Keuze gemaakt!! 😋

1 like

Dat dus.

En dat.

Que? Waarom dan de Hydroconquest?

2 likes

Gepast, stond mij goed vond ik zelf, mooi merk. Maar al afgevallen. Oris, Hamilton of FC…

Polerouter ;)… Maar die is zeker niet geschikt voor dagelijks.

Zou de Hamilton doen. Knappe chrono.

Enige die mooier is, is die blauw witte limited omega :slight_smile:… en die is 2-3x duurder.

Of ouwe UG chrono’s… zoals die van @Bernard

1 like

Die staat op de reservelijst :sweat_smile:

1 like

Sorry :wink:

3 likes

Ja nice! Ik wil dan wel een (rosé)gouden op leer.

1 like

I know. :slight_smile:

Er zijn sowieso geen rose gouden banden voor, voor zover ik weet. Wel goud.

1 like

:heart_eyes: Momenteel het enige horloge waarvoor ik het budget wel wat wil oprekken.

2 likes

Die kroon en dat glas zijn volgens niet origineel :slight_smile:

Maar het zijn hele mooie dingen.

Ah ja, kijk dat is dus het gevaar met vintage. Ik heb daar echt geen kaas van gegeten en zal mij dus goed moeten inlezen en laten checken.

Yes. Alle datum Polerouters hebben voor zover ik weet een plexi met UG logo, en een datum loepje.

De mijne heeft dat ook niet :slight_smile: (heb er wel 1 liggen).

Vintage is een risico. Voordeel is dat het karakter van de polerouter in de plaat, chapter ring en bandaanset zit. Die blijft prachtig… vervangen kroon en plexi weet je alleen zelf… niemand die het ziet.

1 like

Zonder datum vind ik hem ook mooi. Heb die datum niet nodig.

Dat is waar. Als het even kan wil ik wel een zo origineel mogelijk exemplaar. Vooral een gave wijzerplaat en wijzers vind ik belangrijk. Dan kan ik wel kijken of ik hem een beetje laat polijsten/servicen. Qua prijzen moet ik denken aan 2000-2500?

Afhankelijk van staat… en op chrono24 lopen ze -zeker in goud- niet zo hard. Zou zeggen 1500 voor een puinbak, 4k voor NOS.

Tussen de 2 en 2.5 moet je voor goud een mooie kunnen vinden.

De plexis zijn helaas vaak wel vervangen. Heb zelf 150 betaald voor een nieuwe.

1 like

Of de good old Conquest heritage wellicht? Meer dressy zoals de FC, maar wel ook Longines.

1 like

Ik heb deze onlangs irl gezien. Ik vond hem te klein en de datum op 12u vind ik niet mooi. Liever de Flagship Heritage. In het goud vind ik die nog knapper!

1 like

Dit. Ik heb hem even gehad maar vooral de iets wat “kinderlijke cijfers” oogde voor mij wat simpel. Hydro vind ik niks hebben…Mido al eens bekeken?

2 likes

De conquest heritage is er ook in 40mm met saffier (zie boumanonline) maar die datum blijft op 12 uur idd.

Voor Longines kan je ook eens kijken naar de longines record: 38.5mm, cosc, automaat(voor longines gemodificeerde ETA 2892 met 64 uur powerreserve), zowel op leer als staal te krijgen.

1 like

Een Avigation BigEye toevallig al bekeken?

4 likes

:point_up:️ Zou ook mijn advies zijn, erg mooi. Maar valt misschien wat te groot (en te prijzig) uit.