Keuzestress

Even geduld, en een beetje doorsparen zodat je de BB58 kunt kopen. Mooi plat, inhouse en super afgewerkt.
En dat is het advies van een Omega fan.

1 like

Leg hem eens naast een Explorer (welke ook nog eens een stuk platter is)

En kijk naar de lume

5 likes

Convincing.

1 like

De Seamaster is een stukje '90s dat wat mij betreft in de '90s mag blijven. -1
De Speedy is gaaf. Wellicht is een andere Pro-variant ook nog te overwegen. +1
De Tudor is wat mij betreft de winnaar uit jouw rijtje. Klassiek met een twist. +2

2 likes

eens over de 90’s uitstaling van de smp. Denk dat omega een van de weinige merken is wat nog een typisch jaren 90 ontwerp aan het doorontwikkelen is

zou zelf iets bijleggen en een bb58 of speedy pro halen

1 like

Haha dat is gebeurd dus al iedere keer. Zo kom ik ook op 2500,- ipv 1500,-

Heb voor mijzelf een grens gesteld op 2500,- Dat vind ik mooi bedrag voor een eerste luxury watch

Het merendeel zegt toch Tudor… interessant

1 like

Wat je ook doet, zeker niet te snel beslissen.
Het fijne aan horlogezoeken is vaak het zoeken zelf. De verschillende opties blijven open.
Eens beslist, valt dat weg en voor de meest horlogeliefhebbers (zeker voor mij) komt er dan een onrust gezien je geen rechtstreeks doel/objectief meer hebt… dan wordt er geflipperd of start het sparen naar een nieuwe aanwinst. Aangezien we niet spreken over “schnabbels” maar horloges van een zeker budget/prijsklasse, duurt het sparen wat langer…
Het bezit van de zaak is het einde van het vermaak: de zoektocht en het budget vrij hebben voor een nieuwe horloge is vaak even aangenaam als het effectieve bezit.
Als je nog zo veel twijfels hebt, even wachten, veel passen en veel inlezen over de kanshebbers.

Dit gezegd zijnde, vind ik persoonlijk de tudor het mooist uit jouw selectie :slight_smile:
succes met de zoektocht allesinds!

1 like

Ik ook, indien de ETA versie.
Ligt gewoon veel beter op de kleine pols, de inhouse moest ik echt wat strakker zetten om lekker op de pols te zitten. En dat zou mij hebben dwars gezeten.

SMP is ook echt 'n topper.

Inhouse:

Eta:

Overigens vind ik de rivet band vs Oris top, maar van de BB minder.

2 likes

Mooi verwoord! En je hebt helemaal gelijk, de zoektocht zelf is zeker 50% van de lol.

Kan mij trouwens ook uitermate goed vermaken met topics lezen op dit mooie forum :wink:

1 like

Duidelijke foto’s, en op deze manier is het verschil met de ETA goed in beeld gebracht.

Misschien ook de ETA maar eens passen.

Dank je

1 like

Ik zou gaan voor een Pelagos. Zelf ook lang keuzestress gehad en ben na 1.5 jaar nogsteeds ontzettend blij met mijn keuze voor de Pelagos. De BB was het voor mij niet. Om de pols wat rare afmetingen en geen keramische bezel inleg.

De Pelagos heeft een mooi verhaal(eerste titanium kast uit de Rolex groep, etc), top kwaliteit, alleen kenners herkennen het horloge(voor mij een voordeel) en draagt heerlijk.

Zelf gegaan voor de 2liner. Mooier en goedkoper in service.

Foto😀

6 likes

Bedankt he! Nu moet ik weer 1 extra passen :wink:

1 like

Ondanks de naam niet echt een flieger. De dial is gebaseerd op de cockpit van de Bloodhound SSC, een supersonische auto.

IMG_1798

1 like

Weet ik, maar van oorsprong is het horloge gemaakt voor piloten. Smaak is persoonlijk, maar ik vind hem te druk en te rommelig, just door de samenvoeging van die 2 wijzerplaten. Bovendien voelt hij net als een Milgauss op de pols. In deze prijsklasse zou mijn voorkeur uit gaan naar de Explorer, of zelfs een zwarte OP39.
Anderen vinden de Airking juist mooi, en dat maakt het leuk, want dan hebben we niet allemaal hetzelfde horloge om :wink: het blijft een Rolex, en is dus verder een fantastisch horloge

1 like

Tudor, NO DOUBT

1 like

Moet ik nu echt gaan op coachen op mijn vrije vrijdagavond?
Nou, vooruit dan maar.

  • Doe je ogen dicht en probeer jezelf van een afstand te bekijken.
  • Stel je nu voor dat je keuze 1 hebt gekocht.
  • Wat zie je aan jezelf? Hoe voelt het?
  • Herhaal deze stappen voor de keuze 2 en 3.

Als JOUW horloge er tussen zit moet je dat zien en voelen.

Succes!
Leidt dit tot niets, wacht je even een weekje. Geld verminderd in waarde maar zo snel gelukkig niet.

1 like

Zou of voor de Seamaster of voor de Tudor Black Bay gaan. Eitherway you can’t go wrong. Als eerste alledaags horloge is een duiker en automaat wel fijner dan een chronograaf. Tudor nog maar sinds 1 dag in bezit, Seamaster al wat langer, dus kan nog niet zeggen of de Seamaster of de Tudor mijn voorkeur zou hebben, daarvoor heb ik de Tudor te kort :slightly_smiling_face:

2 likes

Bedankt dat je even de tijd wilde nemen op je vrije avond om mij te coachen!

Ik zal je stappenplan gedurende de avond even meerdere malen herhalen, kom morgen met de uitslag

1 like

Dat is toch even een luxe positie! Gewoon beide horloges in je bezit :scream:

Ben heel benieuwd wat je ervaringen zijn met beide horloges. Wat is jouw polsmaat als ik vragen mag?