Klein budget. Welke zal ik kopen?

Leg eens snel je rode neus weg.

5 likes

:crazy_face:

1 like

Twee dagen geen chips voor jou. Naar je kamer! :smile:

2 likes

FORUMREGELS
De volgende handelingen, gedragingen of activiteiten zijn pertinent NIET toegestaan;

  1. Het respectloos bejegenen van bedrijven, hun producten, organisaties, personen, leden of groepen;
2 likes

Ik vind horloges kopen die gemaakt zijn door kinder handjes een stuk kwalijker.

1 like

Ah joh maak je niet zo druk. Ik zeg helemaal niet dat je kinderarbeid goedkeurd, dat maak je er zelf van. Ik zeg alleen dat het algemeen bekend is dat een hoop van die knip en plak Chinese prullaria niet uit hoogstaande ateliers komen waar goede arbeidsomstandigheden zijn. Dat kan ook niet als je voor een scheet en drie knikkers horloges op de kop tikt via aliexpress.
Je beledigd voelen is een keuze. Eerst maar eens even goed lezen wat ik zei in plaats van hoog van de toren te blazen en allerlei kalimero kaarten te trekken. :+1:

14 likes

giphy-38

2 likes

Wauw das een mooi ding. Leuke naam ook.

“VANDAAG ist plattdeutsch und bedeutet heute“
Tuurlijk. Tis helemaal geen Nederlands :joy::joy:

Maar sjiek ding voor het geld.

Ik heb zelf een horloge op eBay gekocht van het Franse Pure Mecanique. Ook mooi spul voor een hele mooie prijs.

Als ik me niet vergis komen deze horloges, net als bv. San Martin uit het fabriek van Lugyou. Daar maken ze meer dan alleen goedkope Ali-meuk :wink:

1 like

Volgens mij is er nog nooit wat goeds uit China gekomen als het gaat om horlogerie…

2 likes

Wat dacht je ik zwengel de discussie nog eens een keer aan?:joy:

Jij hebt een sarb gehad toch? :innocent:

1 like

image

2 likes

Dan staat er een Japanner aan de productie lijn in China die eens heel gewichtig knikt. Dat is andere koek.

2 likes

Ik weet nog hoe verbaasd men was toen ze er achter kwamen dat er made in China van binnen in stond :scream::scream:

2 likes

Point made…je bent geen fan.

Los van het kinderarbeid-feit. Hoe kunnen je met een horloge lopen dat niet de real-deal is. Ik zou elke keer wanneer ik naar zo’n horloge kijk als ik het draag het gevoel krijgen dat het niet goed genoeg is en dat ik eigenlijk de echte wil. Een beetje hetzelfde als een 5.4 halen voor een toets. ik wil ook graag een ap en kan deze niet betalen, ik heb alternatieven geprobeerd en ben tot inkeer gekomen dat het voor mij niet werkt. En aangezien een seiko skx redelijk bereikbaar is (en anders neem je toch een 5kx voor de specs?) waarom zou je dan een replica nemen?

De manier waarop je dat weer zegt is natuurlijk beledigend an sich. Het zal mij wel aan de bout hachelen, mij beledig je niet makkelijk. Ook ik ben geen fan van hommage-merken of bepaalde knip & plak toko’s, maar ik zou me wel iets voorzichtiger uitdrukken.

Het is nodeloos om zo kort door de bocht te gaan, helemaal wanneer je het lardeert met aantijgingen van kinderarbeid zonder enig spoor van achtergrond of onderzoek. Niet iedereen hier heeft hetzelfde budget, en een mening ventileren kan ook zonder naar beneden te trappen.

Dus ik wil zelf niet zozeer hoog van de toren blazen, maar roep jou op om een tikje gas terug te nemen of zelf een tikje minder hoog torentje op te zoeken.

Je zit in een topic over kleine budgetten. Daar kan een hommage genoemd worden. Daar is ook niks mis mee.

9 likes

Oh kijk fate wil ook weer even z’n mening laten horen. Mijn reactie was 2.5 week oud. Even weer de discussie aanzwengelen en boel opruien.
Hoi fate! Alles goed? Fijne dag gehad vandaag? :yum::+1:

Had iemand al Dan Henry geadviseerd? Geen zin om door het hele topic te scrollen want volgens mij gaat 80% vd discussie niet over tips mbt betaalbare horloges. DH Past makkelijk binnen het budget, zien er leuk uit etc.

4 likes