Klein budget. Welke zal ik kopen?

Alleen die caseback al… Weet niet hoor.

Blijft gewoon goedkope net niet meuk. Seiko SKX is een blijft gewoon de real deal. En zo’n knip en plak klumel met een haaien logootje is het natuurlijk gewoon totaal niet…

2 likes

UK is geen EU, importheffing + BTW dus…

Zit je gewoon even te lezen en hup staat er al weer 1 op mijn wishlist. De baby Speedbird is prachtig!

1 like

In theorie klopt dit. Maar in praktijk…

1 like

De Phoibus! Mooie dials :+1:

1 like

Heb je er ooit een gehad? Jij baseert kwaliteit op sentiment. Maar ga me nu niet zeggen dat hardlex luxer is dan saffier en dat een 7s26 zonder hacking beter is dan een NH35/36. De lume op de Heimdallr vind ik eigenlijk ook sterker en beter.

Je mag je mening hebben maar je kunt het niet als ‘goedkope net niet meuk’ wegzetten wanneer de specs gewoonweg beter zijn. Als je het had gelaten bij dat het niet origineel is, en quality control soms minder is, dan zou ik zeggen je hebt gelijk. Maar ik vind dat Seik ook geen held is in QC.

2 likes

Mwah, hangt af van het doel denk ik. Zo “uit de fabriek” is een China clone misschien niet zaligmakend, maar als project toch wel leuk?

Heb gisteren toevallig de Pagani Design PD-1651 besteld voor net geen €70 met levering uit Tsjechië. En het mooie aan dit model? Heel veel mods / onderdelen voor de SKX modellen passen op dit model en saffier glas mét een Seiko NH35 movement erin.

Voor dat geld leuk om mee te klooien, toch?

3 likes

Perfect om te leren modden.

Het is me niet helemaal duidelijk wat voor horloge je zoekt, dus daarom wat suggesties die value for money, restwaarde en historie hebben.

Duiker

  • Seiko SKX
  • Orient Kamasu

Flieger

  • Laco

Dress

  • Citizen
  • Orient
  • Tissot

Als je helemaal dol bent van de Nezumi of Panzera (die ik persoonlijk te groot vind) moet je het doen maar dan ben je het grootste deel van je geld gelijk kwijt. Het zijn beide géén spec-monsters met een Seiko NH35 erin… Als ik moest kiezen dan de Nezumi.

Succes!

Ik heb laatst een 2e hands horloge van een particulier gekocht buiten de EU. Hij had niks aangegeven maar DHL had het pakketje opengemaakt en ik mocht bijna 100 euro extra betalen.
Dat was niet het plan!
Als je echter in de voorwaarden kijkt dan mogen ze dat doen. Ik zou het risico niet willen lopen. De verwachting is dat veel UK bedrijven nu een shop in de EU gaan openen

1 like

Daarom heb ik in eerste instantie een zoekertje aangemaakt.

En anders durf ik de gok wel te nemen. Heb geen haast.

Metin, vraagje van een noob dan: is zo een China clone dan echt een no-go voor jou om te modden? Zo ja, waarom dan? Vraag ik echt uit interesse, omdat dat modden toch wel een ‘dingetje’ gaat worden hier haha :joy:

1 like

Totaal geen issue aangezien de kasten van Seikomods en Namoki ook niet origineel Seiko zijn.
Maar die hebben die geen rare casebacks etc.

Als alle onderdelen passen en de specs zijn zelfs beter… why not?

Je moet niet gaan modden als je een purist bent.

1 like

Het blijft een chinees bij elkaar geraapt prul. Zou er nog niet dood gevonden mee willen worden. En zo er al helemaal niet mijn eerste zuur verdiende geld voor een eerste horloge aan uit geven.

1 like

Jij bent meer een Sharkey type?

Heimdroller Shittey Sewerdiver

2 likes

Leg eens snel je rode neus weg.

5 likes

:crazy_face:

1 like

Twee dagen geen chips voor jou. Naar je kamer! :smile:

2 likes