Ik had het ook een tijdje… Vooral in de zomer met de hoge temperaturen. Thuis werken in een T-shirt je (normaal altijd in pak) vergroot toch de kans op deskdive sporen. Vandaar tijd lang geen horloge gedragen… Maar merkte dat ik het toch best miste… Nu weer lekker elke dag een horloge om.
Eerst krijg je ruim 6 weken temperaturen van 30 graden
of meer voor je kiezen.
En dan zit je bijna van de een op de andere dag in de herfst.
Om gek van te worden.
Dus een vroegtijdige winterdepressie kan ik niemand
kwalijk nemen.
Ik werk al vanaf half maart thuis en heb mijn webcam maar zo neergezet dat wanneer ik zit te Skypen altijd mijn horloge in beeld is. En als ik niet zit te Skypen dan zet ik gewoon de camera aan zodat ik zelf naar mijn horloge kan kijken, want ik heb toch drie schermen op het bureau staan
Juist dat, het geeft de dag toch wat glans…
Je kunt bijna zeggen dat tijdens deze periode de echte liefhebbers zichtbaar worden…
Ik vind dat thuiswerken juist heerlijk vwb het dragen van horloges: i.p.v. snel moeten kiezen sochtends heb ik nu alle tijd om te bedenken waar ik het meeste zin in heb. Tussendoor nog even lekker swappen naar een volgend exemplaar. En natuurlijk veel meer lezen op het forum. Heerlijk!
Ik werk ook thuis, maar ik merk soms ook dat ik even geen zin heb om een horloge te dragen. Dan sla ik een dagje over.
Uit je verhaal klinkt het alsof je geen tijd/zin hebt om een horloge te kiezen en eventueel op te winden. Dit heb ik soms ook, dan slinger ik gewoon mijn (enige) kwarts horloge om de pols. Lekker makkelijk, die hoef je nooit op te winden! De tijd goed zetten hoeft ook niet, want hij loopt lekker door. Ook al draag ik hem niet vaak.
Heb ik geen last van, geloof mij maar.
Zomer of winter maakt mij geen bal uit. Altijd net zo optimistisch
Ik voel mij poedelnaakt zonder een horloge. Het eerste wat ik doe na het wakker worden is de Omega om doen. Om de pols, welteverstaan. Ik werk ook dagelijks vanuit huis.
Liever vandaag dan morgen
Werk je bij S&C?
Beter blijft het (gedeeltelijk) zoals het nu is. Altijd maar op kantoor werken is idioot en volstrekt overbodig. Al jaren, maar gelukkig beginnen zelfs de meest stugge boomerbedrijven dat nu in te zien.
Daarnaast hoop ik dat de algehele hygiene van mensen wat verbetert. Wat meer bewustwording van besmettelijkheid. Ook met een verkoudheid is het niet ok om naar kantoor te komen en je collega’s te besmetten. Ronduit asociaal gewoon en hopelijk wordt dat minder normaal.
Juist ik vind het heerlijk om thuis te werken, echter ik moet erbij zeggen dat ik een eigen kantoortje heb op een paar honderd meter van het woonhuis dus ik zit niet weggestopt op zolder tussen de natte was en beneden 3 jengelende kinderen en een huilende vrouw…maakt toch verschil…
Zeker. Echter ben ik sinds dit jaar student af en is het sociaal leven totaal ingestort. Geen ontmoetingsplekken, afspreken in kleine selecte gezelschappen en angst op boete’s heeft het sociaal leven geen goed gedaan… Solliciteren uitsluitend via telefoon en webcam is ook geen pretje. De dingen die je benoemt zie ik als niets meer dan moraal, hygiene is in mijn ogen een basiskenmerk van beschaving…
Beste achtertuin!
Dan liggen we op een lijn. Het kan inderdaad niet makkelijk zijn om de toch al lastige transitie van student naar werkende juist nu mee te maken. Hou vol, want het komt goed!
Valt reuze mee man. Op de meeste openbare banen kun je gewoon gratis van de oefengelegenheden gebruik maken en een paal ballen op de driving range kosten ook maar enkele euro’s. Daarnaast kun je als je wilt ook gewoon een weekend cursusje doen om de basistechnieken te leren, wat ook de wereld niet kost. Een paar schoenen heb je al vanaf €60, een beginnersset vanaf €250 en een handschoentje kost helemaal geen drol. En als je op marktplaats gaat koekeloeren ben je al helemaal niets kwijt.
Hij had het niet over golf
Het is lekker in het zuiden. Nu nog 20°
Als ik opsta doe ik m’n horloge om en pas af als ik naar bed ga. Vaak nog een wissel tussendoor. Ik draag een horloge voor mijzelf. Klaar mee? Welnee!