Klassieke dresswatch, maar dan van staal, € 2000

Bij online koopjes stond een foto van een dealer in Keulen die 40% korting geeft op wat Nomos modellen. En volgens mij zat de Ludwig daar ook bij.

1 like

Dank voor de tip! Ik zal eens gaan kijken. Maar de aanschaf gaat sowieso nog tot januari moeten wachten omdat ik eerst het horlogepotje nog iets moet/wil aanvullen.

Frederique Constant Classics Index Automaat 40 mm
Wel iets groter en 995euro

1 like

Gelukkig ook in 38,5 en zonder datum te krijgen :wink:

1 like

€794.60 39mm

Ah oke :wink:

Prachtig model, wel véél te groot.

Dat doen ze dan weer erg goed. Vraag me af of het bij de orion ook zo op te lossen zou zijn. Met een iets kleinere uurmarkering op de 6. :thinking:

1 like

Deze vind ik dan weer erg saai. In het algemeen spreekt het merk me ook niet heel erg aan, hoewel ik daar eerlijk gezegd geen fatsoenlijke reden voor heb.

Maar maar Vincent, het lijkt soms wel alsof jij “te groot” onder een keyboard shortcut hebt zitten :sweat_smile: 40 mm is toch OK voor een GMT? Ik vind de proporties er in elk geval mooi uitzien.

We hebben het nu wel over een horloge van 4k trouwens. :see_no_evil:

2 likes

Pols van 18 cm, vs 18,5 voor mijzelf:

2 likes

:joy:soms overdrijf ik er een beetje mee. Je hebt gelijk. Ik heb overigens een 43mm vintage zenith incomming, maar ik durf te wedden dat die een pak kleiner zal dragen dan de Zürich. :stuck_out_tongue_winking_eye:

En van die foto geloof ik niks :see_no_evil:

1 like

De fotograaf:

1 like

Instagram is vaal goud om een idee te krijgen

2 likes

Ja, alleen weet je dan niet of het weer allemaal van die lui met kleuterpolsen en/of een groothoeklens zijn. Als ik zie dat mijn Navitimer (van vergelijkbaar formaat) eerder een tikje aan de kleine kant dan te groot is, dan durf ik het op zich wel aan.

Maar het slaat natuurlijk nergens op om een dresswatch van 2k te zoeken en dan met een GMT van 4k thuis te komen.

1 like

Niks wat HF nog niet gezien heeft Koen :grin:

1 like

Ja hè! Maar de dresser is natuurlijk bij uitstek een categorie waarin er vintage inderdaad ook veel moois te krijgen is.

Verder is die Premiere nog veel mooier ook hoor, vergis je niet door te denken dat het verder bijna hetzelfde horloge is! De opgelegde indexen, verfijndere kastvorm, gebolde saffieren caseback en het uurwerk (dunner, véél langere power reserve en, afhankelijk van je interpretatie, ‘in house’) maken het in mijn ogen toch wel een bijzonder ding!

1 like

Ik weet het, dat heb ik in mijn portemonnee ook gemerkt

Deze in het blauw misschien interessant?
Nee, ik heb geen belang :sweat_smile:

2 likes

Mwoah, nee, die doet het niet echt voor me.

1 like

Stowa was al voorbij gekomen. Deze volgens mij nog niet

:arrow_down:

IMG_5131

3 likes

Ik heb niks met dressers, maar deze blijft door mijn hoofd spoken.

Hou je nog een klap geld over ook.

Baltic mr01

2 likes