Keuze gemaakt: beater voor de vakantie en zo...Aquaracer

Wat ik wel kan hebben is een beater die mee naar het strand mag. Een ‘zorgenloos’ horloge dat comfortabel draagt voor in de zomer vooral.

Wa vinden jullie hievan?

Ik wil geen dik horloge, maar wil er wel veilig mee het water in kunnen.

4 likes

Leuke beater voor de vakantie! Sportief en voldoende waterdichtheid.
Calibre 5 (Sellita SW-200) is een accuraat en betrouwbaar uurwerk, daar zal het niet aan liggen :+1:.

1 like

Krasgevoelig wel.
Ik zou naar een 2nd hand Pelagos kijken.

Titanium is niet veel krasbestendiger hoor.

1 like

Leuk ding, prima keuze als je het je kunt veroorloven om onbezorgd mee te vakantieën.

1 like

Nee, maar heelt zichzelf wel.
En de Pelagos heeft een keramische bezel.

Ik vind het een mooi horloge maar meer dresser dan duiker.

Een dresser heb ik een ander beeld bij, maar ik zoek inderdaad geen ‘dikke duiker’, maar juist een wat platter, ingetogen horloge waarmee goed gezwommen kan worden.

Deze dan…?

2 likes

Shogun, op titanium band nog steeds maar 105 gram, diashield coating en niet bang voor een stootje.

2 likes

Maar ceramische bezel vind ik minder stootbestendig. Een verkeerde tik en hij breekt in stukken. Op staal zit er ‘hooguit’ n kras of buts.

Chique hoor n tag als vakantie horloge. Bij mij gaat er meestal iets v n casio mee.

Persoonlijk lijkt me n Explorer, aqua terra en misschien n railmaster (mits ie n geschroefde kroon heeft) n wat multi functioneler vakantie/reis horloge. Met n ander bandje krijgen ze n andere uitstraling, terwijl de aquaracer imho merendeels sportief blijft.

Dit kan ook: Longines Hydroconquest.

Nieuw rond de 1k,

:+1:

8 likes

Goede tips allemaal.

IWC is mooi, maar niet voor mij. Rolex ben ik ook even zat. De Longines heb ik in een vorige uitgave gehad. Heel veel kwaliteit voor een redelijk bedrag, maar best een flinke jongen in vergelijking met de Aquaracer. Het mag van mij wel een beetje ingetogen.

Nomos Ahoi?

Ja, inderdaad gisteren om gehad. Was het toch niet helemaal. Oogde vrij groot, en beduidend minder mooi dan mijn Orion.

Heb je de blauwe variant omgehad of de lichte?
Die blauwe heb ik nog niet live gezien
Lijkt mooi op internet…

Inderdaad, voor Nomos begrippen, is 'ie wel wat groter

Vind deze Aquaracer wel mooi, maar dan met name met de grijze wijzerplaat. Maar goed dat is persoonlijk. Stond tijdje terug met 30% korting bij S&C Utrecht maar was nog te veel vond ik toen.

Een Sinn 556 is 38,5mm
Erg fijn formaat
En 200m waterdicht
Of is dat niet verfijnd genoeg?

1 like