zou de fabrikant ook deze mail laten lezen…
wie weet. Geweldig!

1 like

Gaaf man :ok_hand::ok_hand::ok_hand:!
Je zou zo bij ASML kunnen beginnen :wink::grinning_face_with_smiling_eyes::+1:petje af hoor :clap:!

9 likes

Dat is hij zelf :wink:

2 likes

Ohhh, dat wist ik niet, sorry! Ja, met deze kennis en vaardigheden kan het ook niet anders. Desalniettemin, respect :fist:

2 likes

Zeker! De eerste 3 kilo is al opgeprint :joy:

@flieger63 ik zal er eens over nadenken :laughing:

@Tip, bedankt :pray: was geen gemakkelijk project deze machine bouwen, maar ik ben erg tevreden over de nauwkeurigheid (±0.02) mm

3 likes

Zo, grootverbruiker :laughing:

1 like

Toch bijna 100 onderdelen geprint voor de cnc machine!
Alleen heb ik de laatste dagen geen constant resultaat wat er uit de printer komt, daar ga ik me dit weekend ook even in verdiepen.

4 likes

Kijk je wel uit, voor je het weet ben je zelf een 3D printer aan het bouwen :grin: :wink:

1 like

Bijzonder hoe je bezig bent met alles. Alleen maar bewondering voor.

1 like

Die freesbank wordt zo langzamerhand wel een geweldige productiemachine. Heel indrukwekkend.

1 like

De aanhouder wint, of gaat winnen Tommy houdt vol!!!

1 like

24c60693feda358ab7fbba3aa11c4e1e246ef2c9_2_281x500Is dat nu een game-controller?

2 likes

Ja klopt! een PS2 controller, ligt lekker in de hand en werkt gewoon super als ik handmatig de assen moet bewegen, ik gebruik de linkerkant om de x en y as te bewegen, de 1 en 3 om de z as te bewegen en de rechter joystick om de snelheid aan te passen.

12 likes

Overigens, stuk voor stuk mooie posts, de laatste 50. Enorm interessant om te zien hoe je dingen aanpakt. Een PS2 controller… Als die kaduuk gaat, is hij ook PS4/5 compatible? :slight_smile:

3 likes

Ik heb destijds een nieuwe pcb gemaakt en gemonteerd aan de binnenkant van de ps2 controller, dus ik verwacht niet dat die kapot gaat.

2 likes

Ik heb nog een tip voor je voor geruisloze koeling: nodig hf-leden uit voor een rondleiding. Ze zullen met hun oren staan te klapperen als ze zien en horen wat je allemaal maakt en ontwikkelt.

6 likes

Jemig! Denk ik hier even een update over mooie horloges te zoeken, kom je ineens een volledige essay/walkthrough tegen over de upgrades van een complete werkplaats! :joy:

Indrukwekkend weer! :ok_hand:

1 like

Vandaag 3 onderdelen geprint om de spaanders zo veel mogelijk tegen te houden tijdens het frezen. Op deze manier kan ik de machine relatief schoon houden.

Je ziet overal fijn messing spaanders die heel de machine rond wordt geblazen.

Rechterhelft geprint om uit te proberen.
Resultaat van de lamellen die het messing op moeten vangen. De motor blaast warme lucht uit aan de onderkant door de koeling, nadeel is dat dit al het fijne messing rond blaast, het idee van de lemellen is een soort pocket te creëren wat windstil is, zodra het messing hier in komt kan het niet meer weg geblazen worden.

Het resultaat na het frezen, het doet aardig zijn werk:

En dit is het geworden.

Ik denk niet dat ik het beter kan krijgen dan dit. De lucht die uit de motor blaast is erg krachtig waardoor het onmogelijk is om al het messing binnen 10x 10cm te houden. Maar met deze opvangbak vang ik ongeveer 70% op.

41 likes

Mooi om te zien weer Stefan!!! Petje af voor de bijzondere creaties uit (of in dit geval “in”) de werkplaats!!!

1 like