Gezien je smaak ga ik wat aparts opgooien. De kroon is leuk, maar die oude sub te fragiel.
De 42mm Seamaster is wat té, dus deze lijkt me perfect voor jou. Lekker tool, toch een tik chique, geen Rolex vooroordelen of roofangst in Lissabon. En no-date zoals het hoort. Lekker voor de tool duiker van Omega gaan. Ook nog eens -ruim- binnen budget en die Squale ruil je zo in bij Jaap.
Nee, helaas. Blijkbaar ook heeft de 14060 dat dus nooit gehad. Anders was het voor mij ook wel een kanshebber. Maar dat is voor mij echt een grote afknapper
Ik zou gewoon een tudor nemen in GMT trim voor een schappelijke prijs.
Dan heb je nog genoeg geld over voor een vakantie beater en zelfs nog geld over om in Portugal heerlijk te eten en te drinken.
Ik vind je eerste keuze top! De pre ceramics zijn inderdaad erg tof en vind ze na deze periode iets te veel bling krijgen voor mij.
De band en clasp… ik heb er eigenlijk geen ervaring mee, maar ik begrijp je knelpunt. Voor dit geld wil je gewoon iets solides hebben… maar het geeft je weer niet dat vintage gevoel. Voor wat minder is er toch nog een andere optie en is het nog steeds vintage…
Dat dus… dan zou je uit kunnen komen op een Tudor Sub.
Ok… heeft wel een datum met pukkel, maar bij deze vind ik dat niet heel erg. Oh… geen idee wat ze kosten, maar deze is misschien iets meer je smaak, maar is geloof ik wel wat duurder.
En euh… anders dan toch maar een vintage Speedmaster?
Oh ja… maar zoals je wellicht weet, dat is het formaat van de hele kast en die 42mm behaalt die door de crown guards. Als je alleen de bezel meet dan is die 40mm
En als de vintage Speedy’s het niet gaan worden, kun je altijd de moderne 3861 overwegen. Deze heeft alle vintage-aspecten en heeft een heerlijke band en clasp.
Edit: ik lees nu ook dat je je geld beter kan investeren in reizen, en je met een weekje niet ver weg komt… dan heb ik de ideale oplossing!
Ga een weekje (of iets langer) naar Japan. Besteed een middag of dag aan horloges en ga verder genieten van dit prachtige land. De Yen staat heel gunstig dus wellicht trek je daar voor veel minder een mooie vintage vandaan.
Of vlieg naar een land buiten de EU en koop een nieuwe horloge op Schiphol zonder BTW