Ketelaars Watch "new project" deel2

Massa productie.
De cnc freesmachine doet het geweldig na alle upgrades!

68 likes

Ah, wordt de wachtlijst nu korter? :thinking: :grin: Lekker bezig geweest :+1:

Misschien leest Rolex wel mee: kunnen ze eindelijk die wachtlijsten wegwerken en de dealers van sellable items voorzien.

Mooi verslag weer Stefan. Alleen moest ik nu zo diep buigen da’k een bult op mijn kop heb.

Ik zat me ineens iets af te vragen, aangezien je blijkbaar de raderen al compleet kunt fresen. Zou je ze dan ook met wolf teeth kunnen maken? Ik vind dat zo fancy bij oude zakhorloges maar dat zie je dus nooit meer in moderne uurwerken…

Mocht iemand niet weten wat ik bedoel…

24 likes

Heel gaaf! En dat moet zeker lukken :sunglasses::ok_hand::ok_hand:
Bedankt!! Dat ga ik morgen uitproberen! Als het lukt kan ik dat mooi toevoegen aan de Terra Luna

26 likes

Had dat ook niet met de slijtage te maken? Meende dat dat ook wat meer weerstand gaf. Ik vind het overigens wel heel gaaf :ok_hand:

Het slijt alleen meer als de tanden niet goed in elkaar grijpen. Maar het effect is vooral cosmetisch, het ziet er gewoon super strak uit.

1 like

Beetje cirkelzaag-idee krijg ik er van.

En zo wordt de nieuwe Ketelaars een soort van open source production.
Mooi, dat je zo open staat voor goede ideeën!

3 likes

Euhhhh, meer kan ik helaas niet gezegd krijgen, te verbaast! :astonished:

2 likes

Dat noem ik nu gebruik maken van de wijsheid van de massa (oder so etwas) :innocent:
Goed bezig Stefan.

2 likes

Zaagtand tandwielen tekenen toch uitgesteld voor een ander moment aangezien ik beter even verder kan gaan met de gewone productie. Vandaag dus vooral bezig geweest met het afwerken van de tandwielen.

Dus de freesmachine en 3d printer waren werkeloos, dus een perfect moment om een tool te printen en frezen waar ik iets aan heb.

Een tape roller :sweat_smile: altijd al nodig gehad maar elk jaar vergeten te kopen.

(Mes gemaakt van titanium (2 minuten tekenen, 10 minuten frezen)

Ik blijf me verbazen dat dit soort dingen printen mogelijk is met nagenoeg geen werk, 3d model van internet plukken en op de print knop drukken.

29 likes

Cool :+1:
Ben wel een beetje bang dat hij aan materiaal meer kost dan een van de bouwmarkt. Die krijg je volgens mij gratis bij een paar rollen tape :grin:

2 likes

Gemiddelde prijs voor een tape roller is 10 euro, ik heb er ongeveer 3 euro aan plastic in zitten.

En deze heeft coole kleuren en een titanium mes :sunglasses::joy::ok_hand:

16 likes

Dat zeker, wat is er nou cooler dan een zelfgemaakt tape roller :muscle::muscle::grin:

1 like

Is daar ook al een wachtlijst voor?
Een Ketelaars tape roller met titanium mes.

2 likes

Van welke 3D printer maak je gebruik?

Cool :sunglasses:

@contre-la-montre

6 likes

Bedankt voor je reactie Stefan. Ga me er samen met mijn zoon in verdiepen.
Hij heeft niets met horloges :zipper_mouth_face: maar als student werktuigbouw kan hij dit topic wel waarderen.
Met welk grafisch programma werk jij je modellen uit?

1 like