Keuze stress, met hart of verstand kopen budget 7K.

Zoals een aantal al was opgevallen heb ik alles verkocht Pelagos39, FXD, Ranger en de Militaire.
Nu draag ik een leen horloge van een merk waar ik nooit zo weg van was maar wat een heerlijk horloge is dit zeg :ok_hand:

Wat centen ergens anders in gestoken en nu nog een budget van 7K over voor mijzelf, ik was gewoon toe aan wat anders. Vraag mij niet waarom dat weet ik zelf ook niet :blush:
wat gaat er zowel door mijn hoofd heen :thinking: :thinking: :thinking: de keuze moet ik toch zelf maken maar een beetje advies is altijd leuk en wie weet nog leuke nieuwe ideeën.
Keuze 1; een pre ceramic Rolex Submariner zoals een 14060
Een prachtige kastvorm ( mooier dan de super case ) weinig bling ook door de aluminium insert.

Supertof zonder datum maar die bracelet he, hol en voelt voor mij niet echt stevig genoeg voor zo’n duur horloge en dan nog die clasp met die lelijke aansluiting van die divers extension :pensive:
Dat is natuurlijk op te lossen door er een tof rubbertje of nato op te zetten maar…

Keuze 2; toch maar weer een Explorer ( al eerder even gehad) maar dan het oudere model in 36mm een stuk goedkoper en het blijft een topper natuurlijk.

Nadeel is weer die bracelet maar voordeel is ik hou nog wat ekkies over voor een leuke beater ernaast.En die kan dan lekker mee naar het strand ed.

Keuze 3; Hou het toch lekker bij Tudor

En koop een BB Pro GMT een heerlijke vakantie ,strand beater en ook weer ekkies over voor nog wat leuks erbij, een toffe Damasko of Sinn .

Mijn horloge smaak is bij velen van jullie wel bekent, ik ben liefhebber van horloges zonder datum ze moeten onder de 40mm zijn en ik wil geen nieuw horloge kopen.
Gekeken naar de nieuwe Tudor Black Bay 41 wat een prachtig ding is dat zeg maar mij net teveel bling .

Wat is nog meer mijn smaak.

Maar ben weer geen liefhebber van handwinders

Dus ik ben benieuwd naar jullie inbreng en advies :wink

48 likes

Ik zou iets kopen waar je 100% geen verlies op maakt, gezien je eerdere keuzes ga je hierna weer een stapje verder, neem jezelf niet in de maling dat je het komende horloge houdt.

12 likes

Jaaa deze voel ik wel voor je hoor Dan!!

5 likes

Dat bestaat bijna niet, zelfs de pre-vintage modellen van Rolex zijn de laatste tijd gekelderd.
Maar dat is voor mij niet echt van belang hoor het is leuk als het nog een beetje waarde houd maar de hobby mag wat kosten.

7 likes

Ik zou juist wegblijven van reguliere tudors gebaseerd op hun oude modellen, deze zijn veel te dik.

De nieuwe 54, 58 gmt en bb41 mm zijn veel beter, veel dunner en moderner.

Van alle bovenstaande zou ik de tudor kiezen, mits tweedehands, zodat een ander de meeste afschrijving al heb gepakt.

Dan pak je het beste van beide, niet druk maken over zo’n duur horloge, en toch de kwaliteit die je mag verwachten voor die prijs. Win/win.

6 likes

De hobby is het leukst als die geld oplevert. Geloof me, ik heb het niet mee gemaakt, dus ik probeer je te behoeden :joy:

4 likes

Een leuke Explorer voor om en nabij 7K is altijd goed.
Voor minder heb je een perfect onderhouden Explorer hier in het blauw :wink: en geld over voor een leuk lang weekend in Lissabon.

Anders zou ik een mooie vintage OP scoren.

2 likes

100% de Explorer maar wel de nieuwste en in 36mm.
Topic kan dicht :wink:

10 likes

Hahaha, al met al heeft het mij tot nu toe geen verlies gegeven, dat is het voordeel als je goedkoop inkoopt. Als ik alles bij elkaar zou optellen kom ik nog altijd positief uit.

2 likes

De 40 is veel toffer, oversized kroon, perfecte afmetingen, no brainer.

2 likes

Dan hou je nog wat over voor een Tudor.

20 likes

Zeker ook heel tof :ok_hand:

Hobby is het leukste als het voldoening geeft, ik heb al zoveel verloren met ‘foute’ beslissingen maar heb er lol mee gehad.

3 likes

Ik geniet nog elke dag van de horloge hobby, of die nou wat kost of niet.

Ik zou alsnog voor de bb51 monochrome kiezen, maar wel tweedehands. Laat een ander die afschrijving maar pakken.

1 like

Dat is dan zeker bij mij ook het geval hoor en dan zitten de eerste krasjes er ook al vast op.

1 like

Dat eerste krasje/butsje is altijd het ergste.

Als je het zelf doet. Als een ander het heeft gedaan, is het een goeie reden voor afdingen. :joy:

2 likes

Tudor sub no date

24 likes

Geen dank

(Alleen niet nieuw is niet gelukt)

14 likes

Goed voorstel van Pim

Sla je slag Dan

3 likes

Ga lekker met misses Pasd een paar weken naar Zanzibar. Investeer in herinneringen, niet in horloges.

Maar als je dan toch eigenwijs bent:

Jij als flipperaar haalt daar veel meer plezier uit gok ik zo.

6 likes