Vandaag van start gegaan.
https://www.kickstarter.com/projects/rossdavis/kraken-h2-premium-titanium-watch-without-the-retai/description
Origineel ontwerp
Gebruik nou eens de juiste emoticonsš
Hamtun Kraken
HOE DAN???!!!
Inmiddels al ruim 1000% gefinancierd. Binnen 30 seconden was het doel behaald. Zelf voor 199 pond binnen, maar was er dan ook binnen 5 seconden bij (en had van te voren al CC info e.d. geregeld op mijn kickstarter account).
Er komen waarschijnlijk nog iets van 3 of 4 kleuren bij. De blauwe was al op instagram te zien en dat gaat hem waarschijnlijk worden voor mij.
Niet meteen afkraken.
Gewoon de Seiko, al kan ik volgens mij nog upgraden naar de selita⦠maar ik denk niet dat die me een extra 100 pond waard is
Mooi die nieuwe skx
Vind de blauwe ook de mooiste, te meer omdat de secondenwijzer dan gewoon wit is. Lucky you, nu staan ze aan 269 pond.
Met kickstarter blijft het natuurlijk altijd afwachten of je ook echt wat binnen krijgt. Google zano droneā¦
Dat is waar, maar dit is geen helemaal nieuw bedrijf. Hamtun heeft op zijn minst al 4 horloges uitgebracht. Ook leuk om te zien dat ze al vol op de comments sectie bezig zijn met informatie in te winnen over gewenste mogelijke kleuren, misschien een doorzichtige caseback voor de mensen die upgraden naar de selita (kan ik tot de sluiting van de campagne in april doen trouwens) en hoe ze de rubberen band gaan doen.
De clasp wordt ook opnieuw ontwikkeld, want dat schijnt nogal wat voeten in de aarde te hebben. Sowieso wel geinig om zo ver van te voren te zien hoe die gasten met hun klanten sparren over mogelijke ideeen. Dat zie ik de CEO van Rolex of Seiko niet zo snel doen.
inderdaad interessant⦠Heb nu al een andere titanium kickstarter horloge binnen, de Castle Cavetto. Maar deze⦠hmmmmm denk denk
Vind alleen dat datumvenster op 4 afbreuk doen,verder een mooi horloge voor een nette prijs.
Inderdaad leuk ding voor dat geld. Maar als die uit de UK komt zal er nog wel BTW en douanekosten bij komen wellicht? Of gaat de Brexit toch niet door?
Dat wordt inderdaad hopen op een Deal, of toch uitstel voor een half jaartje. Zoals ik op het Duitse forum al las: als het toch een no deal leave wordt de 29e, dan kun je nog uit het project stappen:rofl:
Inmiddels heeft de eigenaar overigens aangegeven dat ze mogelijk toch een aparte (dunnere) case gaan maken voor de backers die een Selita kiezen⦠afhankelijk van het verschil gaat dat mogelijk een reden worden om toch 100 pond meer neer te leggen voor de selita elabore.
Nu is de geplande dikte 13.9mm, normaal voor de NH35 (heb er nog een paar die tussen 13 en 14mm zitten). Mijn Glycine Combat sub is echter slechts 10.6mm dik met de eta 2824. Die SW200 schijnt nagenoeg hetzelfde te zijn⦠dus als ze daarmee naar 11mm of zo kunnen komen:heart_eyes:.
Strak ontwerp, en ik heb nog geen titanium horloge in de verzamelingā¦al bijna weer een reden gevonden om in dit Kickstarter project te stappen. Alle stretch goals gehaald en er wordt nog over verbeteringen nagedacht. Interessant!
Lees de laatse update maar.
Alle stretch goals zijn makkelijk gehaald.
Er komen op zijn minst 5 kleuren. Wit, zwart, blauw en nog 2 waar hij over nadenkt (mogelijk geel en lichtgrijs). Er wordt ook gekeken naar een āmeteoriteā versie.
Ze zijn al bezig met de nieuwe sluiting voor de armband.
Ze zijn ook bezig met het ontwerp van de rubberen band die je erbij krijgt.
Er komt een titanium 12 uurs bezel, waar je dan waarschijnlijk voor kan kiezen ipv de ceramic 60min die er normaal op zit.
Ze zijn ook bezig met een mogelijke dunnere case voor de mensen die de selita kiezen en de mogelijkheid om een doorzichtige case back als optie te geven.
Volgens mij wordt dat een aardige lijst keuzes straks als kickstarter campagne afgelopen is. Voor de selita moet je van te voren al 100 aan je pledge toevoegen; alle andere keuzes moet je na afloop opgeven. Voorlopig wordt het voor mij blauw, met de standaard bezel en de nh35. Als hij echt 2mm of zo dunner kan⦠dan wordt het mogelijk toch de selita,
Jammer dat ze niet bezig zijn met een no-date versie,of zit dat ook in de planning?
Niet in de planning inderdaad.